headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

La pescuit de fraieri

De (autor): Robert J. Shiller , George A. Akerlof

0
(0 review-uri)
La pescuit de fraieri - George A. Akerlof, Robert J. Shiller
Rasfoieste

La pescuit de fraieri

De (autor): Robert J. Shiller , George A. Akerlof

0
(0 review-uri)
La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii de George A. Akerlof si Robert J. Shiller, laureati ai Premiului Nobel pentru Economie

La pescuit de fraieri (Phishing for Phools) deschide o directie radical noua in teoria economica, bazata pe ideea intuitiva ca pietele daruiesc si rapesc in acelasi timp. Akerlof si Shiller dau viata acestei idei prin zeci de povesti care arata cum ne afecteaza phishingul pe toti, in aproape toate domeniile. Ne cheltuim banii pana la limita, dupa care ne facem griji cum sa ne platim facturile in luna urmatoare. Sistemul financiar isi ia avant, apoi se prabuseste. Suntem ispititi, mai mult decat ne dam seama, de publicitate. Sistemul nostru politic este denaturat de bani. Platim prea mult pentru abonamentul la sala de fitness, pentru masinile, casele si cardurile noastre de credit. Companiile farmaceutice ne vand cu ingeniozitate medicamente care ne fac prea putin bine si, cateodata, sunt de-a dreptul periculoase.

La pescuit de fraieri exploreaza rolul central al manipularii si inselaciunii in toate aceste domenii si inca multe altele. Prin aceasta, explica un paradox: de ce, intr-o perioada in care o ducem mai bine decat oricand in istorie, prea multi dintre noi duc o viata de disperare muta. in acelasi timp, cartea relateaza istoriile indivizilor care s-au ridicat impotriva scamatoriilor economice – aratand cum pot fi reduse acestea prin mai multa cunoastere, reforma si reglementare.

Intr-o relatare amuzanta si plina de viata, Akerlof si Shiller arata ca, in timp ce urmarirea profitului poate sa duca la produse care ne imbogatesc viata, poate sa duca si la manipulare si inselaciune. Multe dintre inovatiile recente au condus la produse care au facilitat pacalirea publicului. Implicatiile sunt complexe si profunde. - Joseph E. Stiglitz, laureat al Premiului Nobel pentru Economie

Akerlof si Shiller ne ofera un ghid fenomenal printre capcanele pietei libere. Aceasta salvatoare revizuire a teoriei economice explica riscurile inerente de a fi jecmaniti intr-o lume a maximizarii profitului. - Nancy Folbre, profesor emerit, Universitarea Amherst, Massachussettes

Aceasta carte patrunzatoare expune o contradictie fundamentala din sistemul de piata. Consumatorii si decidentii politici sa bage de seama: afacerile dornice de profit sporesc eficienta si incurajeaza inovatia, dar sunt puternic motivate sa va manipuleze si dispun de noi instrumente sofisticate de prelucrare a datelor, care le permit sa faca acest lucru in modalitati personalizate. - Laura D'Andrea Tyson, Universitatea Berkeley

Fragment din cartea "La pescuit de fraieri" de George A. Akerlof si Robert J. Shiller:

“Acest capitol s-a concentrat asupra phishingului in materie de alimente si medicamente. In 1906, cu numeroase modificari ulterioare, alimentele si medicamentele au fost prima oara reglementate la scara nationala in Statele Unite. Abatoarelor nu li s-a mai permis, de exemplu, sa vanda carne care nu era sigura. Dar phishingul a migrat in alta parte. Dupa cum am mentionat in prefata, asistentele medicale se ingrasa acum rontaind chipsuri. Ele stiu ce cumpara. Chipsurile se livreaza in pungi care sunt inscriptionate corect, indicand chiar si numarul de calorii; dar companiile ii fraieresc pe consumatori altcumva. Chipsurile sunt acum proiectate stiintific, cu cantitatile optime de grasime si sare, ca sa le maximizeze vanzarile. Phishingul de fraieri a luat o forma noua, in limitele fixate de reglementari. El epuizeaza oportunitatile de profit. Acesta este echilibrul. Fraieralimentele* sunt consumate in continuare. In ceea ce priveste medicamentele, cazul Vioxx ne da o lectie asemanatoare.
In prezent, companiile farmaceutice trebuie sa obtina aprobarea FDA pentru a comercializa medicamente noi. Acele medicamente mai trebuie si sa fie prescrise de medici. Dar producatorii de medicamente au gasit metode creative de a fraieri FDA si de a-i fraieri pe doctori. Reglementarea nu a eliminat phishingul - nici in acest domeniu, ca si in cazul alimentelor. A schimbat numai centrul atentiei din fiecare activitate.

Pana acum ne-am concentrat asupra eficientei si sigurantei medicamentelor. Dar Big Pharma - marile companii farmaceutice - fraieresc si altcumva: urmarind sa obtina preturi avantajoase pentru pastilele lor. Cand Merck a fost amenintata cu procese legate de daunele produse de Vioxx, avocatii companiei s-au miscat iute si s-au pus pe treaba. Dar ei mai fac asta si altfel. Companiile farmaceutice se numara printre cele mai mari surse de lobby in Congres. Conform clasificarii sale a diferitelor industrii, Center for Responsive Politics (un grup de lucru de la Washington care tine evidenta unor astfel de situatii) afirma ca, din 1998 pana in 2014, industria de farma-ceutice/produse pentru sanatate a cheltuit pe lobby mai mult decat oricare alta industrie. in toata aceasta perioada, a depasit cu aproape 5o% a doua industrie de pe lista, asigurarile. Se va dovedi ca beneficiile companiilor farmaceutice au fost mari. Ca sa dam numai un exemplu, prin legea care a completat Partea-D a listei de medicamente distribuite prin Medicare (Medicare Modernization Act din 2006), Big Pharma au facut o afacere exceptionala. Legea preciza ca guvernul nu se putea angaja in negocieri concurentiale ca sa obtina preturi mai mici pentru pastile in numele beneficiarilor.
Insa dibacia lor in materie de lobby nu este singurul avantaj major de care se folosesc companiile farmaceutice pentru a obtine preturi mari pentru doctoriile lor. Majoritatea afacerilor trebuie sa se confrunte cu inconvenientul ca daca pretul este prea piperat, consumatorii vor cauta in alta parte. Dar aceasta tendinta este in mare masura moderata pentru companiile farmaceutice din doua motive. in primul rand, aceia care, de regula, aleg medicamentul - doctorii - nu platesc pretul retetelor pe care le prescriu.”
Citeste mai mult

-5%

transport gratuit

PRP: 55.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

52.25Lei

52.25Lei

55.00 Lei

Primesti 52 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii de George A. Akerlof si Robert J. Shiller, laureati ai Premiului Nobel pentru Economie

La pescuit de fraieri (Phishing for Phools) deschide o directie radical noua in teoria economica, bazata pe ideea intuitiva ca pietele daruiesc si rapesc in acelasi timp. Akerlof si Shiller dau viata acestei idei prin zeci de povesti care arata cum ne afecteaza phishingul pe toti, in aproape toate domeniile. Ne cheltuim banii pana la limita, dupa care ne facem griji cum sa ne platim facturile in luna urmatoare. Sistemul financiar isi ia avant, apoi se prabuseste. Suntem ispititi, mai mult decat ne dam seama, de publicitate. Sistemul nostru politic este denaturat de bani. Platim prea mult pentru abonamentul la sala de fitness, pentru masinile, casele si cardurile noastre de credit. Companiile farmaceutice ne vand cu ingeniozitate medicamente care ne fac prea putin bine si, cateodata, sunt de-a dreptul periculoase.

La pescuit de fraieri exploreaza rolul central al manipularii si inselaciunii in toate aceste domenii si inca multe altele. Prin aceasta, explica un paradox: de ce, intr-o perioada in care o ducem mai bine decat oricand in istorie, prea multi dintre noi duc o viata de disperare muta. in acelasi timp, cartea relateaza istoriile indivizilor care s-au ridicat impotriva scamatoriilor economice – aratand cum pot fi reduse acestea prin mai multa cunoastere, reforma si reglementare.

Intr-o relatare amuzanta si plina de viata, Akerlof si Shiller arata ca, in timp ce urmarirea profitului poate sa duca la produse care ne imbogatesc viata, poate sa duca si la manipulare si inselaciune. Multe dintre inovatiile recente au condus la produse care au facilitat pacalirea publicului. Implicatiile sunt complexe si profunde. - Joseph E. Stiglitz, laureat al Premiului Nobel pentru Economie

Akerlof si Shiller ne ofera un ghid fenomenal printre capcanele pietei libere. Aceasta salvatoare revizuire a teoriei economice explica riscurile inerente de a fi jecmaniti intr-o lume a maximizarii profitului. - Nancy Folbre, profesor emerit, Universitarea Amherst, Massachussettes

Aceasta carte patrunzatoare expune o contradictie fundamentala din sistemul de piata. Consumatorii si decidentii politici sa bage de seama: afacerile dornice de profit sporesc eficienta si incurajeaza inovatia, dar sunt puternic motivate sa va manipuleze si dispun de noi instrumente sofisticate de prelucrare a datelor, care le permit sa faca acest lucru in modalitati personalizate. - Laura D'Andrea Tyson, Universitatea Berkeley

Fragment din cartea "La pescuit de fraieri" de George A. Akerlof si Robert J. Shiller:

“Acest capitol s-a concentrat asupra phishingului in materie de alimente si medicamente. In 1906, cu numeroase modificari ulterioare, alimentele si medicamentele au fost prima oara reglementate la scara nationala in Statele Unite. Abatoarelor nu li s-a mai permis, de exemplu, sa vanda carne care nu era sigura. Dar phishingul a migrat in alta parte. Dupa cum am mentionat in prefata, asistentele medicale se ingrasa acum rontaind chipsuri. Ele stiu ce cumpara. Chipsurile se livreaza in pungi care sunt inscriptionate corect, indicand chiar si numarul de calorii; dar companiile ii fraieresc pe consumatori altcumva. Chipsurile sunt acum proiectate stiintific, cu cantitatile optime de grasime si sare, ca sa le maximizeze vanzarile. Phishingul de fraieri a luat o forma noua, in limitele fixate de reglementari. El epuizeaza oportunitatile de profit. Acesta este echilibrul. Fraieralimentele* sunt consumate in continuare. In ceea ce priveste medicamentele, cazul Vioxx ne da o lectie asemanatoare.
In prezent, companiile farmaceutice trebuie sa obtina aprobarea FDA pentru a comercializa medicamente noi. Acele medicamente mai trebuie si sa fie prescrise de medici. Dar producatorii de medicamente au gasit metode creative de a fraieri FDA si de a-i fraieri pe doctori. Reglementarea nu a eliminat phishingul - nici in acest domeniu, ca si in cazul alimentelor. A schimbat numai centrul atentiei din fiecare activitate.

Pana acum ne-am concentrat asupra eficientei si sigurantei medicamentelor. Dar Big Pharma - marile companii farmaceutice - fraieresc si altcumva: urmarind sa obtina preturi avantajoase pentru pastilele lor. Cand Merck a fost amenintata cu procese legate de daunele produse de Vioxx, avocatii companiei s-au miscat iute si s-au pus pe treaba. Dar ei mai fac asta si altfel. Companiile farmaceutice se numara printre cele mai mari surse de lobby in Congres. Conform clasificarii sale a diferitelor industrii, Center for Responsive Politics (un grup de lucru de la Washington care tine evidenta unor astfel de situatii) afirma ca, din 1998 pana in 2014, industria de farma-ceutice/produse pentru sanatate a cheltuit pe lobby mai mult decat oricare alta industrie. in toata aceasta perioada, a depasit cu aproape 5o% a doua industrie de pe lista, asigurarile. Se va dovedi ca beneficiile companiilor farmaceutice au fost mari. Ca sa dam numai un exemplu, prin legea care a completat Partea-D a listei de medicamente distribuite prin Medicare (Medicare Modernization Act din 2006), Big Pharma au facut o afacere exceptionala. Legea preciza ca guvernul nu se putea angaja in negocieri concurentiale ca sa obtina preturi mai mici pentru pastile in numele beneficiarilor.
Insa dibacia lor in materie de lobby nu este singurul avantaj major de care se folosesc companiile farmaceutice pentru a obtine preturi mari pentru doctoriile lor. Majoritatea afacerilor trebuie sa se confrunte cu inconvenientul ca daca pretul este prea piperat, consumatorii vor cauta in alta parte. Dar aceasta tendinta este in mare masura moderata pentru companiile farmaceutice din doua motive. in primul rand, aceia care, de regula, aleg medicamentul - doctorii - nu platesc pretul retetelor pe care le prescriu.”
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one