Liber arbitru
"Convingerea ca exista liberul-arbitru a dus la nasterea atat a conceptului de „pacat", cat si a celui de justitie retributiva. Curtea Suprema a Statelor Unite ale Americii a descris liberul-arbitru ca fiind o fundatie „universala si permanenta" a sistemului nostru legislativ, diferita de „o viziune determinista asupra comportamentului uman, care nu se potriveste cu preceptele de baza ale sistemului nostru de justitie penala" (Statele Unite vs Grayson, 1978). Orice progres intelectual care ameninta liberul-arbitru parea ca pune la indoiala principiile etice de pedepsire a infractorilor.
Desigur, cea mai mare ingrijorare este aceea ca o discutie onesta despre cauzele bazale ale comportamentului uman pare sa nu mai lase loc responsabilitatii morale. Daca-i consideram pe oameni harti ale starilor neuronale, cum am putea discuta coerent despre bine si rau sau despre dreptate si nedreptate? Aceste notiuni par a depinde de capacitatea oamenilor de a alege liber cum gandesc si cum actioneaza. Si daca suntem perseverenti in a-i considera pe oameni umani, trebuie sa identificam un concept de responsabilitate personala care sa se potriveasca viziunii noastre
PRP: 30.00 Lei

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
28.50Lei
28.50Lei
30.00 LeiIn stoc

Descrierea produsului
"Convingerea ca exista liberul-arbitru a dus la nasterea atat a conceptului de „pacat", cat si a celui de justitie retributiva. Curtea Suprema a Statelor Unite ale Americii a descris liberul-arbitru ca fiind o fundatie „universala si permanenta" a sistemului nostru legislativ, diferita de „o viziune determinista asupra comportamentului uman, care nu se potriveste cu preceptele de baza ale sistemului nostru de justitie penala" (Statele Unite vs Grayson, 1978). Orice progres intelectual care ameninta liberul-arbitru parea ca pune la indoiala principiile etice de pedepsire a infractorilor.
Desigur, cea mai mare ingrijorare este aceea ca o discutie onesta despre cauzele bazale ale comportamentului uman pare sa nu mai lase loc responsabilitatii morale. Daca-i consideram pe oameni harti ale starilor neuronale, cum am putea discuta coerent despre bine si rau sau despre dreptate si nedreptate? Aceste notiuni par a depinde de capacitatea oamenilor de a alege liber cum gandesc si cum actioneaza. Si daca suntem perseverenti in a-i considera pe oameni umani, trebuie sa identificam un concept de responsabilitate personala care sa se potriveasca viziunii noastre
Detaliile produsului