Limba latina - Clasa 9 - Manual
Manualul cuprinde 26 de lectii impartite in secvente ce orienteaza insusirea cunostintelor si formarea competentelor in plan tematic si lingvistic. Acestea sunt precedate de o expunere cu caracter eterogen Limba Latina, a unor informatii introductive (origine, istoric, fonetica, scriere, accent) marcate prin subtitluri. Un text-motto, Laus Romae, a fost prevazut ca pretext pentru o discutie initiala in legatura cu valoarea culturii romane in trecut si in contemporaneitate. Textul final,Pater, Noster, cu semnificatie emblematica,este recomandat si pentru memorare.
Manualul cuprinde doua Evaluari prin exercitii, cu grad diferit de dificultate si un corpus de texte suplimentare, cu caracter facultativ, utilizate,eventual, in cadrul orei acordate prin curriculum la alegerea scolii.
Fiecare lectie cuprinde doua secvente pivot: textul, un fragment prelucrat din opera unui autor antic, crestin, medieval sau renascentist, selectat in functie de problematica unitatii de invatare; gramatica, ilustrata si in text, dar explicata, dezvoltata cu noi exemple, sistematizata. Acestor doua secvente li se adauga Vocabula si Afla despre pentru intelegerea aprofundata a textului (mesaj lingvistic si ideatic, amplasare intr-un context istoric si cultural) si pentru receptarea notiunilor moral-civice, mitologice, referitoare la institutii si concepte politice, simbolistica etc; Latina si romana pentru evidentierea originii unor cuvinte romanesti precum si a continuitatii elementelor morfologice; Exercitii gramaticale si lexicale (de recunoastere, completare, analiza, retroversiune etc.) bazate pe un vocabular deja insusit, deci avand si rol in fixarea cuvintelor; alternativ sau concomitent, sunt inserate in partea finala secventele Lectura si Lucreaza cu dictionarul!. Aceasta din urma ofera material pentru munca independenta, asigurand retentia si transferul continuturilor prezentate anterior. indemnul Retine! propune maxime consacrate, asociate lectiei, fie pe baza ideii, fie pe baza notiunii gramaticale nou tratate.
Temele de portofoliu sunt inserate mai ales in a doua parte a manualului, cand consideram ca s-a dobandit volumul de cunostinte ce poate sustine o activitate independenta de sistematizare, interpretare, comentare sau expunere eseistica.
S-a dorit ca numele marilor autori sa fie prezente in mod echilibrat in paginile manualului, desi, din cauza constrangerilor impuse de nivelul de accesibilitate si de folosirea eficienta a spatiului, nu a fost posibila totdeauna punerea in aplicare a acestei intentii.
Notiunile de gramatica insusite in clasa a VIII-a si propuse pentru recapitulari au fost tratate in mod egal cu cele noi, considerandu-se fixarea lor prin expunere detaliata si exercitii ca fiind esentiala in dobandirea competentelor de natura morfologica, necesare in toata perioada liceala de studiu al limbii latine.
Descrierea produsului
Manualul cuprinde 26 de lectii impartite in secvente ce orienteaza insusirea cunostintelor si formarea competentelor in plan tematic si lingvistic. Acestea sunt precedate de o expunere cu caracter eterogen Limba Latina, a unor informatii introductive (origine, istoric, fonetica, scriere, accent) marcate prin subtitluri. Un text-motto, Laus Romae, a fost prevazut ca pretext pentru o discutie initiala in legatura cu valoarea culturii romane in trecut si in contemporaneitate. Textul final,Pater, Noster, cu semnificatie emblematica,este recomandat si pentru memorare.
Manualul cuprinde doua Evaluari prin exercitii, cu grad diferit de dificultate si un corpus de texte suplimentare, cu caracter facultativ, utilizate,eventual, in cadrul orei acordate prin curriculum la alegerea scolii.
Fiecare lectie cuprinde doua secvente pivot: textul, un fragment prelucrat din opera unui autor antic, crestin, medieval sau renascentist, selectat in functie de problematica unitatii de invatare; gramatica, ilustrata si in text, dar explicata, dezvoltata cu noi exemple, sistematizata. Acestor doua secvente li se adauga Vocabula si Afla despre pentru intelegerea aprofundata a textului (mesaj lingvistic si ideatic, amplasare intr-un context istoric si cultural) si pentru receptarea notiunilor moral-civice, mitologice, referitoare la institutii si concepte politice, simbolistica etc; Latina si romana pentru evidentierea originii unor cuvinte romanesti precum si a continuitatii elementelor morfologice; Exercitii gramaticale si lexicale (de recunoastere, completare, analiza, retroversiune etc.) bazate pe un vocabular deja insusit, deci avand si rol in fixarea cuvintelor; alternativ sau concomitent, sunt inserate in partea finala secventele Lectura si Lucreaza cu dictionarul!. Aceasta din urma ofera material pentru munca independenta, asigurand retentia si transferul continuturilor prezentate anterior. indemnul Retine! propune maxime consacrate, asociate lectiei, fie pe baza ideii, fie pe baza notiunii gramaticale nou tratate.
Temele de portofoliu sunt inserate mai ales in a doua parte a manualului, cand consideram ca s-a dobandit volumul de cunostinte ce poate sustine o activitate independenta de sistematizare, interpretare, comentare sau expunere eseistica.
S-a dorit ca numele marilor autori sa fie prezente in mod echilibrat in paginile manualului, desi, din cauza constrangerilor impuse de nivelul de accesibilitate si de folosirea eficienta a spatiului, nu a fost posibila totdeauna punerea in aplicare a acestei intentii.
Notiunile de gramatica insusite in clasa a VIII-a si propuse pentru recapitulari au fost tratate in mod egal cu cele noi, considerandu-se fixarea lor prin expunere detaliata si exercitii ca fiind esentiala in dobandirea competentelor de natura morfologica, necesare in toata perioada liceala de studiu al limbii latine.
Detaliile produsului