Lucrarea propune o modalitate de invatare integrata (inter- si transdisciplinara), functionala si aplicativa, a limbii si literaturii romane in perioada scolaritatii obligatorii, in conformitate cu tendintele metodologice actuale, care pun accent pe formarea competentelor de comunicare necesare in toate domeniile de cunoastere si de activitate.
Volumul respecta pas cu pas competentele si notiunile prevazute de programa scolara, iar organizarea pe unitati faciliteaza asimilarea fireasca si progresiva a informatiilor. Toate cele trei domenii de studiu specifice disciplinei - Literatura, Comunicare, Limba - se regasesc in cadrul fiecarei unitati; iar metoda de invatare este conceputa cu grade progresive de dificultate - INITIERE (intelegere), CONSOLIDARE (aplicare si exersare), EXCELENTA (aprofundare si performanta). Astfel se poate utiliza metoda interactiva moderna de invatare centrata pe elev: stiu / vreau sa stiu / am invatat, aplic ceea ce am invatat, recomandata atat individual, cat si in echipa.
Ca noutati:
• elevii au posibilitatea completarii in propriul portofoliu a unei serii de instrumente didactice marcate cu PE;
• profesorii au posibilitatea de a completa in propriul portofoliu o serie de instrumente didactice marcate cu PP.
Folosita in clasa, sub indrumarea profesorului, sau acasa, in activitatea independenta, suntem convinsi ca lucrarea se va dovedi eficienta si stimulativa atat pentru elevi, cat si pentru profesori si parinti.