Locomotivele electrice ca si locomotivele diesel electrice constituie elementul de baza in tractiunea feroviara. Datorita complexitatii constructiei si functionarii agregatelor si mai ales comenzilor si reglarilor atat in regim de tractiune, cat si in regim electrodinamic de franare electric, autorii prezentei lucrari acorda o atentie deosebita unui domeniu actual transmisia electrica in curent alternativ cu motoare de tractiune asincrone. Aceasta problematica este relativ noua in tara noastra. Autorii trateaza unele subiecte de noutate in lucrare, ca modelarea si simularea reglarii convertoarelor dotate cu GTO si IGBT la nivel de puteri de ordinul megawatilor, cu particularitatile comenzii specifice pentru tractiunea feroviara. Lucrarea, prin problematica abordata referitor la modelele de calcul si de comanda a motoarelor de tractiune de tip asincron cu rotorul in scurtcircuit pentru locomotive electrice si diesel electrice, cat si modelarea si simularea convertoarelor de tractiune si de frecventa, constituie un material tehnic stiintific util studentilor, doctorantilor si cadrelor didactice din facultatile de profil in domeniul tractiunii feroviare, dar si specialistilor din cercetare si din constructia locomotivelor si trenurilor electrice.