headerdesktop mosnick18noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile mosnick18noi25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🎁Târgul Ghetuțelor🎁

Cadouri de Moș Nicolae

-77%, -30%, -50%

Comandă aici!

Brancusi, o biografie legendara

De (autor): Alexandru Buican

0
(0 review-uri)
Brancusi, o biografie legendara - Alexandru Buican
Rasfoieste

Brancusi, o biografie legendara

De (autor): Alexandru Buican

0
(0 review-uri)
Calendarul - obiectiv - arata ca de la aparitia celei dintai editii a acestei carti au trecut, nici mai mult, nici mai putin, decat doisprezece ani! (Cand, oare, vor fi trecut! si unde am fost eu in tot acest timp?!). Desi, de atunci, au fost mai multe interventii sa retiparesc lucrarea, am declinat aceste invitatii, pline de bunavointa de altfel. Mai mult: imi aduc aminte reticenta cu care am dat la tipar cartea atunci. Desi lucrasem la ea mai bine de cinci ani (fara nici un fel de pauze), imi parea ca, totusi, nu era "gata". Desi dezgropasem sute de surse - literalmente -, care nu mai fusesera niciodata valorificate in legatura cu Brancusi (la New York frecventasem timp de cinci ani NY Public Library cu o indarjire de care n-as mai fi capabil in prezent), eram constient ca anume documente nu fusesera inca facute publice, nefiind puse, deci, la dispozitia cercetatorilor. In alt sens insa cartea era - atunci chiar - terminata. In timpul lucrului mai ales o idee m-a urmarit mereu. Confruntat cu marele, foarte marele numar de memorii pe care le-am dezgropat din atatea si atatea surse, s-a pus problema lasarii afara a multora din ele. Si atunci m-am intrebat daca, pastrandu-se structura de baza a cartii - cronologia, dar mai ales acele mari categorii conceptuale - "razboiul", "americani la Paris", "dinner la Brancusi", "atelierul", "din nou razboiul" etc. - menite sa fixeze in concepte culturale o existenta, altminteri haotica precum viata insasi - nu s-ar putea scrie aceeasi biografie folosindu-se alte intrari bibliografice decat cele dintr-o prima versiune. Evident, ar fi fost o incercare interesanta. Insa ar fi necesitat si ea vreun an sau doi de munca, iar interesul ar fi stat mai mult in elucidarea multor probleme legate de arta biografica. Ideea insa m-a ajutat sa-mi clarific o alta indoiala. Aceea a gradului de importanta al unor elemente primordiale biografiei. Anume corespondenta primita si cea trimisa. Oricat as fi evitat sa folosesc memoriile unora sau altora dintre martorii oculari, impartindu-le intre cele doua variante, n-as fi putut evita reproducerea catorva corpusuri epistolare fara de care viata lui Brancusi ar fi devenit neinteligibila - ori aceste corpusuri sunt unice! De pilda, scrisorile lui John Quinn ("patronul" sau) catre Brancusi si raspunsurile acestuia din urma, la care s-ar putea adauga cele ale altor colectionari si, mai ales, ale celor care i-au organizat expozitiile personale (toate in America!): Edward Steichen, Walter Pach, Marcel Duchamp, Marius de Zayas, Agnes Meyer sau Joseph Brummer (unice si ele, evident). Am inteles atunci ca singurele lucruri care ramasesera afara (din arhivele ce nu fusesera facute publice), erau marginale si adaugarea lor nu mai putea, eventual, decat sa aduca cate o precizeze in detalii. Totusi, anumite corpuri de corespondenta, neutilizate, lasau doar schitate unele dintre relatiile sentimentale ale lui Brancusi. Nu este greu de vazut ca bibliografia cartii este in proportie de mai bine de 90%, de provenienta americana si in prefata editiei intai am aratat de ce. Acolo nu mai era, deci, aproape nimic de adaugat. Chestiunea nu statea la fel in privinta arhivelor franceze. De atunci insa, cercetatori de la Muzeul de Arta Moderna din Paris au implinit aceasta lacuna cu cateva publicatii pe care le-am putut folosi, spre castigul cititorilor. Astfel pot asigura pe cei care vor fi interesati de aceasta carte ca, de asta data, nimic cu adevarat important nu a mai fost trecut cu vederea sau, cum spun americanii, ca nici o piatra nu a ramas neintoarsa. Cred ca acum, cand inchei aceasta a doua editie a unei carti pe care am gandit-o si scris-o intr-un interval de saptesprezece ani, ii pot spune adio omului genial in atelierul caruia am trait o mare parte din viata mea, nu numai alaturi de el, dar si de cohorte de vizitatori care mi-au impus, vrand nevrand, sa-i cunosc (si chiar bine!). Bucuresti, mai 2019 Alexandru Buican
Citește mai mult

transport gratuit

166.50Lei

166.50Lei

Primești 166 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Estimare livrare joi, 20 noiembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Calendarul - obiectiv - arata ca de la aparitia celei dintai editii a acestei carti au trecut, nici mai mult, nici mai putin, decat doisprezece ani! (Cand, oare, vor fi trecut! si unde am fost eu in tot acest timp?!). Desi, de atunci, au fost mai multe interventii sa retiparesc lucrarea, am declinat aceste invitatii, pline de bunavointa de altfel. Mai mult: imi aduc aminte reticenta cu care am dat la tipar cartea atunci. Desi lucrasem la ea mai bine de cinci ani (fara nici un fel de pauze), imi parea ca, totusi, nu era "gata". Desi dezgropasem sute de surse - literalmente -, care nu mai fusesera niciodata valorificate in legatura cu Brancusi (la New York frecventasem timp de cinci ani NY Public Library cu o indarjire de care n-as mai fi capabil in prezent), eram constient ca anume documente nu fusesera inca facute publice, nefiind puse, deci, la dispozitia cercetatorilor. In alt sens insa cartea era - atunci chiar - terminata. In timpul lucrului mai ales o idee m-a urmarit mereu. Confruntat cu marele, foarte marele numar de memorii pe care le-am dezgropat din atatea si atatea surse, s-a pus problema lasarii afara a multora din ele. Si atunci m-am intrebat daca, pastrandu-se structura de baza a cartii - cronologia, dar mai ales acele mari categorii conceptuale - "razboiul", "americani la Paris", "dinner la Brancusi", "atelierul", "din nou razboiul" etc. - menite sa fixeze in concepte culturale o existenta, altminteri haotica precum viata insasi - nu s-ar putea scrie aceeasi biografie folosindu-se alte intrari bibliografice decat cele dintr-o prima versiune. Evident, ar fi fost o incercare interesanta. Insa ar fi necesitat si ea vreun an sau doi de munca, iar interesul ar fi stat mai mult in elucidarea multor probleme legate de arta biografica. Ideea insa m-a ajutat sa-mi clarific o alta indoiala. Aceea a gradului de importanta al unor elemente primordiale biografiei. Anume corespondenta primita si cea trimisa. Oricat as fi evitat sa folosesc memoriile unora sau altora dintre martorii oculari, impartindu-le intre cele doua variante, n-as fi putut evita reproducerea catorva corpusuri epistolare fara de care viata lui Brancusi ar fi devenit neinteligibila - ori aceste corpusuri sunt unice! De pilda, scrisorile lui John Quinn ("patronul" sau) catre Brancusi si raspunsurile acestuia din urma, la care s-ar putea adauga cele ale altor colectionari si, mai ales, ale celor care i-au organizat expozitiile personale (toate in America!): Edward Steichen, Walter Pach, Marcel Duchamp, Marius de Zayas, Agnes Meyer sau Joseph Brummer (unice si ele, evident). Am inteles atunci ca singurele lucruri care ramasesera afara (din arhivele ce nu fusesera facute publice), erau marginale si adaugarea lor nu mai putea, eventual, decat sa aduca cate o precizeze in detalii. Totusi, anumite corpuri de corespondenta, neutilizate, lasau doar schitate unele dintre relatiile sentimentale ale lui Brancusi. Nu este greu de vazut ca bibliografia cartii este in proportie de mai bine de 90%, de provenienta americana si in prefata editiei intai am aratat de ce. Acolo nu mai era, deci, aproape nimic de adaugat. Chestiunea nu statea la fel in privinta arhivelor franceze. De atunci insa, cercetatori de la Muzeul de Arta Moderna din Paris au implinit aceasta lacuna cu cateva publicatii pe care le-am putut folosi, spre castigul cititorilor. Astfel pot asigura pe cei care vor fi interesati de aceasta carte ca, de asta data, nimic cu adevarat important nu a mai fost trecut cu vederea sau, cum spun americanii, ca nici o piatra nu a ramas neintoarsa. Cred ca acum, cand inchei aceasta a doua editie a unei carti pe care am gandit-o si scris-o intr-un interval de saptesprezece ani, ii pot spune adio omului genial in atelierul caruia am trait o mare parte din viata mea, nu numai alaturi de el, dar si de cohorte de vizitatori care mi-au impus, vrand nevrand, sa-i cunosc (si chiar bine!). Bucuresti, mai 2019 Alexandru Buican
Citește mai mult

Detaliile produsului

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo