-86%, -30%, -50%, -79%

TRANSPORT GRATUIT la peste 75 lei

Mana Fatimei

De (autor): Ildefonso Falcones

0
Mana Fatimei - Ildefonso Falcones

Autor al romanului Catedrala Marii, Ildefonso Falcones, continua sa-si rasfete cititorii cu un alt roman cel putin la fel de captivant. Succesul fara precedent al volumelor sale se datoreaza faptului ca fiecare are propria-i poveste pe care autorul o ramifica in directii diferite, insumand, in cele din urma , toate ingredientele care fac dintr-o carte obisnuita o adevarata capodopera. Descrierile stufoase si extrem de detaliate ale lui Falcones reusesc sa invie locuri si traditii de mult apuse .

„Mana Fatimei ” se remarca de la primele pagini prin documentarea riguroasa cu ajutorul careia Falcones zugraveste o istorie tumultoasa a Spaniei Medievale. Satele din zona Andaluziei erau sfasiate de un etern conflict religios dintre morisci si crestini. Moriscii, fiind primi musulmani sau musulmani convertiti obligatoriu la catolicism, sunt asupriti de catre catolici care isi vor impune prin metode nu intotdeauna pasnice. Rascoala moriscilor capata sens atunci cand le este interzis comertul, dreptul de proprietate sau libera opinie. Personajul principal din „Mana Fatimei ” este Hernando Ruiz, fiul unei femei violate de catre un preot catolic. Mosteneste trasaturile tatalui sau biologic, ochi albasttri si pielea deschisa la culoare, motiv pentru care este detestat de intreaga comunitate a moriscilor, cu precadere de tatal lui vitreg.

In urma primei rascoale a maurilor, transformata rapid in razboi civil, Hernando reuseste sa supravietuieasca miraculos declarandu-se musulman, descendent al Profetului. Din acest punct, Hernando va pendula intre doua lumi si nu va reusi sa se indentifice intotalitate cu niciuna dintre cele doua religii razboinice. Profitand de dubla sa apartenenta, tanarul va sprijini aleatoriu taberele in functie de interesele sale. Romanul aduce in prim plan teme sensibile inca pentru lumea europeana, amintind rascoala unor musulmani impotriva unui sistem absurd care nu a incalcat doar dreptul de a trai conform principiilor religioase ci si dreptul la umanitate. Intoleranta, xenofobia si eretismul au fost doar cateva dintre consecintele dorintei de putere. Descrierile stufoase si extrem de detaliate ale lui Falcones reusesc sa invie locuri si traditii de mult apuse .

Intr-o societate in care puterea politica dicta religia dominanta printr-un regim opresiv, Hernando Ruiz se vede nevoit sa adopte un joc al duplicitatii. Poate fi gasit vinovat Hernando de imposibilitatea de a alege o singura tabara? Duplicitatea sa este doar un exemplu de consecinta a pierderii identitatii sociale si religioase. Telul lui devine demonstrarea inutilitatii conflictelor religioase ale caror repercursiuni devn letale pentu constiinta colectiva. Reconcilierea pare sa ramana ultima si cea mai dificila solutie la care cele doua religii ar trebui sa ajunga.

Rus Daiana-Adriana, pentru Libris.ro

Mana Fatimei

De (autor): Ildefonso Falcones

0
In cea de-a doua jumatate a secolului al XVI-lea, in opulenta Cordoba, un tanar maur, sfasiat intre doua culturi si doua iubiri, incepe o lupta inflacarata pentru toleranta religioasa si drepturile poporului sau. In anul 1568, in vaile si muntii din Alpujarras a izbucnit strigatul revoltei: satui de nedreptati, spolieri si umilinte, maurii se confrunta cu crestinii si incep o lupta inegala care nu se putea incheia decat cu infrangerea si raspandirea lor prin tot regatul Castiliei. Printre cei rasculati se afla si tanarul Hernando. Fiu al unei maure si al preotului care a violat-o, este respins de catre ai sai, din pricina originii sale, dar si de catre crestini, din cauza culturii si a obiceiurilor familiale. In timpul insurectiei, cunoaste brutalitatea si cruzimea unora si a altora, dar intalneste si iubirea in persoana curajoasei Fatima, cea cu mari ochi negri. Dupa infrangere, silit sa traiasca la Cordoba in mijlocul dificultatilor existentei de zi cu zi, toate puterile sale se vor concentra pentru a face astfel incat religia si cultura lor, a celor invinsi, sa isi recapete demnitatea si rolul pe care le merita. Pentru aceasta, va trebui sa treaca prin multe primejdii si sa isi asume initiative curajoase si foarte riscante... Cititorii romanului Catedrala Marii vor gasi si in aceasta a doua carte a autorului aceleasi note care au adus succesul celei dintai: fidelitatea istorica ingemanata cu o poveste pasionanta de dragoste si ura, de iluzii pierdute si sperante care dau sens vietii si o lanseaza pe caile aventurii.

-30%

PRP: 65.99 Lei

!