Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend fara taxa de livrare 🔥

Transport gratuit

1-3 august

la toate comenzile din tara »

Managementul conflictelor in organizatie

De (autor): Dan Safta

0
(0 review-uri)
Managementul conflictelor in organizatie - Dan Safta
Rasfoieste

Managementul conflictelor in organizatie

De (autor): Dan Safta

0
(0 review-uri)
     „In cadrul organizatiilor, conflictele sunt inevitabile si apar in caz de dezacorduri privind volumul de lucru, problemele de comunicare, diferentele individuale la nivel de nevoi, dorinte, obiective, preferinte sau comportamente, precum si in cazul litigiilor dintre angajati si angajatori. 
    Vestea buna este ca putem invata sa gestionam toate aceste tensiuni, in asa fel incat ideea de conflict sa ajunga sa aiba o conotatie mai curand pozitiva decat negativa. Atunci cand intelegem si apreciem latura constructiva a conflictului, avem puterea de a identifica problemele, de a ne angaja intr-un dialog si de a cauta repede si clar modalitati de solutionare a divergentelor. Cautam si gasim prieteni si aliati, in loc de inamici si rivali. Cautam obiectivele si tintele comune, impartasite. Nu suntem ostaticii nimanui, cu atat mai putin ai propriei persoane, si primim conflictul cu o atitudine deschisa, deoarece stim cum sa gestionam si cum sa solutionam divergentele." (Autorul)
 
    Dan Safta este doctor in stiinte economice si licentiat in drept si management. 
    Lucrarea este destinata managerilor, specialistilor in resurse umane, juristilor, studentilor, precum si celor implicati direct in gestionarea conflictelor organizationale. 
     Fragment din volum:
 
    „2.2.5.4. Mediul organizational
 
   Climatul organizational influenteaza dinamica mobbingu-lui, configurand un camp de interactiune specific. Subiectii intervievati intr-o cercetare legata de cauzele mobbingului au descris locul de munca astfel: stres mult, climat competitional, conflicte interpersonale frecvente, comportamente de intrajutorare putine, lider autoritar.
    Intr-un climat competitional (din punct de vedere economic), angajatii neproductivi sunt sacrificati in interesul organizatiei, nefiind exclus apelul la mobbing; aceasta abordare scuteste managementul de probleme si cheltuieli ulterioare (de exemplu, concedierea trebuie sa urmeze un demers formal, sa fie initiata etc.). 
    Liefooghe si Olafsson au identificat urmatoarele reprezentari pentru interpretarea incidentelor: scandalagiu, deprofesionalizare, dispozitie proasta, dezbina si stapaneste, excluziune, jena, injustitie, ipocrizie, egoism, control, putere, injosire, presiune, stres, bruscare, victima, personalitate slaba. Fiecare reprezentare corespunde unui set de credinte, atitudini si comportamente. De exemplu, reprezentarea stresului include credinte despre cauzalitatea stresului, comportamentul oamenilor stresati si modul cum trebuie sa te comporti cu oamenii. In interviurile realizate s-a sugerat ideea ca un manager care apeleaza la mobbing este stresat. O astfel de interpretare muta considerabil responsabilitatea dinspre agresor spre mediu (climat). In loc sa permita astfel de reprezentari, organizatia (conducerea) ar trebui sa introduca in vocabularul atat verbal, cat si comportamental al angajatilor alte reprezentari, sub forma politicii sau a regulamentului intern.
 
    2.2.5.5. Managementul conflictelor organizationale si mobbingul la nivel grupal/organizational
    Leymann a cercetat persoane dificile la locul de munca. El a descoperit ca acesti oameni nu aveau un caracter dificil, nu au fost de la inceput persoane cu probleme, ci au devenit pe parcurs. Circumstantele care au facut ca aceste persoane sa devina dificile au fost create de structura si cultura organizatiei."
Citeste mai mult

-77%

transport gratuit

PRP: 45.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

10.47Lei

10.47Lei

45.00 Lei

Primesti 10 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

     „In cadrul organizatiilor, conflictele sunt inevitabile si apar in caz de dezacorduri privind volumul de lucru, problemele de comunicare, diferentele individuale la nivel de nevoi, dorinte, obiective, preferinte sau comportamente, precum si in cazul litigiilor dintre angajati si angajatori. 
    Vestea buna este ca putem invata sa gestionam toate aceste tensiuni, in asa fel incat ideea de conflict sa ajunga sa aiba o conotatie mai curand pozitiva decat negativa. Atunci cand intelegem si apreciem latura constructiva a conflictului, avem puterea de a identifica problemele, de a ne angaja intr-un dialog si de a cauta repede si clar modalitati de solutionare a divergentelor. Cautam si gasim prieteni si aliati, in loc de inamici si rivali. Cautam obiectivele si tintele comune, impartasite. Nu suntem ostaticii nimanui, cu atat mai putin ai propriei persoane, si primim conflictul cu o atitudine deschisa, deoarece stim cum sa gestionam si cum sa solutionam divergentele." (Autorul)
 
    Dan Safta este doctor in stiinte economice si licentiat in drept si management. 
    Lucrarea este destinata managerilor, specialistilor in resurse umane, juristilor, studentilor, precum si celor implicati direct in gestionarea conflictelor organizationale. 
     Fragment din volum:
 
    „2.2.5.4. Mediul organizational
 
   Climatul organizational influenteaza dinamica mobbingu-lui, configurand un camp de interactiune specific. Subiectii intervievati intr-o cercetare legata de cauzele mobbingului au descris locul de munca astfel: stres mult, climat competitional, conflicte interpersonale frecvente, comportamente de intrajutorare putine, lider autoritar.
    Intr-un climat competitional (din punct de vedere economic), angajatii neproductivi sunt sacrificati in interesul organizatiei, nefiind exclus apelul la mobbing; aceasta abordare scuteste managementul de probleme si cheltuieli ulterioare (de exemplu, concedierea trebuie sa urmeze un demers formal, sa fie initiata etc.). 
    Liefooghe si Olafsson au identificat urmatoarele reprezentari pentru interpretarea incidentelor: scandalagiu, deprofesionalizare, dispozitie proasta, dezbina si stapaneste, excluziune, jena, injustitie, ipocrizie, egoism, control, putere, injosire, presiune, stres, bruscare, victima, personalitate slaba. Fiecare reprezentare corespunde unui set de credinte, atitudini si comportamente. De exemplu, reprezentarea stresului include credinte despre cauzalitatea stresului, comportamentul oamenilor stresati si modul cum trebuie sa te comporti cu oamenii. In interviurile realizate s-a sugerat ideea ca un manager care apeleaza la mobbing este stresat. O astfel de interpretare muta considerabil responsabilitatea dinspre agresor spre mediu (climat). In loc sa permita astfel de reprezentari, organizatia (conducerea) ar trebui sa introduca in vocabularul atat verbal, cat si comportamental al angajatilor alte reprezentari, sub forma politicii sau a regulamentului intern.
 
    2.2.5.5. Managementul conflictelor organizationale si mobbingul la nivel grupal/organizational
    Leymann a cercetat persoane dificile la locul de munca. El a descoperit ca acesti oameni nu aveau un caracter dificil, nu au fost de la inceput persoane cu probleme, ci au devenit pe parcurs. Circumstantele care au facut ca aceste persoane sa devina dificile au fost create de structura si cultura organizatiei."
Citeste mai mult

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Istoricul tau de navigare

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one