Maniheismul

De (autor): Isaac de Beausobre

Maniheismul - Isaac de Beausobre

Maniheismul

De (autor): Isaac de Beausobre

Maniheismul - Principiile, dogmele si morala

Fondat de catre profetul Mani in secolul al III-lea d. Hr., maniheismul a ajuns sa-si revendice, in perioada sa de maxima expansiune, adepti de pe un vast teritoriu cuprins intre Africa de Nord si China. Conceput ca o sinteza a tuturor sistemelor religioase cunoscute pana atunci, in fapt un sincretism de conceptii dualiste zoroastriene, buddhiste (in special etice) pe care s-au grefat doctrine crestine si gnostice, maniheismul a dainuit si a avut o mare influenta timp de patru veacuri. Desi a disparut oficial in secolul al VII-lea (in Persia prin revigorarea zoroastrismului si persecutiile lui Bahran din 291, iar in Imperiul Roman prin decretul lui Theodosius din 381 si presiunile Bisericii crestine), conceptiile maniheene s-au facut simtite in China pana in sec. al XIV-lea, in Europa de sud-est pana in sec. al XVI-lea (bogomilii), iar in Occident pana in sec. al XIII-lea, cand erezia cathara, socotita de sorginte maniheeana a fost eradicata de catre Biserica catolica.

Lucrarea lui Isaac de Beausobre, L'Histoire critique du Manichee et du Manicheisme, constituie primul studiu sistematic si critic al maniheismului din epoca moderna. El are avantajul de a beneficia de o serie de surse despre doctrina maniheista publicate anterior, si se bucura de asemenea de aportul catorva inaintasi, care au impins limitele studiului maniheismului dincolo de doctrina crestina. Intuitia lui Beausobre este de a cerceta originile maniheismului in mediile iudeo-crestine timpurii, implantate in crestinatatea orientala, medii care vor produce marea parte a scrierilor apocrife, influentate si de extraordinarul spirit sincretic care domina spatiul respectiv in acea perioada. Beausobre considera ca maniheismul este incercarea de a adapta revelatia hristica la filosofia existenta deja in zoroastrism. Din acest punct de vedere, maniheismul nu mai este o simpla erezie doctrinara, o deviatie in interiorul doctrinei crestine, ci o incercare de sinteza a unor traditii religioase existente. - Gelu Sabau
Citeste mai mult

-5%

24.70Lei

26.00 Lei

Sau 2470 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Maniheismul - Principiile, dogmele si morala

Fondat de catre profetul Mani in secolul al III-lea d. Hr., maniheismul a ajuns sa-si revendice, in perioada sa de maxima expansiune, adepti de pe un vast teritoriu cuprins intre Africa de Nord si China. Conceput ca o sinteza a tuturor sistemelor religioase cunoscute pana atunci, in fapt un sincretism de conceptii dualiste zoroastriene, buddhiste (in special etice) pe care s-au grefat doctrine crestine si gnostice, maniheismul a dainuit si a avut o mare influenta timp de patru veacuri. Desi a disparut oficial in secolul al VII-lea (in Persia prin revigorarea zoroastrismului si persecutiile lui Bahran din 291, iar in Imperiul Roman prin decretul lui Theodosius din 381 si presiunile Bisericii crestine), conceptiile maniheene s-au facut simtite in China pana in sec. al XIV-lea, in Europa de sud-est pana in sec. al XVI-lea (bogomilii), iar in Occident pana in sec. al XIII-lea, cand erezia cathara, socotita de sorginte maniheeana a fost eradicata de catre Biserica catolica.

Lucrarea lui Isaac de Beausobre, L'Histoire critique du Manichee et du Manicheisme, constituie primul studiu sistematic si critic al maniheismului din epoca moderna. El are avantajul de a beneficia de o serie de surse despre doctrina maniheista publicate anterior, si se bucura de asemenea de aportul catorva inaintasi, care au impins limitele studiului maniheismului dincolo de doctrina crestina. Intuitia lui Beausobre este de a cerceta originile maniheismului in mediile iudeo-crestine timpurii, implantate in crestinatatea orientala, medii care vor produce marea parte a scrierilor apocrife, influentate si de extraordinarul spirit sincretic care domina spatiul respectiv in acea perioada. Beausobre considera ca maniheismul este incercarea de a adapta revelatia hristica la filosofia existenta deja in zoroastrism. Din acest punct de vedere, maniheismul nu mai este o simpla erezie doctrinara, o deviatie in interiorul doctrinei crestine, ci o incercare de sinteza a unor traditii religioase existente. - Gelu Sabau
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te si primesti un cupon de 10% pe care să-l folosesti la urmatoarea ta comanda! In plus, vei afla rapid care sunt promotiile zilei, noutatile si recomandarile noastre.

Ma abonez image one
Ma abonez image one