Lucrarea isi propune sa puncteze principalele evolutii ale sistemului bancar romanesc, in contextul dezvoltarilor internationale, iar pe de alta parte sa fotografieze in cele mai mici detalii anatomia produselor bancare si a interactiunii acestora cu piata, cu marele public. Ofera o incadrare complexa a marketingului modern in managementul strategic bancar, cuprinzand si fotografii detaliate ale elementelor componente ale mixului de marketing bancar: produs, pret, promovare, distributie.
Fragment din volum:
“Below the line (adversing)
Conform Wikipedia, in afaceri, Below the Line (BTL) este o tehnica promotionala. Ea foloseste metode mai putin conventionale decat canalele uzuale specifice publicitatii pentru a promova produse, servicii etc.
Spre deosebire de tehnica ATL (Above the Line), BTL include activitati precum posta directa, relatiile publice si promovarea vanzarilor.
Publicitatea Below the Line, in mod tipic se axeaza pe mijloacele de comunicare directa, cele mai uzuale fiind posta directa si e-mail-ul, deseori folosind liste de nume, bine selectate pentru a maximiza ratele de raspuns.
Termenul „Below the Line" se pare ca va iesi din limbajul mediilor publicitare precum agentiile sau clientii si va fi inlocuit cu termenul de „Integrated Communication Approach" - Abordare Integrata a Comunicarii. BTL este un termen tehnic foarte raspandit folosit pentru produsele care se pot atinge si simti, adica acele articole de consum cu privire la care consumatorii se vor baza pe o informatie directa. Tehnicile BTL asigura memorarea brandului, in acelasi timp scotand in evidenta trasaturile produsului.
O asemenea categorie de sisteme de promovare o constituie evenimentele speciale, de tipul seminariilor de prezentare, receptiilor, coctailurilor, concertelor, lansarilor de carte, aniversarilor cu public etc. Lansarea unui nou produs se poate face invitand la un seminar potentialii utilizatori (in special in cadrul produselor corporationale). Managerii de vanzari pot vizita direct si face prezentari in fata personalului de specialitate a unor clienti corporationali importanti.
Sponsorizarea este o alta cale de promovare a activitatii bancare. Specific acestei forme de promovare este ca prin ea se promoveaza numai imaginea bancii, nu si unele servicii (produse) oferite. Sponsorizarea evenimentelor sportive sau culturale este cea mai raspandita, dar se practica si acte de caritate, burse acordate studentilor, sponsorizarea cercetatorilor."