Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Cadouri de Craciun
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Minunata lume noua - Aldous Huxley

4.1

22.95  Lei

sau 2295 de puncte. Detalii.

Indisponibil

Cod: POL973-46-1959-7

An aparitie: 2011

Autor: Aldous Huxley

Categoria: SF & Fantasy

Colectie: Top 10

Editie: Necartonata

Editura: POLIROM

Format: 180 x 110 mm

Nr. pagini: 276

Traducator: Suzana Bantas, Andrei Bantas

Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Celebrul roman Minunata lume noua (1932) porneste de la ideea unei societati distopice care, pentru a‑si controla cetatenii, recurge la orice subterfugiu: de la transformarea rasei umane si manipularea ei genetica, pina la mascarea minciunii in adevar absolut.

Rezultatul este o combinatie de realitati orwelliene si scene din cel mai pur SF, in care cartile sint arse si singura cultura acceptata sint preceptele unui conducator megaloman, in care aparitia unei editii de Opere complete de William Shakespeare poate duce la rasturnarea unui regim absurd, in care oamenii sint conceputi in imense incuba­toare, iar cei neatinsi inca de morbul acestei „civilizatii“ sint izolati in rezervatii.

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
4.1 (11 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
Întrucât timpul este asemeni unei spirale, în fiecare an se întâmplă ceva special de ziua ta: energia pe care Dumnezeu a investit-o la nașterea ta este prezenta din nou. Menachem Mendel Schneerson
Andre1313 10/18/2020
This book presents a futuristic dystopia of an unusual kind. Unlike in Orwell's 1984, Huxley's dystopia is one in which everyone is happy. However, they are happy in only the most trivial sense: they lead lives of simple pleasures, but lives without science, art, philosophy or religion. In short, lives without deeper meaning. Although people are expected to work hard and efficiently during working hours, during off hours people live in an infantile way, never engaging their minds, and satisfying themselves with sex and drugs.

Denisa M 09/11/2020
Rezultatul este o combinatie de realitati orwelliene si scene din cel mai pur SF, in care cartile sint arse si singura cultura acceptata sint preceptele unui conducator megaloman, in care aparitia unei editii de Opere complete de William Shakespeare poate duce la rasturnarea unui regim absurd, in care oamenii sint conceputi in imense incuba­toare, iar cei neatinsi inca de morbul acestei „civilizatii“ sint izolati in rezervatii.

Florina56 08/19/2020
Noi, românii avem o expresie: ,,copil făcut în eprubetă". Ei bine, cartea aceasta duce expresia la un alt nivel.
După ce am citit acest volum pot afirma că cel puțin din punctul meu de vedere ,,1984" este cea mai bună distopie scrisă vreodată

Lau34 08/14/2020
In comparatie cu "O mie noua sute optzeci si patru", imi permit sa numesc "Minunata lume noua" O DISTOPIE ROZ.GENIALA PRIN CARACTERUL EI TRAGIC! Sigur, e mult mai cunoscut romanul "O mie noua sute optzeci si patru", scris in 1949 de George Orwell, dar "Minunata lume noua", scrisa in 1932, prezinta utopia negativa a viitorului, daca nu mult mai sumbru, cel putin mult mai realist.Se stie foarte bine ca Huxley era un mare consumator de droguri, fapt ce a facilitat scrierea acestei carti (actiune care, pentru "un om obisnuit", este prin excelenta imposibila) al carei subiect se rupe total de realitatea din jurul noastru.Opera nu are un protagonist anume, desi apare la un moment dat un "Salbatic" care se diferentiaza de oamenii din "minunata lume noua" (cat de satiric este titlul...). Din punct de vedere sociologic, ea este plina de antagonisti (daca se poate folosi pluralul, caci acesti antagonisti, desi multi, sunt identici la nivel "intelectual"), caci autorul prezinta lumea (de azi) in viitor, o lume care, din pricina excesivei evolutii stiintifice, i-a transformat pe oameni in roboti (in totalitate, cazand scenariul orwellian cu "Big Brother" sau o mana de oameni superiori care conduc lumea mai mult sau mai putin din umbra), in fiinte autoprogramate genetic si conditionate.Subiectul romanului condamna conceptul de "rasa" (dar nu si cel de clasa sociala) si condamna evolutia stiintifica, ceea ce confera scrierii un caracter apolitic. Sigur, nareaza un sistem filosofic (si chiar bine structurat), in care prezinta posteritatea cu o viziune noua asupra religiei, stiintei, stagnarii, conditionarii, stabilitatii ori fericirii, iar toate acestea, puse in oglinda cu lumea contemporana (deci la aproape 100 de ani dupa ce Huxley a scris romanul), reflecta exact ceea ce nu trebuie, si anume: faptul ca societatea se indreapta exact spre punctul de care ne vorbeste autorul.M-a frapat scrierea in sine, dar m-a frapat foc (la superlativ absolut), o caracteristica a oamenilor viitorului: conditionarea! Anumiti oameni (le spun asa, desi se intelege ca erau roboti biologici), conditionati genetic si ei, produc (deci nu "zamislesc") alti oameni in eprubete. In mod chimic, ei ii pot face pe acesti oameni intelectuali, agricultori, valeti etc. ( o sa revin asupra claselor sociale), asta fiind, pentru dansii, ceva absolut normal.Un alt aspect: ceea ce numim noi astazi "adulter"! Adulterul, in carte, este o virtute. In roman nu exista casatorie. Nu exista nici macar concubinaj. Folosirea cuvantului "mama" ori "copil" (dat fiind ca oamenii sunt produsi in eprubete) era interzisa cu desavarsire. Fiecare barbat/femeie isi schimba partenerul cand si cum vrea. Sentimentele sunt, de asemenea, considerate un delict (iar pentru potolirea lor oamenii erau "vaccinati"). Nu exista Dumnezeu, exista doar Marele Ford (autorul il pune la geneza "lumii noi" pe Henry Ford, responsabil de evolutia excesiva a stiintei). Nu exista istorie decat "de la Ford pana acum".Indivizii, desi produsi in laborator, sunt dispusi in clase sociale (exista cinci clase: Alfa, Beta, Gama, Delta si Epsilon, in ordine descrescatoare ca autoritate). La un moment dat se face o remarca monumentala conform careia, ca o societate sa existe, este absoluta nevoie de clase sociale. Adica, noi stim bine ca pana si in comunism sunt clase sociale. :)Exista doar vagi insule de umanitate, considerate "Rezervatii Naturale", unde oamenii (asa cum ii stim noi in 2015) joaca rolul de obiecte de studiu.Intamplarea face ca un reprezentant al oamenilor clasici (cei din "rezervatia Naturala") sa ajunga intamplator in "lumea civilizata". Abia acum se poate vorbi vag de un personaj principal si, odata cu aparitia lui pe scena, de o adevarata dialectica asupra caracterului daunator al acestui sistem social.1. E foarte curios sa citesti ceea ce scriau oamenii din vremea Marelui Ford despre progresul stiintei. Dupa cat se pare, ei isi inchipuiau ca aceasta ar putea fi lasata sa mearga inainte la nesfarsit, indiferent de toate celelalte lucruri. Cunoasterea era binele cel mai inalt, adevarul constituia valoarea suprema; tot restul era secundar si subordonat lor. Dar, intr-adevar, inca de pe atunci ideile incepeau sa se schimbe. Insusi Marele Ford a facut foarte mult pentru a deplasa accentul de la adevar si frumusete catre confort si fericire. Schimbarea era ceruta de productia de masa. Fericirea universala face sa se invarteasca mereu rotile; adevarul si frumusetea n-o pot face.2. Farama dintr-o dialectica dintre "Salbatic" si unul dintre guvernatorii lumii:-Dar daca stiti despre Dumnezeu, de ce nu le spuneti si lor? intreba indignat salbaticul? De ce nu le dati cartile acestea despre Dumnezeu?-Din acelasi motiv pentru care nu le dam nici Othello: sunt vechi; sunt despre Dumnezeul de acum nu stiu cate veacuri. Nu despre Dumnezeul de acum.-Dar Dumnezeu nu se schimba.-Oamnii, insa, da.*Nu cred ca am remarcat altundeva ceva mai brusc spus despre sensul religiei (si decaderea ei)*3. Salbaticul: "Da, asa faceti cu toate. Scapati de toate neplacerile, in loc sa invatati sa le faceti fata."4. Salbaticul: -Eu unul nu vreau confort. Il vreau pe Dumnezeu, vreau poezie, vreau primejdie adevarata, vreau libertate, vreau bunatate. Vreau pacatul.-Da fapt, dumneata pretinzi dreptul de a fi nefericit, spuse Mustafa Mond.-Ma rog, fie si asta! il sfida salbaticul. Cer dreptul la nefericire.5. "... stabilitatea nu e nici pe departe atat de spectaculoasa ca instabilitatea."Asadar, romanul este socant prin virtutea pe care o propaga. Eu unul il recomand din toata inima tuturor. Sunt perfect constient ca recenzia curenta nu cuprinde nici 1% din esenta cartii, insa mie mi-a placut foarte mullt (si, credeti-ma, sunt un om foarte pretentios in materie).Totusi, nici macar nu ma asteptam la asa ceva. Pur si simplu un om, fie el cat de cult ori educat, nu poate avea o imaginatie atat de bogata (daramite sa o transpuna la masina de scris?). Magia lui Huxley -sau pacatul lui?!- a stat in consumul de halucinogene.*Se intelege ca "Salbaticul", intr-o lume programata genetic, se sinucide*P.S. Rog sa-mi fie scuzata multitudinea de paranteze, care cu putina truda literara s-ar fi putut transforma in constructii incidente, insa aceasta recenzie a fost scrisa in febra terminarii romanului.Andrei Tamas,26 noiembrie 2015

sus
Feedback Wishlist
// // //