Mitul antreprenorial
Mitul antreprenorial: De ce nu functioneaza majoritatea micilor afaceri si ce e de facut in aceasta privinta (The E-Myth Revisited) de Michael E. Gerber este editia revizuita a cartii E-Myth, lansate in urma cu 30 de ani de mentorul nr. 1 in lume in domeniul micilor afaceri. Daca vrei sa pui bazele unei afaceri, daca ai un mic business si te intrebi de ce nu merge sau de ce nu merge atat de bine pe cat ti-ai dori tu, daca vrei sa afli ce anume si unde anume gresesti in administrarea afacerii tale, aceasta este cartea de care ai nevoie! Asta pentru ca Michael E. Gerber este cea mai importanta voce a micilor afaceri si intreprinderi din America, iar cartea de fata poate fi considerata un mic ghid care face afacerile sa functioneze, garantand totodata sa iti ofere o experienta revelatoare:
Vei vedea ce oportunitati aproape miraculoase sunt disponibile oricui porneste o mica afacere asa cum trebuie, cu o intelegere adevarata si cu instrumentele necesare.
Autorul cartii, Michael E. Gerber este o adevarata legenda a antreprenoriatului, fiind numit de Revista Inc. Magazine „guru-ul numarul 1 in lume in domeniul micilor afaceri”. Michael E. Gerber este un foarte cautat speaker, fondatorul si CEO-ul companiei de consultanta in domeniul afacerilor E-Myth Worldwide si autorul bestsellerurilor: The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor si The E-Myth Mastery. De-a lungul timpului, Michael E. Gerber le-a oferit consultanta catorva mii de clienti, proprietari de mici afaceri, antreprenori, manageri si directori executivi corporatisti din toata lumea despre profunzimea adevaratului rol pe care il poate juca perspectiva antreprenoriala in reinventarea economiei si a culturii lumii. Concluzia generala a tuturor celor care l-au ascultat a fost ca… sfaturile lui chiar functioneaza!
MITUL ANTREPRENORIAL SI MICA AFACERE AMERICANA
Mitul antreprenorial sustine ca micile afaceri sunt pornite de antreprenori care risca capital pentru a face profit, lucru cum nu se poate mai neadevarat potrivit lui Gerber. Conform lui, micile afaceri sunt initiate de fosti angajati, cu profil tehnic in general, care sufera la un moment dat o Criza Antreprenoriala. Din acel moment, nevoia lor de a porni pe cont propriu nu mai poate fi stavilita, si, fostii angajati se transforma in mici antreprenori.
Conceptia ca: Daca intelegi in ce consta munca tehnica a unei afaceri, intelegi si afacerea care se ocupa cu respectiva munca tehnica, este, potrivit autorului, cea mai periculoasa si duce la esecul celor mai multe dintre micile business-uri.
Asta pentru ca, in scurt timp, tehnicianul proaspat intrat in afaceri, se va dovedi a fi coplesit de propriul business. Tehnicianul nu va mai fi doar tehnician, el devine acum Antreprenor, Manager si Tehnician. Iar faptul ca tehnicianul nu mai e o singura persoana, ci trei indivizi diferiti, da nastere unui mic… razboi, pe care nimeni nu il poate castiga. De ce? Autorul detaliaza aici pe larg rationamentul care se afla in spatele acestei concluzii, ajutandu-te sa constientizezi lucruri la care nu te-ai fi gandit, poate, altfel…
Cu ajutorul exemplului lui Sarah, o femeie care isi deschide o placintarie pentru ca se pricepe foarte bine sa faca placinte, dar e mai putin priceputa sa fie Manager si Antreprenor, autorul explica ce inseamna sa fii Antreprenor si ce atributii ii revin acestei functii, dar si unde greseste Sarah si ceilalti proprietari de mici afaceri asemenea ei.
Majoritatea (n. r: afacerilor) sunt administrate conform dorintei proprietarului, si contrar nevoilor afacerii.
Si pentru a intelege unde gresesti, Gerber te ajuta mai intai sa iti intelegi afacerea, prezentandu-ti cele trei faze ale dezvoltarii unui business (Copilaria, Adolescenta si Maturitatea), ce te asteapta in fiecare dintre ele si ce poti face mai bine, in fiecare din aceste trei etape.
Copilaria afacerii este asadar perioada de inceput in care tu esti totuna cu afacerea ta.
Adolescenta este faza cand te hotarasti sa ceri ajutor, sa delegi altora sarcini de care nu te poti ocupa tot tu.
Maturitatea este exemplificata de companiile de prestigiu din lume, care stiu cum au ajuns unde au ajuns si ce trebuie sa faca pentru a ajunge unde vor.
Sfaturile pe care autorul i le da lui Sarah in cadrul exemplului sus-amintit vor da de gandit oricarui antreprenor aflat la inceput de drum:
Daca afacerea ta depinde de tine, atunci nu ai o afacere – ai o slujba. Si este cea mai rea slujba din lume pentru ca lucrezi pentru un nebun. In plus, nu acesta este scopul intrarii in afaceri. Scopul intrarii in afaceri este de a te elibera de o slujba, pentru a crea slujbe pentru alti oameni.
Revolutia la cheie este cea care ne furnizeaza o cheie invizibila pentru dezvoltarea unei afaceri extraordinare: modelul echilibrului suprem al unei afaceri care functioneaza. Oferind ca exemplu McDonald's si modul cum a aparut fenomenul numit franciza, autorul vorbeste despre Franciza ca Format de Afacere care a revolutionat mediul de afaceri american. Statisticile sunt uimitoare: doar 5 % dintre francize au fost inchise anual intre 1971 si 1987, comparativ cu 80% din afacerile detinute independent. Asadar, daca vrei sa incepi o afacere cu care sa mergi aproape la sigur, poti opta pentru Prototipul Francizei, care iti furnizeaza odata cu un nume recunoscut si un sistem intreg de a face afaceri.
Astfel, la finalul cartii, tot ce iti ramane de facut, este: Sa faci un pas inapoi si sa iti privesti afacerea cu noii tai ochi de Antreprenor. Trebuie sa iti analizezi afacerea asa cum este astazi, sa hotarasti cum vrei sa arate in final, iar apoi sa stabilesti distanta dintre locul in care esti acum si cel in care trebuie sa fii pentru a-ti transpune visul in realitate. Aceasta distanta iti va spune exact ce trebuie facut ca sa dai viata afacerii vietii tale. Iar ceea ce vei descoperi cand iti vei privi afacerea prin Ochi de Antreprenor este ca distanta este mereu creata de absenta sistemelor, de absenta modului brevetat de a face afaceri ce diferentiaza cu succes afacerea ta de toate celelalte.
"Cati suna pentru a intreba de un pret?
Cati vor sa achizitioneze ceva?
Cate bucati din produsul X se vand zilnic?
In ce moment al zilei se vand?
Cat de multe se vand saptamanal?
Care zile sunt mai aglomerate?
Cat de aglomerate?
Si asa mai departe.
Nu poti pune niciodata prea multe intrebari cand e vorba de cifre. In cele din urma, tu si angajatii tai veti privi intreaga afacere in functie de cifre.
Vei cuantifica totul.
Vei fi capabil sa citesti fisa de sanatate a afacerii dupa fluxul cifrelor.
Vei sti care cifre sunt importante si care nu.
Vei deveni la fel de familiarizat cu cifrele afacerii precum este medicul cu tensiunea arteriala si cu pulsul tau.
Deoarece, fara cifre, nu ai cum sa stii unde esti, ca sa nu mai vorbim incotro te indrepti. Prin cifre, afacerea va capata un sens cu totul nou.
Va deveni plina de posibilitati.
Orchestrarea
Odata ce inovezi un proces si ii cuantifici impactul asupra afacerii tale, odata ce gasesti ceva care sa functioneze mai bine decat ceea ce a fost inainte, odata ce descoperi cum sa inmultesti "da"-urile pe care ti le spun clientii, angajatii, furnizorii si creditorii tai - in acel moment, e timpul orchestrezi totul.
Orchestrarea inseamna eliminarea aspectului discretionar, sau a alegerii, la nivel de administrare a afacerii.
Fara Orchestrare, nimic nu ar putea fi planificat si nimic nu ar putea fi anticipat - de tine sau de catre clientul tau. Daca faci totul diferit de fiecare data, daca toti cei din compania ta ar actiona dupa propria decizie, dupa propria alegere, in loc sa creezi ordine, ai crea haos.
Dupa cum spune Theodore Levitt, in uimitoarea sa carte Marketing for Business Growth (Marketing pentru dezvoltarea afacerii), "libertatea de a decide este dusmanul ordinii, al standardizarii si al calitatii".
"Daca un costum albastru functioneaza, poarta-l de fiecare data cand te afli in fata unui client!" Acesta este dictonul discipolilor Orchestrarii. "
PRP: 44.00 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
35.20Lei
35.20Lei
44.00 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Mitul antreprenorial: De ce nu functioneaza majoritatea micilor afaceri si ce e de facut in aceasta privinta (The E-Myth Revisited) de Michael E. Gerber este editia revizuita a cartii E-Myth, lansate in urma cu 30 de ani de mentorul nr. 1 in lume in domeniul micilor afaceri. Daca vrei sa pui bazele unei afaceri, daca ai un mic business si te intrebi de ce nu merge sau de ce nu merge atat de bine pe cat ti-ai dori tu, daca vrei sa afli ce anume si unde anume gresesti in administrarea afacerii tale, aceasta este cartea de care ai nevoie! Asta pentru ca Michael E. Gerber este cea mai importanta voce a micilor afaceri si intreprinderi din America, iar cartea de fata poate fi considerata un mic ghid care face afacerile sa functioneze, garantand totodata sa iti ofere o experienta revelatoare:
Vei vedea ce oportunitati aproape miraculoase sunt disponibile oricui porneste o mica afacere asa cum trebuie, cu o intelegere adevarata si cu instrumentele necesare.
Autorul cartii, Michael E. Gerber este o adevarata legenda a antreprenoriatului, fiind numit de Revista Inc. Magazine „guru-ul numarul 1 in lume in domeniul micilor afaceri”. Michael E. Gerber este un foarte cautat speaker, fondatorul si CEO-ul companiei de consultanta in domeniul afacerilor E-Myth Worldwide si autorul bestsellerurilor: The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor si The E-Myth Mastery. De-a lungul timpului, Michael E. Gerber le-a oferit consultanta catorva mii de clienti, proprietari de mici afaceri, antreprenori, manageri si directori executivi corporatisti din toata lumea despre profunzimea adevaratului rol pe care il poate juca perspectiva antreprenoriala in reinventarea economiei si a culturii lumii. Concluzia generala a tuturor celor care l-au ascultat a fost ca… sfaturile lui chiar functioneaza!
MITUL ANTREPRENORIAL SI MICA AFACERE AMERICANA
Mitul antreprenorial sustine ca micile afaceri sunt pornite de antreprenori care risca capital pentru a face profit, lucru cum nu se poate mai neadevarat potrivit lui Gerber. Conform lui, micile afaceri sunt initiate de fosti angajati, cu profil tehnic in general, care sufera la un moment dat o Criza Antreprenoriala. Din acel moment, nevoia lor de a porni pe cont propriu nu mai poate fi stavilita, si, fostii angajati se transforma in mici antreprenori.
Conceptia ca: Daca intelegi in ce consta munca tehnica a unei afaceri, intelegi si afacerea care se ocupa cu respectiva munca tehnica, este, potrivit autorului, cea mai periculoasa si duce la esecul celor mai multe dintre micile business-uri.
Asta pentru ca, in scurt timp, tehnicianul proaspat intrat in afaceri, se va dovedi a fi coplesit de propriul business. Tehnicianul nu va mai fi doar tehnician, el devine acum Antreprenor, Manager si Tehnician. Iar faptul ca tehnicianul nu mai e o singura persoana, ci trei indivizi diferiti, da nastere unui mic… razboi, pe care nimeni nu il poate castiga. De ce? Autorul detaliaza aici pe larg rationamentul care se afla in spatele acestei concluzii, ajutandu-te sa constientizezi lucruri la care nu te-ai fi gandit, poate, altfel…
Cu ajutorul exemplului lui Sarah, o femeie care isi deschide o placintarie pentru ca se pricepe foarte bine sa faca placinte, dar e mai putin priceputa sa fie Manager si Antreprenor, autorul explica ce inseamna sa fii Antreprenor si ce atributii ii revin acestei functii, dar si unde greseste Sarah si ceilalti proprietari de mici afaceri asemenea ei.
Majoritatea (n. r: afacerilor) sunt administrate conform dorintei proprietarului, si contrar nevoilor afacerii.
Si pentru a intelege unde gresesti, Gerber te ajuta mai intai sa iti intelegi afacerea, prezentandu-ti cele trei faze ale dezvoltarii unui business (Copilaria, Adolescenta si Maturitatea), ce te asteapta in fiecare dintre ele si ce poti face mai bine, in fiecare din aceste trei etape.
Copilaria afacerii este asadar perioada de inceput in care tu esti totuna cu afacerea ta.
Adolescenta este faza cand te hotarasti sa ceri ajutor, sa delegi altora sarcini de care nu te poti ocupa tot tu.
Maturitatea este exemplificata de companiile de prestigiu din lume, care stiu cum au ajuns unde au ajuns si ce trebuie sa faca pentru a ajunge unde vor.
Sfaturile pe care autorul i le da lui Sarah in cadrul exemplului sus-amintit vor da de gandit oricarui antreprenor aflat la inceput de drum:
Daca afacerea ta depinde de tine, atunci nu ai o afacere – ai o slujba. Si este cea mai rea slujba din lume pentru ca lucrezi pentru un nebun. In plus, nu acesta este scopul intrarii in afaceri. Scopul intrarii in afaceri este de a te elibera de o slujba, pentru a crea slujbe pentru alti oameni.
Revolutia la cheie este cea care ne furnizeaza o cheie invizibila pentru dezvoltarea unei afaceri extraordinare: modelul echilibrului suprem al unei afaceri care functioneaza. Oferind ca exemplu McDonald's si modul cum a aparut fenomenul numit franciza, autorul vorbeste despre Franciza ca Format de Afacere care a revolutionat mediul de afaceri american. Statisticile sunt uimitoare: doar 5 % dintre francize au fost inchise anual intre 1971 si 1987, comparativ cu 80% din afacerile detinute independent. Asadar, daca vrei sa incepi o afacere cu care sa mergi aproape la sigur, poti opta pentru Prototipul Francizei, care iti furnizeaza odata cu un nume recunoscut si un sistem intreg de a face afaceri.
Astfel, la finalul cartii, tot ce iti ramane de facut, este: Sa faci un pas inapoi si sa iti privesti afacerea cu noii tai ochi de Antreprenor. Trebuie sa iti analizezi afacerea asa cum este astazi, sa hotarasti cum vrei sa arate in final, iar apoi sa stabilesti distanta dintre locul in care esti acum si cel in care trebuie sa fii pentru a-ti transpune visul in realitate. Aceasta distanta iti va spune exact ce trebuie facut ca sa dai viata afacerii vietii tale. Iar ceea ce vei descoperi cand iti vei privi afacerea prin Ochi de Antreprenor este ca distanta este mereu creata de absenta sistemelor, de absenta modului brevetat de a face afaceri ce diferentiaza cu succes afacerea ta de toate celelalte.
"Cati suna pentru a intreba de un pret?
Cati vor sa achizitioneze ceva?
Cate bucati din produsul X se vand zilnic?
In ce moment al zilei se vand?
Cat de multe se vand saptamanal?
Care zile sunt mai aglomerate?
Cat de aglomerate?
Si asa mai departe.
Nu poti pune niciodata prea multe intrebari cand e vorba de cifre. In cele din urma, tu si angajatii tai veti privi intreaga afacere in functie de cifre.
Vei cuantifica totul.
Vei fi capabil sa citesti fisa de sanatate a afacerii dupa fluxul cifrelor.
Vei sti care cifre sunt importante si care nu.
Vei deveni la fel de familiarizat cu cifrele afacerii precum este medicul cu tensiunea arteriala si cu pulsul tau.
Deoarece, fara cifre, nu ai cum sa stii unde esti, ca sa nu mai vorbim incotro te indrepti. Prin cifre, afacerea va capata un sens cu totul nou.
Va deveni plina de posibilitati.
Orchestrarea
Odata ce inovezi un proces si ii cuantifici impactul asupra afacerii tale, odata ce gasesti ceva care sa functioneze mai bine decat ceea ce a fost inainte, odata ce descoperi cum sa inmultesti "da"-urile pe care ti le spun clientii, angajatii, furnizorii si creditorii tai - in acel moment, e timpul orchestrezi totul.
Orchestrarea inseamna eliminarea aspectului discretionar, sau a alegerii, la nivel de administrare a afacerii.
Fara Orchestrare, nimic nu ar putea fi planificat si nimic nu ar putea fi anticipat - de tine sau de catre clientul tau. Daca faci totul diferit de fiecare data, daca toti cei din compania ta ar actiona dupa propria decizie, dupa propria alegere, in loc sa creezi ordine, ai crea haos.
Dupa cum spune Theodore Levitt, in uimitoarea sa carte Marketing for Business Growth (Marketing pentru dezvoltarea afacerii), "libertatea de a decide este dusmanul ordinii, al standardizarii si al calitatii".
"Daca un costum albastru functioneaza, poarta-l de fiecare data cand te afli in fata unui client!" Acesta este dictonul discipolilor Orchestrarii. "
Detaliile produsului