Miturile si literatura

De (autor): Liliana Vos

5
(1 reviews)
Miturile si literatura - Liliana Vos
Rasfoieste

Miturile si literatura

De (autor): Liliana Vos

5
(1 reviews)
Miturile si literatura. Dimensiuni arhetipale ale creatiei in dramaturgia contemporana romaneasca

Intr-o perioada de demitizari continue provocate de conditia postmoderna a literaturii, pare un act de curaj sa vorbesti despre resemantizarea lumii si a literaturii, despre actualitatea miturilor. Mergand, oarecum, impotriva curentului, Liliana Vos are curajul sa vorbeasca despre rolul miturilor in literatura contemporana, cu aplicatii in dramaturgie. Lucrarea este densa, originala, migaloasa si se bazeaza pe o bibliografie ampla, parcursa cu un real folos. Buna cunoscatoare a teatrului, exegeta da dovada de o remarcabila capacitate de analiza si de sinteza, avansand numeroase puncte de vedere originale in interpretare. Fara indoiala, ne gasim  in  fata  unui  debut  exegetic  promitator. - Gheorghe Glodeanu

Decizia doamnei Liliana Vos de a dedica o intreaga lucrare unor incidente mitice si ritualice prezente in dramaturgia romaneasca contemporana e suficient de incitanta si de inedita pentru a starni interesul si celor care nu sunt apropiati de universul scenei. Am fost consecvent impresionat ‒ considerand fenomenul ca fiind unul de bun augur ‒ de respectul pe care autoarea il manifesta fata de exegeza, intr-o vreme in care multi intelectuali tineri au impresia ca li se usuca mana atunci cand se vad nevoiti sa ii citeze pe cei de dinaintea lor, adica pe maestri.
Puterea de convingere intelectuala a cartii de fata rezida in talentul autentic al scrierii, in capacitatea autoarei de a depasi fatala carenta tematica de pornire (dramaturgii romani au facut o fixatie pentru Mesterul Manole ca mit al creatiei si doar arareori mai gasesc si altceva), respectiv in recursul la o metodologie supla, integrativa, care porneste din analiza simbolurilor si a scenariilor structurante (cum este labirintul), trece prin arhetipologia lui Jung si se opreste la Gilbert Durand, un mic excurs inevitabil fiind dedicat teoriilor despre obiectivarea materiala a imaginatiei, pe care le gasim la Bachelard. (Stefan Borbely)

Liliana Vos (n. 1963) este actrita in teatrul de papusi si doctor in filologie. Coordoneaza seminarii de antropologie culturala si comunicare, literatura orala si arta populara in cadrul Facultatii de Litere a Centrului Universitar Nord din Baia Mare. Pasionata de literatura, teatru si antropologie, si-a aprofundat cunostintele urmand un masterat de Etnologie si Antropologie sociala la Baia Mare si un masterat de Arta actorului la Universitatea de Arte din Tirgu-Mures. A participat la numeroase festivaluri nationale si internationale de teatru, in paralel cu participari la conferinte nationale si internationale din domeniul studiilor culturale. Publica studii in reviste de specialitate, precum si in volume ale conferintelor, dintre care amintim: Mitul Marilor Transparenti – Mitul esteticii suprarealiste (2017), Anima’s resurrection. mythical reflections of the self in Alina Nelega’s project XX (2017), Imaginary, imaginal, imagination – Tools of the Myth Dynamic (2016), Myth – Anamnesis and Performance in Contemporary Dramaturgy (2016), The Shadow. The Limit and the Limitless of the Creator (2015), Myth. Otherness discours (2015), Interioritate si exterioritate. Repere mitice la Eliade si de Saint Exupery (2015). Este membra UNITER, iar in anul 2018 a fost desemnata „Profesor Bologna”.

Prefata de Gheorghe Glodeanu
Imagine coperta I: Irina Otoiu, Amniotic (detaliu), 2018
Volum editat impreuna cu Editura Eikon
Citeste mai mult

transport gratuit

35.00Lei

Sau 3500 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Miturile si literatura. Dimensiuni arhetipale ale creatiei in dramaturgia contemporana romaneasca

Intr-o perioada de demitizari continue provocate de conditia postmoderna a literaturii, pare un act de curaj sa vorbesti despre resemantizarea lumii si a literaturii, despre actualitatea miturilor. Mergand, oarecum, impotriva curentului, Liliana Vos are curajul sa vorbeasca despre rolul miturilor in literatura contemporana, cu aplicatii in dramaturgie. Lucrarea este densa, originala, migaloasa si se bazeaza pe o bibliografie ampla, parcursa cu un real folos. Buna cunoscatoare a teatrului, exegeta da dovada de o remarcabila capacitate de analiza si de sinteza, avansand numeroase puncte de vedere originale in interpretare. Fara indoiala, ne gasim  in  fata  unui  debut  exegetic  promitator. - Gheorghe Glodeanu

Decizia doamnei Liliana Vos de a dedica o intreaga lucrare unor incidente mitice si ritualice prezente in dramaturgia romaneasca contemporana e suficient de incitanta si de inedita pentru a starni interesul si celor care nu sunt apropiati de universul scenei. Am fost consecvent impresionat ‒ considerand fenomenul ca fiind unul de bun augur ‒ de respectul pe care autoarea il manifesta fata de exegeza, intr-o vreme in care multi intelectuali tineri au impresia ca li se usuca mana atunci cand se vad nevoiti sa ii citeze pe cei de dinaintea lor, adica pe maestri.
Puterea de convingere intelectuala a cartii de fata rezida in talentul autentic al scrierii, in capacitatea autoarei de a depasi fatala carenta tematica de pornire (dramaturgii romani au facut o fixatie pentru Mesterul Manole ca mit al creatiei si doar arareori mai gasesc si altceva), respectiv in recursul la o metodologie supla, integrativa, care porneste din analiza simbolurilor si a scenariilor structurante (cum este labirintul), trece prin arhetipologia lui Jung si se opreste la Gilbert Durand, un mic excurs inevitabil fiind dedicat teoriilor despre obiectivarea materiala a imaginatiei, pe care le gasim la Bachelard. (Stefan Borbely)

Liliana Vos (n. 1963) este actrita in teatrul de papusi si doctor in filologie. Coordoneaza seminarii de antropologie culturala si comunicare, literatura orala si arta populara in cadrul Facultatii de Litere a Centrului Universitar Nord din Baia Mare. Pasionata de literatura, teatru si antropologie, si-a aprofundat cunostintele urmand un masterat de Etnologie si Antropologie sociala la Baia Mare si un masterat de Arta actorului la Universitatea de Arte din Tirgu-Mures. A participat la numeroase festivaluri nationale si internationale de teatru, in paralel cu participari la conferinte nationale si internationale din domeniul studiilor culturale. Publica studii in reviste de specialitate, precum si in volume ale conferintelor, dintre care amintim: Mitul Marilor Transparenti – Mitul esteticii suprarealiste (2017), Anima’s resurrection. mythical reflections of the self in Alina Nelega’s project XX (2017), Imaginary, imaginal, imagination – Tools of the Myth Dynamic (2016), Myth – Anamnesis and Performance in Contemporary Dramaturgy (2016), The Shadow. The Limit and the Limitless of the Creator (2015), Myth. Otherness discours (2015), Interioritate si exterioritate. Repere mitice la Eliade si de Saint Exupery (2015). Este membra UNITER, iar in anul 2018 a fost desemnata „Profesor Bologna”.

Prefata de Gheorghe Glodeanu
Imagine coperta I: Irina Otoiu, Amniotic (detaliu), 2018
Volum editat impreuna cu Editura Eikon
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Garbacea Catalina 28/10/2020 10:47
O carte excelenta!!
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te si primesti un cupon de 10% pe care să-l folosesti la urmatoarea ta comanda! In plus, vei afla rapid care sunt promotiile zilei, noutatile si recomandarile noastre.

Ma abonez image one
Ma abonez image one