Noaptea soarelui rasare nu este doar continuarea fireasca a bestsellerului Imberia,  ci si o carte care suscita mari intrebari existentiale. Cine si ce este  barbatul de alaturi? Cine se ascunde dincolo de surisul sigur de sine  al individului care te priveste din oglinda? Cine este distribuit in  rolul tau si in ce consta acesta? Ce face un barbat atunci cind nu mai  face pe barbatul? Cum se comporta in fata ambiguitatii drapate in  sentimente, dar care s-ar putea sa nu fie decit un odios santaj? Unde se  termina demnitatea si unde incepe mizeria carac-teriala? Cum se poate  scapa din scenariile proaste ale unei telenovele de mahala?
In finalul unei crude autoscopii, profesorul de istorie Eduard  Dragodan pilpiie ezitant, cautind zonele de stabilitate si tatonindu-si  limitele…
 
„Cum, cind si cu ce costuri se face trecerea de la conditia de fiu  la cea de tata? Iata, cred, intrebarea fundamentala pe care o avanseaza  cartea de fata, incercind sa raspunda, in primul rind, prin biografia  sinuoasa a personajului principal (un avatar contemporan al lui Don  Juan, trecut de treizeci de ani), dar si prin mijlocirea apropiatilor  acestuia. Aceasta face ca Noaptea soarelui rasare sa fie, mai apasat decit primul volum al Imberiei  (pe care il continua, pastrindu-si, insa, si autonomia pentru o lectura  de sine statatoare), un roman despre lumea barbatilor, cu avinturile,  spaimele, fragilitatea, agresivitatea si lasitatile acestora. Avind  febrilitatea confesiunii facute la o ora critica, romanul imbina  tulburator bilantul erotic cu interogatia morala, «victoriile unei  masculinitati dezlantuite» cu «tangajul interior».” (Sanda Cordos)
 
„Daca as transcrie toate citatele ce le-am subliniat, cronica mea  ar fi de prisos… Ovidiu Pecican a scris o carte pentru primul raft al  prozei de azi.” (Ion Muresan)
 
„Scriu pentru ca intr-o zi cineva a inceput sa imi vorbeasca… Mai  intii o voce familiara… Apoi niste prezente distincte, aparind  intermitent, facind gesturi citeodata anodine, alteori emfatice... Asa  l-am cunoscut pe cel care tinea mortis sa imi spuna povestea lui cu  Imberia.
Romanele mele se aglomereaza expresiv in jurul unor personaje. Pentru a  trai ai nevoie de o lume imprejur si tocmai asta tind sa fie romanele pe  care le scriu: mediul care antureaza una sau mai multe siluete umane.”  (Ovidiu Pecican)