Din cuprins:
- O cercetare critica asupra poeziei romane de la 1867;
- Directia noua in poezia si proza romana;
- Comediile d-lui I.L. Caragiale;
- Eminescu si poeziile lui;
- Aprecieri critice

Piatra de temelie pe care s-a putut cladi literatura romana moderna si contemporana apare, intr-o editie de exceptie, insotita de alte lucrari ale lui Maiorescu. Despre Directia noua... se afirma ca a fost copiat, in intentii, desigur, un secol mai tarziu, de guvernul francez, care a trasat liniile directoare culturale menite, totodata, sa protejeze literatura si limba de "imprumuturile" straine. Volumul include si paginile de critica semnate de Maiorescu la Comediile d-lui Caragiale si la poeziile lui Mihai Eminescu, capitol extrem de util unui licean. Dincolo de lucrarile maioresciene, meritul actualei editii este de a aduce la lumina insemnarile zilnice ale autorului, cat si Scrisorile, corespondenta sa, in ambele numele lui Eminescu fiind in centrul atentiei. Chestionarul adresat elevilor si indexul terminologic incheie acest volum ce nu ar trebui sa lipseasca din biblioteca sau, mai curand, de pe masa de lucru a unui tanar ce studiaza literatura romana in scoala.

transport gratuit

21.20Lei

Sau 2120 de puncte