header eminescu14ian desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

header eminescu14ian mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Ziua Eminescu. Ziua Culturii Nationale

-20% reducere SI 3 seturi de caligrafie CADOU!

Detalii aici:

Comanda acum!
Close

O istorie a bisericii de rasarit

De (autor): Alexander Schmemann

5
(1 reviews)
O istorie a bisericii de rasarit - Alexander Schmemann
Rasfoieste

O istorie a bisericii de rasarit

De (autor): Alexander Schmemann

5
(1 reviews)
    "Cartea aceasta este o reflectie asupra lungului pelerinaj istoric al Ortodoxiei, este o incercare de a discerne in trecutul nostru ce este esential si etern, si ce este secundar, care ramane in trecut. 
    Dintotdeauna am fost uimit de lipsa dinlauntrul ­Bisericii Ortodoxe a unei reflectii istorice care sa vizeze intreaga Biserica, Biserica in plenitudinea ei. Memoria noastra istorica pare sa fie fragmentata in memorii ­locale si nationale, ca si cum – vai! – viata noastra ar fi Biserica insasi. 
    Insa fara recuperarea memoriei comune, fara o intelegere comuna a trecutului nostru comun, nu vom recupera acea universalitate a vietii si a experientei ortodoxe, pe care le marturisim si proclamam ca fiind esenta insasi a Traditiei noastre. (...) 
    Prezentul depinde intotdeauna de nivelul la care am „receptat” trecutul; sper ca aceasta carte sa fie un oarecare ajutor in acest proces esential." - Alexander Schmemann
    Fragment din volum:
 
    “Incepand cu perioada lui Constantin, Biserica crestina a iesit la suprafata si a incetat sa mai reprezinte un loc al adunarilor semiclandestine, astfel ca a devenit, treptat, centrul vietii religioase a cetatii. In Constantinopol, noua sa capitala, care a fost deschisa ceremonios, in anul 330, Constantin a gandit un plan al unui oras crestin care urma sa fie standardul oricarei constructii citadine in Evul Mediu crestin. Cladirea Bisericii reprezenta centrul sau mistic, inima sa. O biserica incununa orasul prin cupola sa ori il proteja cu umbra sa sacra. Ideea insasi a fost admisa ca fiind imprumutata din paganism, si istoricii inca se contrazic in definirea motivelor ce l-au inspirat pe Constantin in recladirea Bizantului antic — daca era viziunea unui centru sacru al imperiului crestin sau ecoul unui vis antic al unei cetati filosofice. In orice caz, pentru generatiile viitoare, Constantinopolul a ramas centrul crestin al imperiului. De acum inainte, in cladirea Bisericii, intreaga viata a omului a primit o consfintire religioasa. Adunarea bisericeasca din cadrul ei, treptat, a coincis cu adunarea cetatenilor.
    O noua legatura „fizica" s-a stabilit intre Biserica si lume. Martirul care a suferit in aceasta cetate era, in mod natural, distinct de multimea martirilor, el fiind sfantul local, patronul spiritual al cetatii; si rugaciunea adusa in Biserica „pentru toti si in numele tuturor" era acum perceputa mai intai ca rugaciune pentru acel loc particular si acel popor anume. In mod firesc, a ajuns sa includa nevoile lor zilnice si sa imbratiseze intreaga viata a omului intr-un fel nou, de la nastere la moarte, in toate formele sale: guvernamental, social sau economic. E adevarat ca, frecvent, pentru mintea populara, sfantul crestin avea semnificatia formala a zeului local sau „a geniului" si slujba Bisericii era interpretata ca un ritual religios care consfintea toate aspectele vietii. Totusi, in acelasi timp, cladirea Bisericii si cultul deveneau acum principalele canale de propovaduire a crestinismului intr-o lume semipagana — era scoala pentru o noua societate crestina."
Citeste mai mult

35.00Lei

Sau 3500 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

    "Cartea aceasta este o reflectie asupra lungului pelerinaj istoric al Ortodoxiei, este o incercare de a discerne in trecutul nostru ce este esential si etern, si ce este secundar, care ramane in trecut. 
    Dintotdeauna am fost uimit de lipsa dinlauntrul ­Bisericii Ortodoxe a unei reflectii istorice care sa vizeze intreaga Biserica, Biserica in plenitudinea ei. Memoria noastra istorica pare sa fie fragmentata in memorii ­locale si nationale, ca si cum – vai! – viata noastra ar fi Biserica insasi. 
    Insa fara recuperarea memoriei comune, fara o intelegere comuna a trecutului nostru comun, nu vom recupera acea universalitate a vietii si a experientei ortodoxe, pe care le marturisim si proclamam ca fiind esenta insasi a Traditiei noastre. (...) 
    Prezentul depinde intotdeauna de nivelul la care am „receptat” trecutul; sper ca aceasta carte sa fie un oarecare ajutor in acest proces esential." - Alexander Schmemann
    Fragment din volum:
 
    “Incepand cu perioada lui Constantin, Biserica crestina a iesit la suprafata si a incetat sa mai reprezinte un loc al adunarilor semiclandestine, astfel ca a devenit, treptat, centrul vietii religioase a cetatii. In Constantinopol, noua sa capitala, care a fost deschisa ceremonios, in anul 330, Constantin a gandit un plan al unui oras crestin care urma sa fie standardul oricarei constructii citadine in Evul Mediu crestin. Cladirea Bisericii reprezenta centrul sau mistic, inima sa. O biserica incununa orasul prin cupola sa ori il proteja cu umbra sa sacra. Ideea insasi a fost admisa ca fiind imprumutata din paganism, si istoricii inca se contrazic in definirea motivelor ce l-au inspirat pe Constantin in recladirea Bizantului antic — daca era viziunea unui centru sacru al imperiului crestin sau ecoul unui vis antic al unei cetati filosofice. In orice caz, pentru generatiile viitoare, Constantinopolul a ramas centrul crestin al imperiului. De acum inainte, in cladirea Bisericii, intreaga viata a omului a primit o consfintire religioasa. Adunarea bisericeasca din cadrul ei, treptat, a coincis cu adunarea cetatenilor.
    O noua legatura „fizica" s-a stabilit intre Biserica si lume. Martirul care a suferit in aceasta cetate era, in mod natural, distinct de multimea martirilor, el fiind sfantul local, patronul spiritual al cetatii; si rugaciunea adusa in Biserica „pentru toti si in numele tuturor" era acum perceputa mai intai ca rugaciune pentru acel loc particular si acel popor anume. In mod firesc, a ajuns sa includa nevoile lor zilnice si sa imbratiseze intreaga viata a omului intr-un fel nou, de la nastere la moarte, in toate formele sale: guvernamental, social sau economic. E adevarat ca, frecvent, pentru mintea populara, sfantul crestin avea semnificatia formala a zeului local sau „a geniului" si slujba Bisericii era interpretata ca un ritual religios care consfintea toate aspectele vietii. Totusi, in acelasi timp, cladirea Bisericii si cultul deveneau acum principalele canale de propovaduire a crestinismului intr-o lume semipagana — era scoala pentru o noua societate crestina."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

PolyGram 23/03/2020 14:23
green icon awesome check Achizitie verificata
O carte captivanta, cu o abordare noua, captivanta, interesanta. Recomand preotilor, studentilor la teologiei, dar si credinciosilor interesati pe istoria Bisericii crestine
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one