Auxiliarul Ora de lectura pentru clasa pregatitoare este conform programei scolare
• Modalitati concrete si utile de prezentare a informatiilor noi;
• Sarcini diferentiate ca grad de dificultate, adaptate nivelului de intelegere si asimilare ale copiilor;
• Exercitiile propuse pot fi folosite in momente diferite ale lectiei, permitand aplicarea unor strategii didactice accesibile, antrenante;
• Trecerea graduala a sarcinilor de lucru de la usor la greu si de la simplu la complex;
• Ilustratii atractive, stimulante;
• Repere hazlii pentru identificarea sarcinilor de lucru si orientarea in pagina;
• Posibilitatea de a nota direct pe caiet lecturile citite, autorul si data citirii, existand astfel o evidenta, utila atat cadrului didactic cat si elevului sau parintelui.
• Abordare integrata ce inglobeaza procesele de receptare a mesajului oral, precum si pe cele de exprimare orala;
• Unitatile de invatare gandite din perspectiva invatarii prin joc;
• Tematica unitara ce tine cont de cunostintele scolarului mic, de experienta sa in dezvoltarea limbajului;
• Diversitate a tipurilor de exercitii si jocuri realizate intr-o grafica foarte atractiva;
• Ilustratii ce sugereaza continuturile;
• Tipuri de exercitii cu caracter integrat, alternand sarcinile practice cu cele recreative;
• Texte suport pentru insusirea cunostintelor care se gasesc in Ghidul cadrului didactic special conceput pentru a oferi o imagine asupra abordarii interdisciplinare;
• Lecturi suplimentare atent selectate, in functie de particularitatile de varsta ale copiilor, de nivelul de intelegere si de dorinta lor fireasca de cunoastere;
• Activitati ce stimuleaza imaginatia si creativitatea;
• Exercitii de imbogatire si activizare a vocabularului;
• Accesibil elevilor, indeplinirea sarcinilor de lucru dintr-o ora de curs incadrandu-se pe o singura pagina - aceasta caracteristica este sustinuta de testarea la clasa;
• Concordanta cu unitatile de invatare ale celorlalte discipline.