Parteneriate scoala-familie-comunitate

De (autor): Mircea Agabrian, Vlad Millea

0
(0 reviews)
Parteneriate scoala-familie-comunitate - Mircea Agabrian, Vlad Millea
Rasfoieste

Parteneriate scoala-familie-comunitate

De (autor): Mircea Agabrian, Vlad Millea

0
(0 reviews)
O problema stringenta pentru Romania o reprezinta responsabilitatea locala pentru calitatea educatiei si succesul scolar, care reclama cai diferite de stabilire a relatiilor de colaborare intre scoli, familii si comunitati. Avem in vedere ca scolile de toate gradele sint organizatii responsabile pentru educatia formala a copiilor si adolescentilor. Scolile care duc la bun sfirsit mult mai eficient aceasta responsabilitate se considera pe ele insele si elevii lor ca parte a sistemului social ce include familiile si comunitatile. Cercetarile desfasurate in Statele Unite si in unele tari din Europa arata ca atunci cind scolile, familiile si comunitatile lucreaza impreuna ca parteneri, beneficiari sint elevii.

Parteneriatele dintre scoli, familii si comunitati pot:
(a) ajuta profesorii in munca lor;
(b) perfectiona abilitatile scolare ale elevilor;
(c) imbunatati programele de studiu si climatul scolar;
(d) imbunatati abilitatile educationale ale parintilor;
(d) dezvolta abilitatile de lideri ale parintilor;
(e) conecta familiile cu membrii scolii si ai comunitatii;
(f) stimula serviciul comunitatii in folosul scolilor;
(g) oferi servicii si suport familiilor;
(h) crea un mediu mai sigur in scoli.Motivul principal pentru crearea unor astfel de parteneriate este dorinta de a ajuta elevii sa aiba succes la scoala si, mai tirziu, in viata.

Atunci cind parintii, elevii si ceilalti membri ai comunitatii se considera unii pe altii parteneri in educatie, se creeaza in jurul elevilor o comunitate de suport care incepe sa functioneze. Parteneriatele trebuie vazute ca o componenta esentiala in organizarea scolii si a clasei de elevi. Ele nu mai sint de mult considerate doar o simpla activitate cu caracter optional sau o problema de natura relatiilor publice. In tarile dezvoltate, cu deosebire pe continentul nord-american, parteneriatele scoala-familie-comunitate sint esentiale in procesul de educatie a elevilor si in succesul lor la scoala. Dovada o reprezinta faptul ca Departamentul de Educatie al SUA are un subsecretar de stat pentru servicii comunitare si parteneriate si un director pentru parteneriate educationale si implicare a familiei. De asemenea, la nivelul fiecarui stat si district al organizarii administrative americane se gasesc responsabili oficiali care se ocupa de servicii educationale comunitare. In fiecare tara din Uniunea Europeana exista structuri formale organizate de participare a parintilor in sistemul educational. Legislatiile si proiectele de reforma educationala ale anilor '90 au definit in majoritatea tarilor noi legi referitoare la participarea parentala in sistemele educationale. Autonomia scolilor si participarea parintilor la gestiunea lor se afla in centrul dezbaterilor si legislatiilor actuale.

Din cuprins:
- Suportul teoretic si empiric al parteneriatelor scoala-familie-comunitate;
- Designul cercetarii;
- O comparatie intre perspectiva parintilor si cea a profesorilor;
- Parteneriatul scoala-familie: perspectiva adolescentilor;
- Modele de coeziune familiala si reusita scolara;
- Principiile educative ale parintilor;
- Practicile educative parentale.
Citeste mai mult

38.05Lei

Sau 3805 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

O problema stringenta pentru Romania o reprezinta responsabilitatea locala pentru calitatea educatiei si succesul scolar, care reclama cai diferite de stabilire a relatiilor de colaborare intre scoli, familii si comunitati. Avem in vedere ca scolile de toate gradele sint organizatii responsabile pentru educatia formala a copiilor si adolescentilor. Scolile care duc la bun sfirsit mult mai eficient aceasta responsabilitate se considera pe ele insele si elevii lor ca parte a sistemului social ce include familiile si comunitatile. Cercetarile desfasurate in Statele Unite si in unele tari din Europa arata ca atunci cind scolile, familiile si comunitatile lucreaza impreuna ca parteneri, beneficiari sint elevii.

Parteneriatele dintre scoli, familii si comunitati pot:
(a) ajuta profesorii in munca lor;
(b) perfectiona abilitatile scolare ale elevilor;
(c) imbunatati programele de studiu si climatul scolar;
(d) imbunatati abilitatile educationale ale parintilor;
(d) dezvolta abilitatile de lideri ale parintilor;
(e) conecta familiile cu membrii scolii si ai comunitatii;
(f) stimula serviciul comunitatii in folosul scolilor;
(g) oferi servicii si suport familiilor;
(h) crea un mediu mai sigur in scoli.Motivul principal pentru crearea unor astfel de parteneriate este dorinta de a ajuta elevii sa aiba succes la scoala si, mai tirziu, in viata.

Atunci cind parintii, elevii si ceilalti membri ai comunitatii se considera unii pe altii parteneri in educatie, se creeaza in jurul elevilor o comunitate de suport care incepe sa functioneze. Parteneriatele trebuie vazute ca o componenta esentiala in organizarea scolii si a clasei de elevi. Ele nu mai sint de mult considerate doar o simpla activitate cu caracter optional sau o problema de natura relatiilor publice. In tarile dezvoltate, cu deosebire pe continentul nord-american, parteneriatele scoala-familie-comunitate sint esentiale in procesul de educatie a elevilor si in succesul lor la scoala. Dovada o reprezinta faptul ca Departamentul de Educatie al SUA are un subsecretar de stat pentru servicii comunitare si parteneriate si un director pentru parteneriate educationale si implicare a familiei. De asemenea, la nivelul fiecarui stat si district al organizarii administrative americane se gasesc responsabili oficiali care se ocupa de servicii educationale comunitare. In fiecare tara din Uniunea Europeana exista structuri formale organizate de participare a parintilor in sistemul educational. Legislatiile si proiectele de reforma educationala ale anilor '90 au definit in majoritatea tarilor noi legi referitoare la participarea parentala in sistemele educationale. Autonomia scolilor si participarea parintilor la gestiunea lor se afla in centrul dezbaterilor si legislatiilor actuale.

Din cuprins:
- Suportul teoretic si empiric al parteneriatelor scoala-familie-comunitate;
- Designul cercetarii;
- O comparatie intre perspectiva parintilor si cea a profesorilor;
- Parteneriatul scoala-familie: perspectiva adolescentilor;
- Modele de coeziune familiala si reusita scolara;
- Principiile educative ale parintilor;
- Practicile educative parentale.
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one