Paturi de imprumut

Recenzie blog.libris.ro
Autorul, un individ care a trecut prin ierarhiile industriei, de la New Orleans şi până la New York surprinde mai multe faţete ale lumii hotelurilor (a cărei necesitate inevitabilă e bine aproximată de metafora: clinici de metadonă pentru dependenţii de călătorie). Universul lucrătorilor hotelieri este autosuficient şi opac prin natura lui, hotelul o instituţie care nu se închide niciodată (nici chiar când dă faliment, de fapt intră în renovare) îşi absoarbe pur şi simplu angajaţii ziua şi noaptea şi stimulează o serie de simţuri inedite: de la competenţele bellmenilor de a recunoaşte banconta de o sută de dolari cu ochii închişi şi capacitatea lor de a exploata sentimentul de vinovăţie şi temerile turiştilor, la afinităţile cameleonice ale recepţionerului care te poate face să te simţi special, batjocorindu-te în acelaşi timp. De la un angajat ambiţios şi priceput care combină farmecul personal cu rigorile meseriei, povestitorul ajunge să îşi dea doctoratul în şmecherie (de la cărţi de vizită strecurate oportun, false favoruri şi până la schimbarea rezervărilor, Tomsky le face pe toate în dorinţa de a câştiga un bacşiş mai bun, în momentul în care nu se mai simte motivat de politica conducerii hotelului şi devine un simplu servitor al bogătanilor).
Dincolo de panorama vieţii hotelierilor, de glumele, răzbunările, ierarhiile informale şi situaţiile ciudate, Tomsky dă o serie de sfaturi utile pentru orice turist sau client al unui hotel, dornic să evite câteva dintre capcanele clasice, politicoase, mimând perfecţiunea din industria serviciilor unele dintre ele sunt specifice spaţiului american dar altele traversează continentul: ni se dau câteva ponturi referitoare la lucrurile pe care să nu le spunem şi să nu le facem niciodată în faţa unui recepţioner (pentru că, în ciuda faptului că vom fi trataţi cu aceeaşi amabilitate, recepţionerul va găsi instrumente de răzbunare pe care greu le vom sesiza e amuzant să citeşti despre ele, dar e trist să le trăieşti), ni se mai oferă sfaturi despre felul în care putem evita situaţii neplăcute în ceea ce priveşte rezervările (ni se explică şi diferenţa dintre rezervările online, prin diferite siteuri şi rezervările telefonice). Nu în ultimul rând ultima pagină include un inventar al celor mai comune minciuni nevinovate sau nu pe care cu siguranţă că oricine le-a auzit din partea unui recepţioner.
Fără să ne transforme în paranoici şi fără să ne facă să vânăm vreun limbaj dublu şi să suspectăm o conspiraţie generală a personalului hotelier îndreptată împotriva noastră, cartea lui Tomsky trebuie citită cu relaxare şi umor, ca o comedie neagră care ridiculizează pe alocuri naivităţile şi fanteziile egoiste pe care le nutrim în aceste paturi de împrumut. Ca un iluzionist care scrie o carte despre trucurile sale, demersul lui Tomsky ar putea părea sinucigaş profesional. Asta dacă nu vom remarca faptul că un asemenea volum ar putea contribui, cât de puţin la întărirea unei lucidităţi a oricărui turist intersectat cu industria hotelieră o luciditate de pe urma căreia toţi ar avea de câştigat: şi clientul şi recepţionerul şi, până la urmă chiar calitatea industriei (în fond, o asemenea luciditate nu face decât să stimuleze o posibilă creştere a calităţii serviciilor).
Sever Gulea, pentru blog.libris.ro
Paturi de imprumut
Sa lasati bacsis intotdeauna. Daca nu faceti asta, purtati-va foarte frumos. Iar daca nu reusiti sa faceti nici una, nici alta ar trebui sa va ganditi serios sa schimbati periuta de dinti in fiecare dimineata. E doar unul dintre sfaturile pe care Jacob Tomsky ni le ofera in cel mai pur stil gonzo in urma experientei sale de receptioner la unele dintre cele mai luxoase hoteluri din New Orleans si New York.
De la perspectiva unui simplu usier pana la cea de lucrator nevazut din spatele usilor inchise, Tomsky demasca masinaria si masinatiile care stau in spatele hotelurilor de lux si consiliaza potentialii oaspeti pe cine si cum trebuie sa perie pentru a obtine cele mai bune servicii.
Informativa si temperat desfranata, Paturi de imprumut este o amuzanta privire pe furis aruncata industriei hoteliere si un inventar al ponturilor pe care trebuie sa le stie oricine se cazeaza vreodata intr-un hotel.
Din New Orleans pana la New York, am jucat dupa regulile hotelurilor si am invatat toate secretele industriei. Si pentru ca nu imi mai pasa, obiectivul meu este sa va ofer cateva sfaturi simple, nepublicate pana acum. Vreti sa va cazati dupa ora permisa? Vreti servicii mai bune? Exista modalitati usoare (majoritatea legale!) prin care sa obtineti ce vreti de la un hotel, fara nicio bataie de cap. Totul tine de detalii - de ce aveti nevoie, de persoana cu care trebuie sa vorbiti, de cum ar trebui sa vorbiti, de bacsisul pe care trebuie sa-l oferiti pentru asta. Vreti sa anulati rezervarea fara sa platiti penalizari? Nicio problema. Poate ca vreti doar sa fiti tratati cu atentie si respect? Va inteleg perfect, dragi oaspeti! Haideti, calmati-va, fiinte fragile... luati-mi mana... bun... asa... acum puneti niste bani in ea... foarte bine... multumesc. Asa arata o tranzactie corecta in industria hoteliera.
Lucrand in industria hoteliera, sunt peste tot, dar in acelasi timp nicaieri. Nu am nume... ma demasca doar nenorocitul ala de ecuson. - Jacob Tomsky
PRP: 37.57 Lei

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
31.93Lei
31.93Lei
37.57 LeiIn stoc

Comanda pana la 14:00:
Descrierea produsului
Sa lasati bacsis intotdeauna. Daca nu faceti asta, purtati-va foarte frumos. Iar daca nu reusiti sa faceti nici una, nici alta ar trebui sa va ganditi serios sa schimbati periuta de dinti in fiecare dimineata. E doar unul dintre sfaturile pe care Jacob Tomsky ni le ofera in cel mai pur stil gonzo in urma experientei sale de receptioner la unele dintre cele mai luxoase hoteluri din New Orleans si New York.
De la perspectiva unui simplu usier pana la cea de lucrator nevazut din spatele usilor inchise, Tomsky demasca masinaria si masinatiile care stau in spatele hotelurilor de lux si consiliaza potentialii oaspeti pe cine si cum trebuie sa perie pentru a obtine cele mai bune servicii.
Informativa si temperat desfranata, Paturi de imprumut este o amuzanta privire pe furis aruncata industriei hoteliere si un inventar al ponturilor pe care trebuie sa le stie oricine se cazeaza vreodata intr-un hotel.
Din New Orleans pana la New York, am jucat dupa regulile hotelurilor si am invatat toate secretele industriei. Si pentru ca nu imi mai pasa, obiectivul meu este sa va ofer cateva sfaturi simple, nepublicate pana acum. Vreti sa va cazati dupa ora permisa? Vreti servicii mai bune? Exista modalitati usoare (majoritatea legale!) prin care sa obtineti ce vreti de la un hotel, fara nicio bataie de cap. Totul tine de detalii - de ce aveti nevoie, de persoana cu care trebuie sa vorbiti, de cum ar trebui sa vorbiti, de bacsisul pe care trebuie sa-l oferiti pentru asta. Vreti sa anulati rezervarea fara sa platiti penalizari? Nicio problema. Poate ca vreti doar sa fiti tratati cu atentie si respect? Va inteleg perfect, dragi oaspeti! Haideti, calmati-va, fiinte fragile... luati-mi mana... bun... asa... acum puneti niste bani in ea... foarte bine... multumesc. Asa arata o tranzactie corecta in industria hoteliera.
Lucrand in industria hoteliera, sunt peste tot, dar in acelasi timp nicaieri. Nu am nume... ma demasca doar nenorocitul ala de ecuson. - Jacob Tomsky
Detaliile produsului