Lucrarea Prietenii ortogramelor se adreseaza cadrelor didactice, elevilor si parintilor:
• cadrelor didactice, suport pentru diferentierea demersului didactic necesar imbogatirii orizontului lingvistic al elevilor;
• scolarilor dornici de a-si imbogati, consolida, corecta, transforma experienta cognitiva, algoritmul de lucru utilizat fiind adecvat orizontului de asteptare al acestora;
• parintilor, ghid in preocuparea de a-si ajuta copiii in insusirea cunostintelor si deprinderilor de scriere ortografica, in pregatirea eficienta si competitiva a concursurilor scolare si a evaluarilor nationale.
Continuturile invatarii sunt prezentate prin intermediul unui bogat material ilustrativ, specific universului referential al copilului.
O paleta variata de situatii si activitati de invatare, grupate sub generice precum: „Observam"/ „Descoperim"/ „Retinem"/„Exersam, ortograme invatam"/ „Aplicam, ortograme repetam"/„Sa ne imaginam..." etc., invita invataceii sa-si insuseasca mecanismele corecte ale limbii.
Situatii-pretext introduse de personaje indragite din literatura pentru copii transforma taramul ortogramelor intr-un spatiu familiar, prietenos, in care elevii invata jucandu-se, se joaca invatand.
Ludicul este omniprezent: „Ne jucam, ortograme repetam!"/„Ortograme si... umor!"/ „Ortograme colorate si-n benzi desenate"/ „Ortograme pline de culoare, in expresii literare"/ „Ortograme zglobii in cantece hazlii"/ „Jocul orto¬gramelor"/ „Ghicitori si... ortograme"/ „Spune repede si bine ortograme dupa mine!" etc.
Elemente ale dialogului intercultural: „Festivalul primaverii" (India – Holi), „Festivalul florilor de cires" (Japonia), „Vreau sa stiu!" etc., conexiuni inter-, intra- ori transdisciplinare: „File de istorie"/ „Copii-eroi"/ „Luna padurii"/ „Auditie muzicala" etc., valorifica experienta cognitiva a elevilor.
Lucrarea contine si texte pentru dictare, fisa greselilor tipice, module de evaluare sumativa cu itemi preponderent obiectivi si semiobiectivi, insotiti de grile de evaluare/ autoevaluare usor de utilizat.