Proiectarea si realizarea orei de consiliere scolara

De (autor): Rodica Cristescu , Florin Ulete , Alina Minodora Toth

0
(0 review-uri)
Proiectarea si realizarea orei de consiliere scolara - Florin Ulete

Proiectarea si realizarea orei de consiliere scolara

De (autor): Rodica Cristescu , Florin Ulete , Alina Minodora Toth

0
(0 review-uri)
Pornind de la intrebarile pe care si le pun adolescentii (Cine sunt eu? Sunt o persoana normala? Sunt o persoana competenta? Sunt iubit?), pe de o parte, si pe de alta parte, de la existenta problemelor de comportament ale acestora (ex. asumarea de riscuri, drogurile si alcoolul, depresia si suicidul, tulburarile de alimentatie), elaborarea acestei carti, Proiectarea si realizarea orei de consiliere scolara • Ghid metodologic pentru profesori diriginti si consilieri scolari, a fost sustinuta de dorinta autentica a autorilor de a raspunde atat nevoilor complexe de formare a adolescentilor, cat si nevoilor cadrelor didactice de a gasi raspunsuri imediate si adecvate la problematica adolescentilor.
Cartea de fata reprezinta un real sprijin pentru diriginti in realizarea orelor de consiliere scolara, o trecere in revista a principalelor teme din programa de Consiliere si Orientare pentru clasele IX – XII. Strategiile moderne propuse, precum si diversitatea exercitiilor si studiilor de caz vin in intampinarea intelegerii utilitatii abilitatilor elevilor pentru viata reala.
Cartea cuprinde proiecte de lectii utile pentru activitatea de consiliere si orientare scolara realizata de cadrele didactice. Se propun o serie de exercitii creative, jocuri, tehnici moderne pentru abordarea celor cinci module tematice din Programa scolara de Consiliere si Orientare scolara in vigoare:
- Autocunoastere si dezvoltare personala;
- Comunicare si abilitati sociale;
- Managementul informatiilor si al invatarii;
- Planificarea carierei;
- Calitatea stilului de viata.
Fragment din lucrare:

"SCENARIUL
1. Moment organizatoric
Profesorul asigura un climat propice desfasurarii lectiei, se prezinta si ii cunoaste pe elevi. Elevii isi scriu numele pe biletele din hartie in scopul cunoasterii si comunicarii eficiente cu acestia. in situatia in care profesorul cunoaste clasa de elevi, se stabilesc conditiile favorabile desfasurarii lectiei, pregatirea materialelor didactice si se initiaza contactul vizual. - 3 minute
2. Anuntarea temei si a obiectivelor propuse
Profesorul anunta tema lectiei Comunica asertiv, nu agresiv! si obiectivele aferente acesteia. - 1 minut
3. Captarea atentiei
Profesorul le prezinta elevilor succesiv planse cu cate o Caracteristica compor-tamentala (Anexa 1), rugandu-i sa se ridice in picioare si apoi sa ia loc dupa fiecare caracteristica prezentata. Apoi, dupa prezentarea succesiva a celor sapte caracteristici, profesorul evidentiaza aspectul agresiv al comunicarii si motiveaza alegerea temei. - 6 minute
4. Sarcini de lucru
➢ Profesorul afirma ca, deseori, cele mai multe probleme din viata noastra se datoreaza modalitatilor defectuoase de comunicare interpersonala. intreaba elevii: „Prin ce se deosebeste o persoana agresiva de una asertiva?" in continuare, pornind de la raspunsurile date de elevi se dirijeaza cunoasterea prin descoperire a celor trei tipuri de comunicare: pasiva, agresiva si asertiva (se prezinta Anexa 2). Defineste comunicarea asertiva ca fiind „abilitatea de a ne exprima emotiile si convingerile fara a afecta si ataca drepturile celorlalti" (Baban, 2001).
 Profesorul da urmatorul exemplu: Dan are o punga cu bomboane, iar colegii se reped sa se autoserveasca. Dan poate avea trei reactii de comunicare:
1. sa le interzica sa se serveasca (comunicare agresiva);
2. sa le permita sa se serveasca pana la terminarea bomboanelor (comunicare pasiva);
3. sa le spuna sa se serveasca, dar sa se gandeasca si la el (comunicare asertiva). "
Citeste mai mult

30.00Lei

30.00Lei

Primesti 30 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Pornind de la intrebarile pe care si le pun adolescentii (Cine sunt eu? Sunt o persoana normala? Sunt o persoana competenta? Sunt iubit?), pe de o parte, si pe de alta parte, de la existenta problemelor de comportament ale acestora (ex. asumarea de riscuri, drogurile si alcoolul, depresia si suicidul, tulburarile de alimentatie), elaborarea acestei carti, Proiectarea si realizarea orei de consiliere scolara • Ghid metodologic pentru profesori diriginti si consilieri scolari, a fost sustinuta de dorinta autentica a autorilor de a raspunde atat nevoilor complexe de formare a adolescentilor, cat si nevoilor cadrelor didactice de a gasi raspunsuri imediate si adecvate la problematica adolescentilor.
Cartea de fata reprezinta un real sprijin pentru diriginti in realizarea orelor de consiliere scolara, o trecere in revista a principalelor teme din programa de Consiliere si Orientare pentru clasele IX – XII. Strategiile moderne propuse, precum si diversitatea exercitiilor si studiilor de caz vin in intampinarea intelegerii utilitatii abilitatilor elevilor pentru viata reala.
Cartea cuprinde proiecte de lectii utile pentru activitatea de consiliere si orientare scolara realizata de cadrele didactice. Se propun o serie de exercitii creative, jocuri, tehnici moderne pentru abordarea celor cinci module tematice din Programa scolara de Consiliere si Orientare scolara in vigoare:
- Autocunoastere si dezvoltare personala;
- Comunicare si abilitati sociale;
- Managementul informatiilor si al invatarii;
- Planificarea carierei;
- Calitatea stilului de viata.
Fragment din lucrare:

"SCENARIUL
1. Moment organizatoric
Profesorul asigura un climat propice desfasurarii lectiei, se prezinta si ii cunoaste pe elevi. Elevii isi scriu numele pe biletele din hartie in scopul cunoasterii si comunicarii eficiente cu acestia. in situatia in care profesorul cunoaste clasa de elevi, se stabilesc conditiile favorabile desfasurarii lectiei, pregatirea materialelor didactice si se initiaza contactul vizual. - 3 minute
2. Anuntarea temei si a obiectivelor propuse
Profesorul anunta tema lectiei Comunica asertiv, nu agresiv! si obiectivele aferente acesteia. - 1 minut
3. Captarea atentiei
Profesorul le prezinta elevilor succesiv planse cu cate o Caracteristica compor-tamentala (Anexa 1), rugandu-i sa se ridice in picioare si apoi sa ia loc dupa fiecare caracteristica prezentata. Apoi, dupa prezentarea succesiva a celor sapte caracteristici, profesorul evidentiaza aspectul agresiv al comunicarii si motiveaza alegerea temei. - 6 minute
4. Sarcini de lucru
➢ Profesorul afirma ca, deseori, cele mai multe probleme din viata noastra se datoreaza modalitatilor defectuoase de comunicare interpersonala. intreaba elevii: „Prin ce se deosebeste o persoana agresiva de una asertiva?" in continuare, pornind de la raspunsurile date de elevi se dirijeaza cunoasterea prin descoperire a celor trei tipuri de comunicare: pasiva, agresiva si asertiva (se prezinta Anexa 2). Defineste comunicarea asertiva ca fiind „abilitatea de a ne exprima emotiile si convingerile fara a afecta si ataca drepturile celorlalti" (Baban, 2001).
 Profesorul da urmatorul exemplu: Dan are o punga cu bomboane, iar colegii se reped sa se autoserveasca. Dan poate avea trei reactii de comunicare:
1. sa le interzica sa se serveasca (comunicare agresiva);
2. sa le permita sa se serveasca pana la terminarea bomboanelor (comunicare pasiva);
3. sa le spuna sa se serveasca, dar sa se gandeasca si la el (comunicare asertiva). "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one