Autorii volumului sunt cadre didactice universitare si practicieni, colaboratori ai Institutului de psihoterapie, consiliere psihologica si supervizare clinica (IPCS). Temele volumului sunt abordate din perspectiva unei practici clinice bazate pe dovezi clinice interdisciplinare. Aceasta abordare complexa si interdisciplinara asigura o intelegere mai nuantata a realitatilor cu care se confrunta atat clientii, cat si psihoterapeutii in demersul lor comun.
Volumul de fata reuneste o colectie de studii de cercetare psihologica dedicate unor teme esentiale pentru intelegerea echilibrului emotional, a sanatatii mintale si a mecanismelor de adaptare ale individului in fata provocarilor vietii moderne. Lucrarea ofera o perspectiva integrativa asupra unor concepte fundamentale precum acceptarea de sine, reglarea emotionala, stilurile de atasament, mecanismele de aparare si stima de sine.
Deschiderea volumului este marcata de o analiza teoretica si aplicativa a acceptarii neconditionate si a rolului sau in contextul psihoterapeutic si al leadershipului. Sunt explorate apoi teme de actualitate, precum influenta schemelor emotionale asupra echilibrului psihologic, relatia dintre stilurile de atasament si strategiile de coping, precum si impactul anxietatii la copiii institutionalizati.
Volumul include si contributii care abordeaza implicatiile psihologice ale lumii contemporane, cum ar fi influenta tehnologiei asupra starii de bine sau relatia dintre mancatul emotional si procesele psihofiziologice. De asemenea, este analizata in profunzime legatura dintre mecanismele de aparare si stima de sine la adult, oferind o privire nuantata asupra proceselor de autoreglare si protectie psihica.
Prin varietatea temelor abordate si prin caracterul sau interdisciplinar, volumul se adreseaza specialistilor in psihologie, psihoterapie, consiliere educationala, dar si tuturor celor interesati de intelegerea profunda a dimensiunii emotionale si cognitive a fiintei umane. Studiile reunite ofera atat fundamente teoretice solide, cat si directii aplicative relevante, fiind utile in practica clinica, educatie si dezvoltare personala.