headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Reflectii religioase asupra cunoasterii

De (autor): Petre Tutea

0
(0 review-uri)
Reflectii religioase asupra cunoasterii

Reflectii religioase asupra cunoasterii

De (autor): Petre Tutea

0
(0 review-uri)
Eu fac o incercare filosofica, prezentand un Platon istoric si permanent, aceste doua fete caracterizand orice personalitate. Prin stat el a stratificat corpul social si-a incercat formularea unei ordini rationale, a justului imanent. (...) Meditatia nu i-a oferit „certitudinea empirica a idealismului problematic al lui Descartes, care nu se indoieste de sine” (Kant, Critica ratiunii pure) fiindca autocunoasterea terestra nu este posibila, fara inspiratia venita de la zeu. In miscarea gandirii lui intre pamant si cer, [Platon] ne prezinta omul complet si imperfect de aici si omul incomplet de dincolo, sufletul nemuritor. Nemurirea integrala formeaza continutul crestinismului. (...) Nu discut doar ipoteza ca Platon ar fi atins adevarul, ci si platonismul in sine, permanenta sa, care consta in nelinistea metafizica a omului cautator si din certitudinea dogmatica a celui primitor, a relatiei dintre credinta si stiinta, dintre Dumnezeu, om si lume, inauntrul acestor termeni adevarul contopindu-se cu mantuirea.
Citeste mai mult

39.00Lei

39.00Lei

Primesti 39 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Eu fac o incercare filosofica, prezentand un Platon istoric si permanent, aceste doua fete caracterizand orice personalitate. Prin stat el a stratificat corpul social si-a incercat formularea unei ordini rationale, a justului imanent. (...) Meditatia nu i-a oferit „certitudinea empirica a idealismului problematic al lui Descartes, care nu se indoieste de sine” (Kant, Critica ratiunii pure) fiindca autocunoasterea terestra nu este posibila, fara inspiratia venita de la zeu. In miscarea gandirii lui intre pamant si cer, [Platon] ne prezinta omul complet si imperfect de aici si omul incomplet de dincolo, sufletul nemuritor. Nemurirea integrala formeaza continutul crestinismului. (...) Nu discut doar ipoteza ca Platon ar fi atins adevarul, ci si platonismul in sine, permanenta sa, care consta in nelinistea metafizica a omului cautator si din certitudinea dogmatica a celui primitor, a relatiei dintre credinta si stiinta, dintre Dumnezeu, om si lume, inauntrul acestor termeni adevarul contopindu-se cu mantuirea.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one