Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Relatiile intime

De (autor): Stefan Boncu , Maria Nicoleta Turliuc

0
(0 review-uri)
Relatiile intime - Stefan Boncu, Maria Nicoleta Turliuc
Rasfoieste

Relatiile intime

De (autor): Stefan Boncu , Maria Nicoleta Turliuc

0
(0 review-uri)
Care sint mecanismele ce stau la baza atractiei personale? De ce uneori este atit de greu sa mentinem o relatie? Cum ne putem imbunatati viata alaturi de persoana iubita? Pornind de la rezultatele unor studii din domeniile psihologiei, sociologiei, comunicarii si neurostiintelor, volumul analizeaza relatiile de cuplu sub toate aspectele, de la stereotipurile si idealurile care influenteaza alegerea partenerului, pina la modul diferit in care femeile si barbatii percep sexualitatea sau incearca sa rezolve problemele de familie. Pe linga principalele tipuri de relatii intime, sint prezentate cele mai importante procese implicate in dezvoltarea si mentinerea acestor relatii, dar si in destramarea lor. Volumul le ofera studentilor de la facultatile de psihologie si stiinte sociale sinteze bazate pe o bibliografie de ultima ora, iar consilierilor si psihoterapeutilor – informatii esentiale pe care le pot aplica in asistenta persoanelor cu probleme in relatiile de cuplu.

Din cuprins:
Nevoia de apartenenta • Relatiile de solidaritate si relatiile de schimb • Relatiile romantice la locul de munca • Retelele de socializare si relatiile intime • Singuratatea • Stereotipul „ceea ce este frumos este si bun” • Perceperea interesului sexual • Dragostea neimpartasita • Dragostea romantica • Autodezvaluirea • Fenomenul Michelangelo • Ritualuri si rutine • Efectul Romeo si Julieta • Destramarea relatiilor intime
Fragment:

" In relatiile lipsite de implicare romantica, oamenii au tendinta sa simpatizeze persoanele de care sunt simpatizati, o astfel de reciprocitate aparand chiar si atunci cand intalnim o persoana pentru prima data si pentru cateva minute. Unii autori au extins aceste constatari la preferintele romantice, dar validitatea extensiei este neclara. De asemenea, daca in relaliile stabile intimitatea se asociaza pozitiv cu dorinta sexuala, aceasta asociere nu se constata si in etapa iniliala a relatiilor romantice. Fenomenul ,greu de cucerit" hard to get”) apare in numeroase zone socioculturale si geografice, cultura populara indicand adesea faptul ca oamenii cauta constant sentimentul de implinire si ca ei nu apreciaza ceea ce obtin prea usor si se zbat pentru a obtine ceva mai greu de atins si, prin urmare, mai valoros. Aceste surse intaresc stereotipul conform caruia barbatilor le place mai mult vanatoarea in sine decat capturarea „prazii", iar o „pracla" usoara nu va fi niciodata la fel de memorabila precum una care a fost mai greu de cucerit. Se sugereaza astfel ca barbatii sunt mai puternic atrasi de o persoana care este sau pare a fi mai greu de cucerit, perceputa (temporar) ca indisponibila. Efectul „greu de cucerit" sporeste dezirabilitatea si atractivitatea potentialului partener romantic. Ideea lui Darwin privind importanta conduitei indivizilor care se lasa greu cuceriti a fost neglijata in mare masura atat in psihologia sociala, cat si in cea evolutionista. Desi fenomenul a fost semnalat din cele mai vechi timpuri, el nu a fost studiat empiric pana in anii '70. In ciuda numarului destul de mare de studii dedicate acestui efect in ultimele decenii, multe demersuri empirice au validat partial existenta lui, cercetatori importanti sugerand faptul ca ar trebui respins sau acceptat doar intr-o forma modificata, nuantata. "
Citeste mai mult

44.95Lei

44.95Lei

Primesti 44 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Care sint mecanismele ce stau la baza atractiei personale? De ce uneori este atit de greu sa mentinem o relatie? Cum ne putem imbunatati viata alaturi de persoana iubita? Pornind de la rezultatele unor studii din domeniile psihologiei, sociologiei, comunicarii si neurostiintelor, volumul analizeaza relatiile de cuplu sub toate aspectele, de la stereotipurile si idealurile care influenteaza alegerea partenerului, pina la modul diferit in care femeile si barbatii percep sexualitatea sau incearca sa rezolve problemele de familie. Pe linga principalele tipuri de relatii intime, sint prezentate cele mai importante procese implicate in dezvoltarea si mentinerea acestor relatii, dar si in destramarea lor. Volumul le ofera studentilor de la facultatile de psihologie si stiinte sociale sinteze bazate pe o bibliografie de ultima ora, iar consilierilor si psihoterapeutilor – informatii esentiale pe care le pot aplica in asistenta persoanelor cu probleme in relatiile de cuplu.

Din cuprins:
Nevoia de apartenenta • Relatiile de solidaritate si relatiile de schimb • Relatiile romantice la locul de munca • Retelele de socializare si relatiile intime • Singuratatea • Stereotipul „ceea ce este frumos este si bun” • Perceperea interesului sexual • Dragostea neimpartasita • Dragostea romantica • Autodezvaluirea • Fenomenul Michelangelo • Ritualuri si rutine • Efectul Romeo si Julieta • Destramarea relatiilor intime
Fragment:

" In relatiile lipsite de implicare romantica, oamenii au tendinta sa simpatizeze persoanele de care sunt simpatizati, o astfel de reciprocitate aparand chiar si atunci cand intalnim o persoana pentru prima data si pentru cateva minute. Unii autori au extins aceste constatari la preferintele romantice, dar validitatea extensiei este neclara. De asemenea, daca in relaliile stabile intimitatea se asociaza pozitiv cu dorinta sexuala, aceasta asociere nu se constata si in etapa iniliala a relatiilor romantice. Fenomenul ,greu de cucerit" hard to get”) apare in numeroase zone socioculturale si geografice, cultura populara indicand adesea faptul ca oamenii cauta constant sentimentul de implinire si ca ei nu apreciaza ceea ce obtin prea usor si se zbat pentru a obtine ceva mai greu de atins si, prin urmare, mai valoros. Aceste surse intaresc stereotipul conform caruia barbatilor le place mai mult vanatoarea in sine decat capturarea „prazii", iar o „pracla" usoara nu va fi niciodata la fel de memorabila precum una care a fost mai greu de cucerit. Se sugereaza astfel ca barbatii sunt mai puternic atrasi de o persoana care este sau pare a fi mai greu de cucerit, perceputa (temporar) ca indisponibila. Efectul „greu de cucerit" sporeste dezirabilitatea si atractivitatea potentialului partener romantic. Ideea lui Darwin privind importanta conduitei indivizilor care se lasa greu cuceriti a fost neglijata in mare masura atat in psihologia sociala, cat si in cea evolutionista. Desi fenomenul a fost semnalat din cele mai vechi timpuri, el nu a fost studiat empiric pana in anii '70. In ciuda numarului destul de mare de studii dedicate acestui efect in ultimele decenii, multe demersuri empirice au validat partial existenta lui, cercetatori importanti sugerand faptul ca ar trebui respins sau acceptat doar intr-o forma modificata, nuantata. "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one