Caiet de lucru - comunicare in limba romana pentru clasa a doua, partea a doua, editia 2015-2016. Lucrarea respecta structura manualului aprobat de Ministerul educatiei nationale si poate fi utilizata cu oricare din manualele scolare aprobate.
Fragment:
“(2) Incercuieste varianta gresita de scriere a cuvintelor sau/s-au in fiecare dintre enunturile date.
Gandaceii, buburuzele, frunzele s-au/sau trezit la viata.
- Iti plac mai mult ghioceii sau/s-au zambilele?
Copiii nu hotarat s-au/sau daca sa cumpere o carte cu basme sau/s-au un dictionar.
(3) Completeaza spatiile punctate, pentru a obtine enunturi.
Vreau …............... sau …....................
Mama a cumparat jucarii pentru …............... sau pentru …................
Duminica …............. sau …................
Elevii s-au ….....................
S-au …....................... pasarile calatoare.
Colegele mele s-au …............... sau nu s-au …...............?
(4) Formuleaza cate un enunt în care sa folosesti, pe rand, cuvintele sau si s-au.
________________________________________________________________
________________________________________________________________
(5) Transforma enunturile, ca în model.
(Acum) Ei se duc la joaca.
(Ieri) Ei s-au dus la joaca.
(Acum) Ana si Maria se plimba în parc.
(leri) ___________________________
Cei doi baieti joaca fotbal.
(leri) ___________________________
PRONUNTAM SI SCRIEM CORECT
(1) Transforma cuvintele, ca în model.
un rost un baiat un mugur o fata o buburuza
niciun rost ….......... …............. …......... …...............
(2) Noteaza toate variantele de despartire în silabe, la capat de rand, a cuvintelor date.
primavara calatoare buburuza
pri-mavara …............. …...............
prima-vara …............. …...............
primava-ra …............. …...............”