headerdesktop transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transpgratuittimer04dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Livrare: 0 lei

3-4 decembrie

❤️ transport gratuit ❤️

la orice comanda in Romania 🚚

Romana - Clasa X - Portofoliul elevului

De (autor): M.N. Lascar , Fl. Ionita , A. Savoiu , A. Costache

0
(0 review-uri)
Romana - Clasa X - Portofoliul elevului - A. Costache, Fl. Ionita, M. Lascar, A. Savoiu

Romana - Clasa X - Portofoliul elevului

De (autor): M.N. Lascar , Fl. Ionita , A. Savoiu , A. Costache

0
(0 review-uri)
     Portofoliul elevului la limba si literatura romana pentru clasa a X-a cuprinde:
    - fise de lectura;
    - teste de evaluare scrisa sau orala (initiala, continua, sumativa);
    - comunicare orala si comunicare scrisa (aplicatii sub forma de proiecte si referate);
    - repere bibliografice conform recomandarilor Programei scolare;
    - subiecte pentru performanta scolara;
    - noile norme lingvistice conform DOOM - Precizari, si altele.      Fragment din volum:

     „FISA DE LECTURA
    George Bacovia, Vant 
 
    Autorul: George Bacovia
    Titlul poeziei: Vant 
    Incadrare in opera/ in etapa de creatie/ in volum: publicata in volumul „Scantei galbene” (1926) 
    Tema poeziei: conditia poetului; corespondenta intre dezagregarea unei lumi — vidul interior. 
    Motive literare: plictisul, izolarea, spleenul, toamna, vantul, frunzele cazute, bruma, „prafaria”. 
    Starea poetica: depresia, melancolia, golul sufletesc. 
    Lirism subiectiv; ipostaza eului liric: poetul izolat, instrainat de ceilalti, neinteles si ratat; marci lexico-gramaticale ale eului liric (de exemplu: „am stat”, „mi-am notat” etc.). 
    Elemente ale simbolismului: teme, motive, stari poetice; muzicalitatea interioara; cultivarea simbolului si a corespondentelor etc. 
    Elemente de compozitie: paralelismul intre planul exterior, al naturii si cel interior, al eului creator. 
    Expresivitatea limbajului poetic:
    — Imagini artistice: vizuale („Pe drum prafaria se duce fugara”), auditive („Toamna a tipat cu un trist accent”); predomina imaginile auditive, de la monotonie la stridenta.
    — Figuri de stil: simbolul, personificarea, epitetul, inversiunea, metafora, aliteratia etc.
    — Utilizarea timpului prezent, pentru planul obiectiv, al naturii si a timpului trecut pentru planul subiectiv, ceea ce sugereaza efemeritatea creatiei. 
    — Prozodia: aspectul de vers liber — 12 versuri nesegmentate in strofe, cu masura variabila; ritmul combinat, rima pereche si incrucisata confera muzicalitatea exterioara; muzicalitatea interioara este data de eufonia vocalelor, aliteratia „Si-am stat singur suparat” etc. 
    Jurnal de lectura:
    Imaginea poetica preferata (de exemplu):
        Si-am stat singur suparat
        In zavoiul decadent,
        Si prin crengile-ncalcite mi-am notat
        Versuri fara de talent. 
    Motivarea alegerii: Versurile par o varianta degradata sau o aluzie ironica la versurile celebre:
        Prin codri de simboluri petrece omu-n viata
        Si toate-l cerceteaza c-un ochi prietenesc. 
        (Corespunderi de Charles Baudelaire). 
    Comentarea versurilor: Cele patru versuri reprezinta trecerea explicita la planul subiectiv: imaginea poetului izolat (si-am stat singur suparat) si ratat (Versuri fara de talent). Simbolurile insotite de epitete — zavoiul decadent, crengile-ncalcite — sugereaza lumea degradata sau lumea scriitorilor, care il condamna pe poet la izolare."
Citește mai mult

transport gratuit

10.57Lei

10.57Lei

Primești 10 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Descrierea produsului

     Portofoliul elevului la limba si literatura romana pentru clasa a X-a cuprinde:
    - fise de lectura;
    - teste de evaluare scrisa sau orala (initiala, continua, sumativa);
    - comunicare orala si comunicare scrisa (aplicatii sub forma de proiecte si referate);
    - repere bibliografice conform recomandarilor Programei scolare;
    - subiecte pentru performanta scolara;
    - noile norme lingvistice conform DOOM - Precizari, si altele.      Fragment din volum:

     „FISA DE LECTURA
    George Bacovia, Vant 
 
    Autorul: George Bacovia
    Titlul poeziei: Vant 
    Incadrare in opera/ in etapa de creatie/ in volum: publicata in volumul „Scantei galbene” (1926) 
    Tema poeziei: conditia poetului; corespondenta intre dezagregarea unei lumi — vidul interior. 
    Motive literare: plictisul, izolarea, spleenul, toamna, vantul, frunzele cazute, bruma, „prafaria”. 
    Starea poetica: depresia, melancolia, golul sufletesc. 
    Lirism subiectiv; ipostaza eului liric: poetul izolat, instrainat de ceilalti, neinteles si ratat; marci lexico-gramaticale ale eului liric (de exemplu: „am stat”, „mi-am notat” etc.). 
    Elemente ale simbolismului: teme, motive, stari poetice; muzicalitatea interioara; cultivarea simbolului si a corespondentelor etc. 
    Elemente de compozitie: paralelismul intre planul exterior, al naturii si cel interior, al eului creator. 
    Expresivitatea limbajului poetic:
    — Imagini artistice: vizuale („Pe drum prafaria se duce fugara”), auditive („Toamna a tipat cu un trist accent”); predomina imaginile auditive, de la monotonie la stridenta.
    — Figuri de stil: simbolul, personificarea, epitetul, inversiunea, metafora, aliteratia etc.
    — Utilizarea timpului prezent, pentru planul obiectiv, al naturii si a timpului trecut pentru planul subiectiv, ceea ce sugereaza efemeritatea creatiei. 
    — Prozodia: aspectul de vers liber — 12 versuri nesegmentate in strofe, cu masura variabila; ritmul combinat, rima pereche si incrucisata confera muzicalitatea exterioara; muzicalitatea interioara este data de eufonia vocalelor, aliteratia „Si-am stat singur suparat” etc. 
    Jurnal de lectura:
    Imaginea poetica preferata (de exemplu):
        Si-am stat singur suparat
        In zavoiul decadent,
        Si prin crengile-ncalcite mi-am notat
        Versuri fara de talent. 
    Motivarea alegerii: Versurile par o varianta degradata sau o aluzie ironica la versurile celebre:
        Prin codri de simboluri petrece omu-n viata
        Si toate-l cerceteaza c-un ochi prietenesc. 
        (Corespunderi de Charles Baudelaire). 
    Comentarea versurilor: Cele patru versuri reprezinta trecerea explicita la planul subiectiv: imaginea poetului izolat (si-am stat singur suparat) si ratat (Versuri fara de talent). Simbolurile insotite de epitete — zavoiul decadent, crengile-ncalcite — sugereaza lumea degradata sau lumea scriitorilor, care il condamna pe poet la izolare."
Citește mai mult

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X