headerdesktop eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile eng29mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Weekend English Books -20%-40%

siii

Transport la DOAR 4.99 lei!

Comanda acum!

Romanul ca lume postbabelica

De (autor): Aliona Grati

0
(0 review-uri)
Romanul ca lume postbabelica - Aliona Grati
Rasfoieste

Romanul ca lume postbabelica

De (autor): Aliona Grati

0
(0 review-uri)
Romanul ca lume postbabelică. Despre dialogism, polifonie, heteroglosie si carnavalesc

Cu foarte rare exceptii, romanul si astazi ramane a fi interpretat nu ca un ansamblu de voci, de stiluri, ideologii aflate in dialog, ci este examinat unilateral, monologic, adica dintr-un punct de vedere privilegiat (fie acesta al naratorului omniscient si omniprezent, fie al unui protagonist). Aliona Grati revine in forta la „teologia dialogica” a lui Martin Buber si dialogistica lui Mihail Bahtin, asimiland creator si ideile lansate de Julia Kristeva, Roland Barthes, Tzvetan Todorov, Gerard Genette si de „noii bahtinieni” americani: Michel Holquist, Gardner, Malcolm V. Jones, Robert L. Belknap, David Bohm etc., fara a face abstractie si de cercetarile actuale ale bahtinologilor rusi: V.C. Bibler, T.F. Plehanova etc. Ea fundamenteaza un model hermeneutic nuantat si bine articulat, structura dialogica a romanului e conceputa la diferite straturi si paliere, iar polifonia e ilustrata nu doar prin cuvantul bivoc, constructia hibrida sau plurilingvism, cum s-a procedat rar de tot si foarte timid in critica romaneasca. - Alexandru Burlacu, Istoric si critic literar, profesor universitar, doctor habilitat in filologie
Citeste mai mult

25.00Lei

25.00Lei

Primesti 25 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Romanul ca lume postbabelică. Despre dialogism, polifonie, heteroglosie si carnavalesc

Cu foarte rare exceptii, romanul si astazi ramane a fi interpretat nu ca un ansamblu de voci, de stiluri, ideologii aflate in dialog, ci este examinat unilateral, monologic, adica dintr-un punct de vedere privilegiat (fie acesta al naratorului omniscient si omniprezent, fie al unui protagonist). Aliona Grati revine in forta la „teologia dialogica” a lui Martin Buber si dialogistica lui Mihail Bahtin, asimiland creator si ideile lansate de Julia Kristeva, Roland Barthes, Tzvetan Todorov, Gerard Genette si de „noii bahtinieni” americani: Michel Holquist, Gardner, Malcolm V. Jones, Robert L. Belknap, David Bohm etc., fara a face abstractie si de cercetarile actuale ale bahtinologilor rusi: V.C. Bibler, T.F. Plehanova etc. Ea fundamenteaza un model hermeneutic nuantat si bine articulat, structura dialogica a romanului e conceputa la diferite straturi si paliere, iar polifonia e ilustrata nu doar prin cuvantul bivoc, constructia hibrida sau plurilingvism, cum s-a procedat rar de tot si foarte timid in critica romaneasca. - Alexandru Burlacu, Istoric si critic literar, profesor universitar, doctor habilitat in filologie
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one