{countdownParams.get('img-mobile-alt-text').getAsString()}

Splendida cetate a celor o mie de sori

De (autor): Khaled Hosseini

4.8
(52 reviews)
Splendida cetate a celor o mie de sori - Khaled Hosseini

Acest roman isi are radacinile infipte in lumea islamului, o lume prea putin intelesa din Occident.Cartea prezinta intersectarea destinelor a doua femei diametral opuse, care sunt nevoite sa renunte la toate aspiratiile pentru a se potrivi intr-un tablou al razboiului, al instabilitatii si al ororii. Laila si Mariam sunt aduse impreuna de circumstante, fiind sotiile aceluiasi barbat invata sa convietuiasca si sa puna prietenia inaintea orgoliului. Acceptarea tacita a destinului impus de catre o lume dominata de barbati a creat cea mai puternica legatura dintre doua femei si dus la o noua definitie a sacrificiului. Puse in situatia de a trai zilnic in conditii inumane, cele doua preiau una din suferinta celeilate reusind sa-si sadeasca iubirea in cel mai neprielnic loc.

Cartea are un deosebit impact emotional asupra cititorului datorita dezvaluirilor tulburatoare si descrierii amanuntite a ultimelor evenimente care au marcat istoria Afganistanului. Prezentat intr-o maniera neutra din punct de vedere politic, romanul se concentreaza asupra Lailei si a lui Mariam. Atrocitatile la care sunt supuse de catre sotul lor, Rasheed, sunt amplificate de instabilitatea politica, bombardamentele zilnice , foametea si lipsa conditiilor sanitare. Desi dezumanizarea e doar la un pas de ele iar suferinta lor capata dimensiuni imposibil de inteles, eroinele acestui roman sunt un exemplu al indurarii in numele iubirii. Diferenta de varsta si educatie dintre Laila si Mariam nu reprezinta un impediment in calea prieteniei lor, ci mai degraba o dovada ca studiile sau tineretea sunt anihilate intr-un mediu in care nu exista siguranta zilei de maine.

Mariam isi asuma responsabilitati si riscuri nenumarate din dragoste pentru Laila si copiii ei, primind in schimb afectiunea de care a fost privata intreaga ei viata. De dragul acestora, ea isi va sacrifica liberatea, dandu-le lor o sansa la o viata scutita de cruzime si tragedie.

Intr-o lume in care a fi femeie inseamna doar forta de munca si rol in perpetuarea speciei, povestea celor doua femei reprezinta o dovada a faptului ca puritatea si frumusetea isi fac loc in cenusa unei cetati devastate. Ce se poate indura in numele iubirii si care este pretul platit pentru libertate ne este dezvaluit de catre Laila si Mariam in finalul romanului Splendida cetate a celor o mie de sori.

Rus Daiana-Adriana, pentru Libris.ro

Splendida cetate a celor o mie de sori

De (autor): Khaled Hosseini

4.8
(52 reviews)
In acelasi stil fermecator, inconfundabil care a facut din Vanatorii de zmeie (Ed. Niculescu, 2007) un bestseller international, Khaled Hosseini spune in Splendida cetate a celor o mie de sori povestea unei iubiri coborate parca din vechile poeme persane, a unei prietenii care nu se da in laturi de la sacrificiul suprem si a unui oras care, in ciuda tuturor vicisitudinilor, se incapataneaza sa renasca din propria-i cenusa. In timp ce pe fundal se deruleaza evenimentele care au marcat istoria Afganistanului in ultimii treizeci de ani – ocupatia sovietica, jihadul dus impotriva ei, razboiul civil si teroarea instaurata de regimul taliban –, doua femei cat se poate de diferite descopera cat de mare este puterea dragostei si ce orori pot fi indurate in numele ei.

Splendida cetate a celor o mie de sori a ocupat primul loc pe lista de bestselleruri a prestigiosului The New York Times Book Review si a fost tradusa in peste 35 de limbi.

Plastica si captivanta. - Los Angeles Times

Extraordinara. -