Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
-
Noutati 2021
Bestselleruri
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Teatru - Marin Sorescu

5

34  Lei

sau 3400 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: CRO978-973-233-333-4

An aparitie: 2019

Autor: Marin Sorescu

Categoria: Literatura Romana

Colectie: Cartea Romaneasca 100

Editie: Necartonata

Editura: CARTEA ROMANEASCA

Format: 215 x 145 x 47 mm

Nr. pagini: 688



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 90 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Capodoperele nu ne cer sa le iubim, dar cu siguranta ne cer sa le citim. Va recomandam seria "100 DE ANI DE CARTE ROMANEASCA", lansata in anul in care editura noastra implineste 100 de ani.
Lectura placuta, dragi cititori! Nicolae Manolescu
 
Privite retrospectiv, creatiile dramatice soresciene ni se infatiseaza ca un spectacol al inteligentei in miscare. Piezis si ireverentios fata de conventii, greu de fixat intr-o formula, Marin Sorescu a trait intr-o continua mobilitate a scriiturii, convins fiind – dupa cum spunea adesea – ca nu genul sau forma conteaza, ci substanta pe care autorul o poarta cu sine si pe care o toarna intr-o forma sau alta, in functie de inspiratie sau de propensiunea continutului insusi. Ceea ce nu l-a impiedicat sa fie unul dintre marii inovatori ai literaturii noastre postbelice, atat in poezie, cat si in teatru. - Razvan Voncu

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 90 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

De acelasi autor

commentarii
Rating general al produsului
5 (3 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
mari_81m 01/30/2021
Achizitie verificata

Review acordat in urma achizitiei facute de pe Libris.ro

O carte care nu trebuie sa lipseasca fin biblioteca personala.

Ro xa na 10/04/2020
Privite retrospectiv, creatiile dramatice soresciene ni se infatiseaza ca un spectacol al inteligentei in miscare. Piezis si ireverentios fata de conventii, greu de fixat intr-o formula, Marin Sorescu a trait intr-o continua mobilitate a scriiturii, convins fiind – dupa cum spunea adesea – ca nu genul sau forma conteaza, ci substanta pe care autorul o poarta cu sine si pe care o toarna intr-o forma sau alta, in functie de inspiratie sau de propensiunea continutului insusi. Ceea ce nu l-a impiedicat sa fie unul dintre marii inovatori ai literaturii noastre postbelice, atat in poezie, cat si in teatru. - Razvan Voncu

Lau34 08/06/2020
Caragiale a insemnat, zicea un critic roman (i-am uitat numele), pentru cultura noastra ce-au fost Moliere si Racine pentru cea franceza la un loc. Am impresia, mai mult decat am stiinta risc mare de gafa ca pana la Caragiale dramaturgia autohtona era intai de toate istorica, venirea sa pe scena literara a insemnat mutarea reflectorului de pe eroismul celor vechi la contemporaneitate. Fara elogiu, preaslavire de neam(tipic mai ales liricii perioadei la noi), dar nici cadere in cotidian, caracteristice operei sale sunt simtul acut de psiholog inzestrat pentru tipologii, si verva critica si bine mascata cata drama si furie surda in spatele unui ras!Opera sa nu'i unitara sub aspectul calitatii. "D'ale Carnavalului" e o comedie de toata frumusetea, hazlie pana la lacrimi, insa nu are impactul acela de durata ca "O scrisoare pierduta", sentimentul ca a lovit in puncte sensibile, inca ascunse pana atunci. Totusi nu pot sa nu admir armonia partilor piesei si a persoanelor intre ele. Chiar si in cele mai frenetice momente, cum e sfarsitul actului intai, toate gesturile, intamplarile, contribuie pentru momentul final de ultima ilaritate. Pot doar sa-mi imaginez impresia generala a salii cand candidatul, in ultima scena a primului act, ramane singur in scena, buimacit, plangandu-se ca i-a fost scoasa maseaua gresita imi imaginez si zambesc."Coane Leonida fata cu Reactiunea" e o piesa scurta, care totusi a necesitat multa pregatire, introducere in situatie si personaje mai toata piesa pentru cele cateva momente intense. Leonida, probabil om batran, povesteste Efimitei cu mult aplomb si mandrie despre glorioasa instaurare a "republicii" dupa miscarea din 11/23 februarie (vezi : "monstruoasa coalitie" ), preaslavind-o ca pe binele absolut, un adevarat imperiu al fericirii pe pamant (intr-o Republica, vezi Doamne, cetatenii n-ar plati taxe!). El, republican, revolutionar, isi marturiseste teama de reactionarii din sat. Tarziu in noapte dupa aceea, galagia de afara ii trezeste si-i duce cu gandul la ce e mai rau: Reactiunea. Paranoia acestor doua personaje se consuma in final, piesa fiind destul de hazlie."Napasta", singura drama a scriitorului, e destul de reusita, centrala fiind trairea si vointa unei femei puternice si viclene ce cauta sa-si razbune sotul. Ea e totodata izvorul conflictului, dar si motorul ce misca actiunea mai departe.Esential in comediile "domnului" Caragiale e gustul pentru constructia vie de personaje. Ele nu-s modele preluate si puse sa danseze dupa refrenul tiparelor. Memorabile, citabile, puncte clare de corespondenta tipologica cu concretul, si totusi e de netagaduit ca ele au o realitate a lor ce depaseste litera; personajele lui Caragiale se afla la rascrucea dintre tipologie psihologica si arhetip literar. Fapt admirabil ce le da valoare.

sus
Feedback Wishlist
// // //