header lichistoc27 ian desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headerlichistoc27 ian mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Pana la -80%!

Lichidari de stoc!

Lasa-te surprins de selectia titlurilor cu preturi speciale!

Comanda aici:
Close

Teodramatica Vol.2

Teodramatica Vol.2 - Hans Urs von Balthasar

Teodramatica Vol.2

Teodramatica Volumul al II-lea: Dramatis Personae - Omul in Dumnezeu

Teodramatica, pe care urmeaza sa o dezvoltam acum, dupa ce am incheiat Prolegomenele ei preponderent literare, este o intreprindere "teologica", la care ne va servi instrumentarul pus la dispozitie de ele. Aceasta inseamna ca demersul nostru de gandire priveste caracterul dramatic al existentei in lumina revelatiei biblice, prin urmare pornind de la ea, si nu doar in directia ei. Aceasta se remarca imediat din faptul ca se va dezvolta o perspectiva asupra lui Dumnezeu, a lumii si a omului pornind, in primul rand, nu de la "intelegerea de sine" umana, ci de la drama pusa in scena deja de Dumnezeu cu lumea si cu omul, in care ne aflam ca actori parteneri. Iar acest orizont se va dovedi ca cel mai larg cu putinta (si nu unul ingust), daca va putea depasi si ordona in el insusi toate proiectele-de-sine umane posibile.
 
Volumul de fata, care trebuie sa prezinte deci personajele piesei, se loveste imediat de o mare dificultate. Cine, necunoscand actiunea, parcurge, inainte de ridicarea cortinei, „lista personajelor piesei” din programul teatral, cautand poate sa le memoreze intrucatva, nu afla nimic despre drama si nu poate anticipa nimic din continutul ei. Poate percepe cel mult niste relatii goale. Abia actiunea ii va dezvalui cine este fiecare individ, dar nu in primul rand cine a fost din totdeauna fiecare individ, dezvaluindu-i-l succesiv, ci mai degraba cine va deveni el prin actiune, prin intalnirea cu altii, prin propria-i decizie. Ambele, "a fost" si "va deveni", stau cel putin intr-o relatie mutuala. "Agere sequitur esse" cere simultan un "esse sequitur agere". Nu este nevoie sa dezvoltam filosofic aici acest adevar, el este deja evident "dramatic". "Crestinismul", spune Newman, este o istorie supranaturala si aproape o piesa de teatru. O piesa care ne spune cine ii este autorul, spunandu-ne ce a facut el." Iar acest lucru se aplica cu atat mai mult la om si lume, care trebuie sa devina mai intai ceea ce sunt. Astfel incat incercarea de a eticheta personajele piesei inainte ca ea sa fie jucata apare ca o intreprindere profund antidramatica, teologic vorbind ca o recadere intr-o teologie statica a esentei, care stie sa faca din doctrina despre Dumnezeu, despre om, din hristologie etc. declaratii despre "esenta", inainte chiar ca actiunea fie sa determine aceasta esenta (in cazul omului), fie macar sa o reveleze (in cazul lui Dumnezeu).
Citeste mai mult

35.00Lei

Sau 3500 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Teodramatica Volumul al II-lea: Dramatis Personae - Omul in Dumnezeu

Teodramatica, pe care urmeaza sa o dezvoltam acum, dupa ce am incheiat Prolegomenele ei preponderent literare, este o intreprindere "teologica", la care ne va servi instrumentarul pus la dispozitie de ele. Aceasta inseamna ca demersul nostru de gandire priveste caracterul dramatic al existentei in lumina revelatiei biblice, prin urmare pornind de la ea, si nu doar in directia ei. Aceasta se remarca imediat din faptul ca se va dezvolta o perspectiva asupra lui Dumnezeu, a lumii si a omului pornind, in primul rand, nu de la "intelegerea de sine" umana, ci de la drama pusa in scena deja de Dumnezeu cu lumea si cu omul, in care ne aflam ca actori parteneri. Iar acest orizont se va dovedi ca cel mai larg cu putinta (si nu unul ingust), daca va putea depasi si ordona in el insusi toate proiectele-de-sine umane posibile.
 
Volumul de fata, care trebuie sa prezinte deci personajele piesei, se loveste imediat de o mare dificultate. Cine, necunoscand actiunea, parcurge, inainte de ridicarea cortinei, „lista personajelor piesei” din programul teatral, cautand poate sa le memoreze intrucatva, nu afla nimic despre drama si nu poate anticipa nimic din continutul ei. Poate percepe cel mult niste relatii goale. Abia actiunea ii va dezvalui cine este fiecare individ, dar nu in primul rand cine a fost din totdeauna fiecare individ, dezvaluindu-i-l succesiv, ci mai degraba cine va deveni el prin actiune, prin intalnirea cu altii, prin propria-i decizie. Ambele, "a fost" si "va deveni", stau cel putin intr-o relatie mutuala. "Agere sequitur esse" cere simultan un "esse sequitur agere". Nu este nevoie sa dezvoltam filosofic aici acest adevar, el este deja evident "dramatic". "Crestinismul", spune Newman, este o istorie supranaturala si aproape o piesa de teatru. O piesa care ne spune cine ii este autorul, spunandu-ne ce a facut el." Iar acest lucru se aplica cu atat mai mult la om si lume, care trebuie sa devina mai intai ceea ce sunt. Astfel incat incercarea de a eticheta personajele piesei inainte ca ea sa fie jucata apare ca o intreprindere profund antidramatica, teologic vorbind ca o recadere intr-o teologie statica a esentei, care stie sa faca din doctrina despre Dumnezeu, despre om, din hristologie etc. declaratii despre "esenta", inainte chiar ca actiunea fie sa determine aceasta esenta (in cazul omului), fie macar sa o reveleze (in cazul lui Dumnezeu).
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one