Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii
Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni. Din dorinta de a se asigura caracterul operational al acestei lucrari, in prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s‑a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din:
• obiectivele/competentele vizate prin studiul temei
• termenii si sintagmele-cheie
• suportul teoretic
• organizatorii cognitivi/schemele prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
• sarcini de reflectie si exercitii aplicative
• sugestii pentru luarea notitelor
• recomandari bibliografice pentru studiul individual.
Fragment din cartea "Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii" de Musata Bocos, Dana Jucan
"Directiile de dezvoltare ale didacticii moderne
a) Tendinta de a pastra anumite date din didactica clasica, reconsiderand insa intregul ei sistem de paradigme referitoare la natura, continutul, procesul, formele, metodele de invatamant, la instruire si autoinstruire, din perspectiva cuceririlor stiintei si tehnicii contemporane; este tendinta de valorificare continua a ceea ce a achizitionat didactica valoros si s-a validat in practica educationala.
b) Tendinta de a adauga, prin prelucrare si selectie la didactica clasica rezultate si achizitii stiintifice, care permit modernizarea invatarnantului, a instructiei si autoinstructiei, a educatiei si autoeducatiei si pregatirea calitativ superioara a cadrelor didactice; este tendinta de imbogatire continua a arsenalului didactic.
c) Tendinta de a acorda atentie egala celor doua dimensiuni ale procesului didactic: informativa si formativa, dimensiuni intre care se stabilesc raporturi de complementaritate, este tendinta de a transfera greutatea specifica de la educator la educat.
Cele trei tendinte nu sunt divergente, ci, dimpotriva, convergente, intre ele existand consens si complementaritate, in sensul ca fiecare isi aduce o contributie specifica la modernizarea continua a didacticii."
PRP: 25.00 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
23.75Lei
23.75Lei
25.00 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni. Din dorinta de a se asigura caracterul operational al acestei lucrari, in prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s‑a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din:
• obiectivele/competentele vizate prin studiul temei
• termenii si sintagmele-cheie
• suportul teoretic
• organizatorii cognitivi/schemele prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
• sarcini de reflectie si exercitii aplicative
• sugestii pentru luarea notitelor
• recomandari bibliografice pentru studiul individual.
Fragment din cartea "Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii" de Musata Bocos, Dana Jucan
"Directiile de dezvoltare ale didacticii moderne
a) Tendinta de a pastra anumite date din didactica clasica, reconsiderand insa intregul ei sistem de paradigme referitoare la natura, continutul, procesul, formele, metodele de invatamant, la instruire si autoinstruire, din perspectiva cuceririlor stiintei si tehnicii contemporane; este tendinta de valorificare continua a ceea ce a achizitionat didactica valoros si s-a validat in practica educationala.
b) Tendinta de a adauga, prin prelucrare si selectie la didactica clasica rezultate si achizitii stiintifice, care permit modernizarea invatarnantului, a instructiei si autoinstructiei, a educatiei si autoeducatiei si pregatirea calitativ superioara a cadrelor didactice; este tendinta de imbogatire continua a arsenalului didactic.
c) Tendinta de a acorda atentie egala celor doua dimensiuni ale procesului didactic: informativa si formativa, dimensiuni intre care se stabilesc raporturi de complementaritate, este tendinta de a transfera greutatea specifica de la educator la educat.
Cele trei tendinte nu sunt divergente, ci, dimpotriva, convergente, intre ele existand consens si complementaritate, in sensul ca fiecare isi aduce o contributie specifica la modernizarea continua a didacticii."
Detaliile produsului
- Categoria: Pedagogie Metodica
- Autor: Musata Bocos, Dana Jucan
- Editura: PARALELA 45
- An aparitie: 2017 Afiseaza mai mult