Card Cadou

Format: 280 x 230 mm

Traducator: Aloma Ciomazga-Margarit

Varsta: 7-10 ani

Varsta: +10 ani

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

O surprinzatoare calatorie in lumea dinozaurilor, prin paduri preistorice, alaturi de cei mai mari erbivori si de cei mai periculosi pradatori carnivori!
    Fa cunostinta cu Sauropodele ca gat lung, cele mai mari animale care au existat vreodata pe planeta noastra. Examineaza fosilele unor vietati preistorice, descopera cum isi cresteau dinozaurii puii, si, la sfarsit, verifica-ti cunostintele despre ce ai citit. Ai retinut tot? Perfect! Acum esti cu adevarat expert in dinozauri!

Fragment din enciclopedie:

„DINOZAURII ERBIVORI ERAU URIASII BLANZI DIN PREISTORIE, CHIAR DACA PUTEAU STRIVI SUB PICIOARE un numar considerabil de creaturi mai mici. Probabil ca dintre erbivori, cele mai cunoscute sunt sauropodele, printre care se numara unii dintre adevaratii uriasi ai lumii dinozaurilor, de la masivul Brachiosaurus la si mai marele Argentinosaurus. De ce cresteau atat de mult unele dintre aceste creaturi? Potrivit unei teorii, aceasta era o necesitate. Cele mai multe plante din era Mezozoica, de la ferigi la coada-calului, aveau frunze aspre, greu de digerat. Erbivorii aveau tracturi digestive foarte mari pentru a putea digera hrana, iar corpul trebuia sa fie pe masura acestora. Desigur, un alt avantaj era acela ca se puteau apara cu usurinta de pradatorii mai mici. In timp ce carnivorii se deplasau cu viteza, majoritatea erbivorilor erau lenti si greoi. Subgrupa Thyreophora, a dinozaurilor cu armura, include si Euoplocephalus, care probabil alerga cu viteza cu care merge un om.
    Sauropodete sunt caracterizate de dinti drepti si subtiri. Erau mai degraba potriviti pentru smulgerea frunzelor din copaci decat pentru mestecat. Asemenea multor pasari din zitele noastre, acesti erbivori aveau pipota (stomac musculos). Aceasta se umplea cu pietre pe care dinozaurii le inghiteau. Materia vegetala era maruntita pe masura ce pietrete din interiorul pipotei se agitau.
    Unii dinozauri din subgrupa Thyreophora, precum Ankylosaurus, aveau dinti mici, in forma de frunza, pe care-i foloseau pentru rumegarea plantelor crescute la nivelut solutui (ferigi, de exemplu).
    Dinozaurii Marginocephalia, ca Triceratops, aveau in spatele cavitatii bucate siruri de dinti foarte mici, uneori cateva sute. Acesti dinti ca niste dalte erau perfecti pentru tocarea frunzetor si a tulpinilor plantelor.”

Cartea Totul despre dinozauri - National Geographic Kids face parte din categoria Carti educative a librariei online Libris.ro si este scrisa de Blake Hoena. Cartea a fost publicata in 2016 la editura LITERA.
Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris in 24-48 ore, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 50 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Scrie un comentariu