Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Tratat de dreptul muncii ed.10

De (autor): Alexandru Ticlea

0
(0 review-uri)
Tratat de dreptul muncii ed.10 - Alexandru Ticlea

Tratat de dreptul muncii ed.10

De (autor): Alexandru Ticlea

0
(0 review-uri)
Prezenta editie a Tratatului de dreptul muncii. Legislatie. Doctrina. Jurisprudenta a fost determinata, in special, de epuizarea tirajului editiei anterioare.

La elaborarea sa au fost avute in vedere modificarile legislative intervenite ulterior, solutiile judiciare relevante, cu precadere cele pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie in recursurile in interesul legii si dezlegarea unor chestiuni de drept, deciziile Curtii Constitutionale, precum si studiile recente.

Suntem animati de aceeasi dorinta de a oferi tuturor celor interesati – studenti, masteranzi, doctoranzi, cercetatori, teoreticieni si practicieni – acelasi instrument util de studiu si de lucru.
Fragment din lucrarea: Tratat de dreptul muncii ed.10 de Alexandru Ticlea

"§4. Consiliul Economic si Social
11. Definitie. Scop. Consiliul Economic si Social este definit de art. 212 alin. (1) din Codul muncii si art. 1 din Legea nr. 248/20132. El este o „institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului social la nivel national dintre organizatiile patronale, sindicate si reprezentanti ai societatilor civile organizate". Legiuitorul il califica drept un „organism consultativ al Parlamentului si Guvernului Romaniei in domeniile de specialitate stabilite prin prezenta lege". In acest sens, conform art. 2 alin. (1) din Legea nr. 248/2013, „Consiliul Economic si Social este consultat obligatoriu asupra proiectelor de acte normative initiate de Guvern sau a propunerilor legislative ale deputatilor ori senatorilor. Rezultatul acestei consultari se concretizeaza in avize la proiectele de acte normative".
Avizele pot fi favorabile sau nefavorabile, acestea din urma trebuie motivate. Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis ca inexistenta avizului ori nesolicitarea lui nu conduce la anularea actului normativ astfel adoptat, tocmai avand in vedere caracterul sau consultativ.
Considerentele, cat si solutia acestei instante sunt apreciate ca fiind esential eronate.
„Acest aviz este intr-adevar consultativ, dar nefiind facultativ, el trebuie in mod obligatoriu solicitat Consiliului Economic si Social, de catre initiatorul actului normativ, acest aviz... urmand a insoti, tot obligatoriu, proiectul actului normativ, in afara de cazul in care fiind cerut, nu a fost emis in termenele prevazute de art. 8 alin. (1) din lege"4. De aceea s-a opinat ca nesolicitarea unui atare „aviz duce la nulitatea actului administrativ, intrucat nu se respecta o cerinta prevazuta de lege".
12. Domeniile de specialitate si atributiile Consiliului Economic si Social. Aceste domenii prevazute de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 248/2013 sunt:
a) politicile economice;
b) politicile financiare si fiscale;
c) relatiile de munca, protectia socialasi politicile salariale si egalitatea de sanse si de tratament"
Citeste mai mult

transport gratuit

139.00Lei

139.00Lei

Primesti 139 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Prezenta editie a Tratatului de dreptul muncii. Legislatie. Doctrina. Jurisprudenta a fost determinata, in special, de epuizarea tirajului editiei anterioare.

La elaborarea sa au fost avute in vedere modificarile legislative intervenite ulterior, solutiile judiciare relevante, cu precadere cele pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie in recursurile in interesul legii si dezlegarea unor chestiuni de drept, deciziile Curtii Constitutionale, precum si studiile recente.

Suntem animati de aceeasi dorinta de a oferi tuturor celor interesati – studenti, masteranzi, doctoranzi, cercetatori, teoreticieni si practicieni – acelasi instrument util de studiu si de lucru.
Fragment din lucrarea: Tratat de dreptul muncii ed.10 de Alexandru Ticlea

"§4. Consiliul Economic si Social
11. Definitie. Scop. Consiliul Economic si Social este definit de art. 212 alin. (1) din Codul muncii si art. 1 din Legea nr. 248/20132. El este o „institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului social la nivel national dintre organizatiile patronale, sindicate si reprezentanti ai societatilor civile organizate". Legiuitorul il califica drept un „organism consultativ al Parlamentului si Guvernului Romaniei in domeniile de specialitate stabilite prin prezenta lege". In acest sens, conform art. 2 alin. (1) din Legea nr. 248/2013, „Consiliul Economic si Social este consultat obligatoriu asupra proiectelor de acte normative initiate de Guvern sau a propunerilor legislative ale deputatilor ori senatorilor. Rezultatul acestei consultari se concretizeaza in avize la proiectele de acte normative".
Avizele pot fi favorabile sau nefavorabile, acestea din urma trebuie motivate. Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis ca inexistenta avizului ori nesolicitarea lui nu conduce la anularea actului normativ astfel adoptat, tocmai avand in vedere caracterul sau consultativ.
Considerentele, cat si solutia acestei instante sunt apreciate ca fiind esential eronate.
„Acest aviz este intr-adevar consultativ, dar nefiind facultativ, el trebuie in mod obligatoriu solicitat Consiliului Economic si Social, de catre initiatorul actului normativ, acest aviz... urmand a insoti, tot obligatoriu, proiectul actului normativ, in afara de cazul in care fiind cerut, nu a fost emis in termenele prevazute de art. 8 alin. (1) din lege"4. De aceea s-a opinat ca nesolicitarea unui atare „aviz duce la nulitatea actului administrativ, intrucat nu se respecta o cerinta prevazuta de lege".
12. Domeniile de specialitate si atributiile Consiliului Economic si Social. Aceste domenii prevazute de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 248/2013 sunt:
a) politicile economice;
b) politicile financiare si fiscale;
c) relatiile de munca, protectia socialasi politicile salariale si egalitatea de sanse si de tratament"
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one