Wagner

Wagner
Friedriech Nietzsche
Fragment:
"3. Aici îl consider un pericol
Scopul urmărit de muzica nouă, acela de a fi o „melodie infinită" (expresie pe cât de pretenţioasă, pe atât de obscură) poate fi ilustrat cel mai bine astfel: intri în mare, înaintezi în larg până ce nu mai simţi pământul sub picioare şi deodată n-ai încotro, trebuie să te laşi în voia valurilor şi să să Muzica mai veche urmărea cu totul altceva, era o invitaţie la mişcare cadenţată, la dans, fie el lent sau rapid, graţios, solemn sau înflăcărat. Măsura atât de necesară în acest caz — respectarea riguroasă a unor intervale determinate şi egal ritmate ca timp şi ca forţă. — ţinea trează în mintea şi în sufletul ascultătorului capacitatea de reflecţie. Din acest contrast permanent intre curentul de aer mai rece venit dinspre perceperea lucidă şi suflul fierbinte al entuziasmului senzorial izvora farmecul oricărei muzici cu adevărat bune. Richard Wagner a vrut să creeze un alt fel de emoţie, răsturnând ipoteza fiziologică a muzicii de până atunci. Să înoţi, să pluteşti, nu să mergi, să dansezi... Oare nu asta ar fi formularea cea mai exactă a concepţiei lui? "

easybox / Ship&Go TOATA luna August!
Descrierea produsului
Friedriech Nietzsche
Fragment:
"3. Aici îl consider un pericol
Scopul urmărit de muzica nouă, acela de a fi o „melodie infinită" (expresie pe cât de pretenţioasă, pe atât de obscură) poate fi ilustrat cel mai bine astfel: intri în mare, înaintezi în larg până ce nu mai simţi pământul sub picioare şi deodată n-ai încotro, trebuie să te laşi în voia valurilor şi să să Muzica mai veche urmărea cu totul altceva, era o invitaţie la mişcare cadenţată, la dans, fie el lent sau rapid, graţios, solemn sau înflăcărat. Măsura atât de necesară în acest caz — respectarea riguroasă a unor intervale determinate şi egal ritmate ca timp şi ca forţă. — ţinea trează în mintea şi în sufletul ascultătorului capacitatea de reflecţie. Din acest contrast permanent intre curentul de aer mai rece venit dinspre perceperea lucidă şi suflul fierbinte al entuziasmului senzorial izvora farmecul oricărei muzici cu adevărat bune. Richard Wagner a vrut să creeze un alt fel de emoţie, răsturnând ipoteza fiziologică a muzicii de până atunci. Să înoţi, să pluteşti, nu să mergi, să dansezi... Oare nu asta ar fi formularea cea mai exactă a concepţiei lui? "
Detaliile produsului