headerdesktop transportgratuittimer28aug25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile transportgratuittimer28aug25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🔥TRANSPORT GRATUIT🔥

la orice comandă,

oriunde în România!

🚚Comandă fără costuri de livrare>>

Yoga Pentru Fiecare - Yoga Pentru Toti

De (autor): Dan Bozaru

0
(0 review-uri)
Yoga Pentru Fiecare - Yoga Pentru Toti - Dab Bozaru

Yoga Pentru Fiecare - Yoga Pentru Toti

De (autor): Dan Bozaru

0
(0 review-uri)
In mod paradoxal, cei mai multi dintre oameni - desi cauta mai binele - nu sesizeaza totusi in mod corect care este acesta. Cauzele sunt complexe si nuantate, insa cele mai multe dintre ele implica afectiunile trupului si mintii. in realitate, boala - de orice natura ar fi ea - nu este decat expresia repartitiei neuniforme a energiei vitale in structura fizica si subtila a omului. Atunci cand curentii vitali se afla in dezechilibru si nu circula armonios prin trup, sanatatea este afectata si organismul uman se imbolnaveste, insa atunci cand energia vitala se distribuie in mod armonios si circula liber in fiinta, echilibrul se restabileste, iar tandemul trup-minte isi redobandeste armonia si starea de sanatate perfecta.
Actualmente, chiar si medicina moderna alopata recunoaste ca prevenirea si vindecarea maladiilor trebuie sa inceapa nu de la nivelul fizic, ci de la nivelul mental. intr-adevar, sa previi este cu mult mai bine si mai usor decat sa vindeci. Problema este cum putem dobandi controlul mental asupra functiilor organice, deoarece se stie ca miscarile si activitatile trupului sunt comandate prin intermediul mintii. In aceasta directie, una dintre metodele infailibile este YOGA.
Practica acestui veritabil sistem spiritual se impune din ce in ce mai mult in zilele noastre, aproape ca o necesitate, deoarece decadenta vietii contemporane determina in mod necesar o actiune de contrabalansare, fara de care fiinta umana si-ar ruina viata. Unul dintre atuurile extraordinare ale sistemului yoga este acela ca el imbina obtinerea perfectiunii trupului sau macar a bunastarii lui cu realizarile de natura spirituala ale fiintei, alcatuind astfel un tot unitar la nivelul constiintei. Astfel, purificarea, cizelarea si elevarea fiintei umane au loc simultan in trei planuri existentiale ale acesteia: planul fizic, planul mental si planul spiritual. 


Fragment


1. Austeritatea

Orice efort care este depus pentru a controla trupul sau mintea poate fi considerat o forma de tapas sau, altfel spus, de austeritate. Termenul "austeritate" nu reprezinta totusi in mod fidel intelesul cuvantului sanscrit tapas, care ii corespunde. Astfel, termenul tapas ar putea fi explicat prin orice actiune ce este savarsita cu gandul, cu trupul sau cu vorba, care dezvolta vointa si care totodata serveste la controlul activitatii umane neconstientizate, automate, de tip robot.
Majoritatea oamenilor din societatea contemporana manifesta un comportament "sablon"; intr-un fel, am putea spune ca fiintele umane adopta tipologia robotului, manifestand un anumit mecanicism al gandirii, al miscarilor si al modului de actiune. Cu alte cuvinte, ele nu traiesc spontan si liber, ci dupa "sabloane". Fenomenul a fost descris de marele initiat Gurdjieff care, in conformitate cu spusele principalului sau discipol Uspenski, definea omul contemporan ca fiind "omul-masina", "omul-mecanic", aproape incapabil de o profunda constientizare a ceea ce el gandeste sau faptuieste clipa de clipa. Viata unui astfel de om poate fi asemanata cu pojghita de gheata de la suprafata unui lac, subtire si nerezistenta, adevaratele secrete si realitati fiind de fapt prezente sub aceasta "masca" fragila, in adancimile si profunzimile lacului.
La modul esential vorbind, tapas reprezinta controlul constiintei asupra dorintelor si impulsurilor trupului si mintii, avand ca rezultat contopirea vointei individuale cu vointa suprema a Sinelui Nemuritor (atman). Tapas semnifica si orice juramant care este facut pentru a servi un tel spiritual. El inseamna, de asemenea, orice alta forma a controlului de sine: controlul asupra trupului si controlul deplin asupra respiratiei; controlul simturilor si al gandurilor; realizarea meditatiei, a rugaciunii, postului, tacerii; el implica abstinenta sau continenta sexuala, precum si juramintele de abtinere de la alte activitati zilnice, consumatoare de energie.
In aceeasi grupa a activitatilor din categoria tapasului intra si anumite angajamente ferme, sincere, luate pentru realizarea unor actiuni in mod regulat, cum ar fi: aprinderea lumanarilor la biserica sau acasa; cititul Bibliei sau al altor scrieri sacre; oferirea in mod altruist a unor sume de bani celor saraci, in mod regulat; practica asana-elor sau a altor tehnici specifice de hatha yoga un anumit timp in fiecare zi; practica zilnica a meditatiei timp de cateva zeci de minute etc.
Pentru purificarea si intarirea trupului si a mintii exista mai multe forme specifice de tapas. In prezent, cei mai multi oameni au o vointa slaba si sunt lenesi datorita, in mare parte, confortului si luxului in care traiesc sau, dimpotriva, datorita decrepitudinii, mizeriei si saraciei in care se complac. Linia lor directoare in viata a disparut, iar locul ei a fost luat de comoditate si de lasitate. Cele mai multe fiinte umane nu-si pot stapani aproape deloc simturile si nici impulsurile trupului sau ale mintii. Din acest punct de vedere, comparativ vorbind, starea societatii in urma cu 100 sau 200 de ani - adica intr-o perioada cand viata era mult mai putin confortabila si luxoasa - era superioara celei din prezent.
Luxul si facilitatile din prezent au diminuat vointa omului si l-au predispus la felurite boli. Paradoxal, chiar daca progresul tehnologic este remarcabil, totusi oamenii sufera mai mult decat in trecut, atat fizic cat si psihic si mental.
Tocmai de aceea este necesar sa se reconsidere anumite practici uitate sau indepartate, care ar putea sa confere fiintelor umane putere fizica si mentala in locul inertiei, slabiciunii si confuziei. In aceasta directie se poate realiza gradat si cu discernamant postul alimentar regulat (o zi pe saptamana post negru, adica fara sa se manance nimic timp de 24 de ore, dar in care se poate si chiar este necesar sa se bea apa). Efectul principal al postului este o reala si eficienta purificare corporala si mentala a fiintei, care este absolut necesara pentru mentinerea unui organism sanatos. De asemenea, se recomanda ca practica regulata asa-numitul "angajament al tacerii" (mauna): zilnic, pe anumite perioade de timp (de la cateva minute pana la cateva ore) ne putem propune sa ramanem interiorizati si sa nu vorbim, indiferent de conjuncturile care se ivesc atunci. In practica lui mauna se vor elimina de asemenea rasul, mimica si alte gesturi; in cazuri extreme, se poate recurge totusi la o foaie de hartie si la un creion pentru a scrie cele cateva cuvinte absolut necesare, care sunt solicitate de anumite situatii. In rest, activitatile zilnice se vor desfasura normal, cu deosebirea ca singurul "dialog" va fi cel interiorizat, cu noi insine. Astfel, gradat, caracterul va deveni puternic, iar vointa va creste in intensitate; vom dobandi astfel o noua dimensiune a personalitatii noastre, care este maturitatea sociala si cea spirituala.
In general vorbind, omul contemporan are tendinta sa urmeze caile usoare, superficiale si adeseori viciate ale vietii, care ii submineaza atat sanatatea fizica, cat si echilibrul psihic. Prin urmare, el trebuie sa revizuiasca si sa reconstruiasca forta sa morala si puterea vointei, astfel incat sa devina stapanul propriei sale vieti. Din nefericire, adeseori el refuza aceasta alternativa, preferand sa joace in lume rolul unei marionete, care este azvarlita dintr-o parte in alta de orice capriciu, avertisment sau toana a societatii in care traieste. Un astfel de individ nu va avea nicio baza si niciun punct de plecare care sa-l faca sa discrimineze intre ceea ce il poate ajuta si ceea ce il poate distruge.
Majoritatea oamenilor se conformeaza asa-ziselor obligatii si reguli sociale, intoxicandu-si organismul, hranindu-se cu felurite alimente vechi (congelate, conservate) si chimizate, band alcool si fumand. Adeseori se considera ca toate acestea sunt "normale", chiar "firesti", in special pentru faptul ca cei mai multi oameni procedeaza in acest mod aberant. Mimetismul social devine astfel un dusman greu de contracarat.
Pentru a diminua efectele nocive ale acestor obiceiuri rele, fiinta umana are nevoie de practica tapas-ului, deoarece in acest fel ea isi va putea dezvolta si rafina puterea de concentrare si vointa, adica atuurile sale principale in realizarea telurilor materiale si spirituale pe care si le-a propus.



Cuprins


Prefata 

Partea I

CAPITOLUL 1
Yoga preliminara sau Kriya Yoga 
1. Austeritatea 
2. Introspectia sau analiza de sine
3. Devotiunea si abandonarea vointei individuale in fata vointei lui Dumnezeu

CAPITOLUL 2
Raja Yoga sau calea cu opt ramificatii (I)
l. YAMA 
2. NIYAMA

CAPITOLUL 3
Raja Yoga sau calea cu opt ramificatii (II) 
1. Asana - Posturile fizice 
2. Pranayama - Controlul si ritmarea suflului 
3. Pratyahara - Retragerea mintii de la simturi
4. Dharana - Concentrarea 
5. Dhyana - Meditatia
6. Samadhi - Extazul final

CAPITOLUL 4
Unele obstacole in practica spirituala
1. Boala 
2. Lenea si inertia fizica 
3. indoiala .
4. Lipsa atentiei si a interesului 
5. Inertia mentala
6. Impulsurile senzoriale

CAPITOLUL 5
Indepartarea obstacolelor de pe calea spiritualitatii

Partea a II-a

PRACTICA IN HATHA YOGA

Introducere
Sfaturi utile in practica hatha yoga 

CAPITOLUL 6
Tehnici de purificare 
Notiuni preliminare 
Cele patru exercitii de purificare matinala 
DANTA DHAUTI (Curatarea dintilor)
VAMANA DHAUTI (Curatirea stomacului) 
BASTI (Curatarea intestinului gros)
SHANK PRAKSHALANA (Purificarea tractului digestiv) 

CAPITOLUL 7
Posturile corporale (ASANA)
Notiuni preliminare 
EXERCITIILE DE INCALZIRE
PADAHAST ASANA
PADANGHUSTHASANA 
TALASANA 
SAHAJ AGNISARA DHAUTI
AGNISARA DHAUTI 
KATICHAKRASANA 
GARUDASANA 
TRIKONASANA 
ARDHA CHANDRASANA 
UTKATASANA 
NAULI 
UTTITHA ARDHA DHANURASANA 
JIVABALASANA 
KHANJANASANA 
SHUTARMURGASANA 
PRASARITA PADATANASANA 
PRARTHANASANA 
BHUJANGASANA 
CHAKRASANA 
BADRASANA 
SUKHASANA 
VATAYAN ASANA 
SHIMHASANA 
KURMASANA 
PASCHIMOTTANASANA
ARDHA MATSYENDRASANA
VIRASANA 
SUPTA VAJRASANA 
MATSYASANA 
VRISHIKASANA
UTTITHA DHANURASANA
BHEKASANA 
SHALABASANA 
YONIASANA 
NABHIASANA 
MAYURASANA 
PRANAVASANA 
MANDUKASANA
HALASANA 
KARNAPIDASANA 
KOKILASANA 
JANUSHIRSHASANA 
DHANURASANA
BRAHMACHARYASANA 
GARBHASANA 
DANDASANA 
SARVANGASANA
SHASHASANA
SETUBANDHASANA 
VAJRASANA
BADDHA PADMASANA 
GOMUKHASANA
ARDHA SHIRSHASANA 
PADMASANA 
SHIRSHASANA 
SIDDHASANA 
SHAVASANA 

CAPITOLUL 8
Tehnici de control a respiratiei (pranayama)
Notiuni preliminare 
RESPIRATIA YOGHINA COMPLETA 
SHITAKARI 
SHITALI
SURYABHEDANA 
SURYA BHEDA KUMBHAKA 
SAMAVRITTI 
ANULOMA VILOMA

CAPITOLUL 9
Contractiile specifice (BANDHA)
Notiuni preliminare 
UDDIYANA BANDHA 
JALANDHARA BANDHA
MULA BANDHA 
BANDHA TRAYAM PRAKRIYA 

CAPITOLUL 10
Gesturile simbolice sincronizatoare (MUDRA) 
Notiuni preliminare
JNANA MUDRA 
UTTARABODHI MUDRA
ASHVINI MUDRA 
YONI MUDRA 
SHAKTICHALANA MUDRA 
SHANMUKHI MUDRA 
YOGA MUDRA 

CAPITOLUL 11
Tehnici si elemente de concentrare (DHARANA) 
Notiuni preliminare 
Tehnica de concentrare asupra ceasului 
TRATAKA 
SHAMBHAVI MUDRA 

CAPITOLUL 12
Exercitii de imbunatatire a vederii si metode de vindecare a unor boli oculare 
Exercitiul 1 - Palmingul 
Exercitiul 2 - Rotatia ochilor 
Exercitiul 3 - Acuitatea vizuala la diferite distante 
Exercitiul 4 - Clipirea constienta
Exercitiul 5 - Actiunea binefacatoare a soarelui 

CAPITOLUL 13
Boli ce pot fi tratate cu succes prin practica hatha yoga 

Capitolul 14
Importanta Ghidului spiritual in practica yoga
Citeste mai mult

transport gratuit

52.86Lei

52.86Lei

Primesti 52 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

In mod paradoxal, cei mai multi dintre oameni - desi cauta mai binele - nu sesizeaza totusi in mod corect care este acesta. Cauzele sunt complexe si nuantate, insa cele mai multe dintre ele implica afectiunile trupului si mintii. in realitate, boala - de orice natura ar fi ea - nu este decat expresia repartitiei neuniforme a energiei vitale in structura fizica si subtila a omului. Atunci cand curentii vitali se afla in dezechilibru si nu circula armonios prin trup, sanatatea este afectata si organismul uman se imbolnaveste, insa atunci cand energia vitala se distribuie in mod armonios si circula liber in fiinta, echilibrul se restabileste, iar tandemul trup-minte isi redobandeste armonia si starea de sanatate perfecta.
Actualmente, chiar si medicina moderna alopata recunoaste ca prevenirea si vindecarea maladiilor trebuie sa inceapa nu de la nivelul fizic, ci de la nivelul mental. intr-adevar, sa previi este cu mult mai bine si mai usor decat sa vindeci. Problema este cum putem dobandi controlul mental asupra functiilor organice, deoarece se stie ca miscarile si activitatile trupului sunt comandate prin intermediul mintii. In aceasta directie, una dintre metodele infailibile este YOGA.
Practica acestui veritabil sistem spiritual se impune din ce in ce mai mult in zilele noastre, aproape ca o necesitate, deoarece decadenta vietii contemporane determina in mod necesar o actiune de contrabalansare, fara de care fiinta umana si-ar ruina viata. Unul dintre atuurile extraordinare ale sistemului yoga este acela ca el imbina obtinerea perfectiunii trupului sau macar a bunastarii lui cu realizarile de natura spirituala ale fiintei, alcatuind astfel un tot unitar la nivelul constiintei. Astfel, purificarea, cizelarea si elevarea fiintei umane au loc simultan in trei planuri existentiale ale acesteia: planul fizic, planul mental si planul spiritual. 


Fragment


1. Austeritatea

Orice efort care este depus pentru a controla trupul sau mintea poate fi considerat o forma de tapas sau, altfel spus, de austeritate. Termenul "austeritate" nu reprezinta totusi in mod fidel intelesul cuvantului sanscrit tapas, care ii corespunde. Astfel, termenul tapas ar putea fi explicat prin orice actiune ce este savarsita cu gandul, cu trupul sau cu vorba, care dezvolta vointa si care totodata serveste la controlul activitatii umane neconstientizate, automate, de tip robot.
Majoritatea oamenilor din societatea contemporana manifesta un comportament "sablon"; intr-un fel, am putea spune ca fiintele umane adopta tipologia robotului, manifestand un anumit mecanicism al gandirii, al miscarilor si al modului de actiune. Cu alte cuvinte, ele nu traiesc spontan si liber, ci dupa "sabloane". Fenomenul a fost descris de marele initiat Gurdjieff care, in conformitate cu spusele principalului sau discipol Uspenski, definea omul contemporan ca fiind "omul-masina", "omul-mecanic", aproape incapabil de o profunda constientizare a ceea ce el gandeste sau faptuieste clipa de clipa. Viata unui astfel de om poate fi asemanata cu pojghita de gheata de la suprafata unui lac, subtire si nerezistenta, adevaratele secrete si realitati fiind de fapt prezente sub aceasta "masca" fragila, in adancimile si profunzimile lacului.
La modul esential vorbind, tapas reprezinta controlul constiintei asupra dorintelor si impulsurilor trupului si mintii, avand ca rezultat contopirea vointei individuale cu vointa suprema a Sinelui Nemuritor (atman). Tapas semnifica si orice juramant care este facut pentru a servi un tel spiritual. El inseamna, de asemenea, orice alta forma a controlului de sine: controlul asupra trupului si controlul deplin asupra respiratiei; controlul simturilor si al gandurilor; realizarea meditatiei, a rugaciunii, postului, tacerii; el implica abstinenta sau continenta sexuala, precum si juramintele de abtinere de la alte activitati zilnice, consumatoare de energie.
In aceeasi grupa a activitatilor din categoria tapasului intra si anumite angajamente ferme, sincere, luate pentru realizarea unor actiuni in mod regulat, cum ar fi: aprinderea lumanarilor la biserica sau acasa; cititul Bibliei sau al altor scrieri sacre; oferirea in mod altruist a unor sume de bani celor saraci, in mod regulat; practica asana-elor sau a altor tehnici specifice de hatha yoga un anumit timp in fiecare zi; practica zilnica a meditatiei timp de cateva zeci de minute etc.
Pentru purificarea si intarirea trupului si a mintii exista mai multe forme specifice de tapas. In prezent, cei mai multi oameni au o vointa slaba si sunt lenesi datorita, in mare parte, confortului si luxului in care traiesc sau, dimpotriva, datorita decrepitudinii, mizeriei si saraciei in care se complac. Linia lor directoare in viata a disparut, iar locul ei a fost luat de comoditate si de lasitate. Cele mai multe fiinte umane nu-si pot stapani aproape deloc simturile si nici impulsurile trupului sau ale mintii. Din acest punct de vedere, comparativ vorbind, starea societatii in urma cu 100 sau 200 de ani - adica intr-o perioada cand viata era mult mai putin confortabila si luxoasa - era superioara celei din prezent.
Luxul si facilitatile din prezent au diminuat vointa omului si l-au predispus la felurite boli. Paradoxal, chiar daca progresul tehnologic este remarcabil, totusi oamenii sufera mai mult decat in trecut, atat fizic cat si psihic si mental.
Tocmai de aceea este necesar sa se reconsidere anumite practici uitate sau indepartate, care ar putea sa confere fiintelor umane putere fizica si mentala in locul inertiei, slabiciunii si confuziei. In aceasta directie se poate realiza gradat si cu discernamant postul alimentar regulat (o zi pe saptamana post negru, adica fara sa se manance nimic timp de 24 de ore, dar in care se poate si chiar este necesar sa se bea apa). Efectul principal al postului este o reala si eficienta purificare corporala si mentala a fiintei, care este absolut necesara pentru mentinerea unui organism sanatos. De asemenea, se recomanda ca practica regulata asa-numitul "angajament al tacerii" (mauna): zilnic, pe anumite perioade de timp (de la cateva minute pana la cateva ore) ne putem propune sa ramanem interiorizati si sa nu vorbim, indiferent de conjuncturile care se ivesc atunci. In practica lui mauna se vor elimina de asemenea rasul, mimica si alte gesturi; in cazuri extreme, se poate recurge totusi la o foaie de hartie si la un creion pentru a scrie cele cateva cuvinte absolut necesare, care sunt solicitate de anumite situatii. In rest, activitatile zilnice se vor desfasura normal, cu deosebirea ca singurul "dialog" va fi cel interiorizat, cu noi insine. Astfel, gradat, caracterul va deveni puternic, iar vointa va creste in intensitate; vom dobandi astfel o noua dimensiune a personalitatii noastre, care este maturitatea sociala si cea spirituala.
In general vorbind, omul contemporan are tendinta sa urmeze caile usoare, superficiale si adeseori viciate ale vietii, care ii submineaza atat sanatatea fizica, cat si echilibrul psihic. Prin urmare, el trebuie sa revizuiasca si sa reconstruiasca forta sa morala si puterea vointei, astfel incat sa devina stapanul propriei sale vieti. Din nefericire, adeseori el refuza aceasta alternativa, preferand sa joace in lume rolul unei marionete, care este azvarlita dintr-o parte in alta de orice capriciu, avertisment sau toana a societatii in care traieste. Un astfel de individ nu va avea nicio baza si niciun punct de plecare care sa-l faca sa discrimineze intre ceea ce il poate ajuta si ceea ce il poate distruge.
Majoritatea oamenilor se conformeaza asa-ziselor obligatii si reguli sociale, intoxicandu-si organismul, hranindu-se cu felurite alimente vechi (congelate, conservate) si chimizate, band alcool si fumand. Adeseori se considera ca toate acestea sunt "normale", chiar "firesti", in special pentru faptul ca cei mai multi oameni procedeaza in acest mod aberant. Mimetismul social devine astfel un dusman greu de contracarat.
Pentru a diminua efectele nocive ale acestor obiceiuri rele, fiinta umana are nevoie de practica tapas-ului, deoarece in acest fel ea isi va putea dezvolta si rafina puterea de concentrare si vointa, adica atuurile sale principale in realizarea telurilor materiale si spirituale pe care si le-a propus.



Cuprins


Prefata 

Partea I

CAPITOLUL 1
Yoga preliminara sau Kriya Yoga 
1. Austeritatea 
2. Introspectia sau analiza de sine
3. Devotiunea si abandonarea vointei individuale in fata vointei lui Dumnezeu

CAPITOLUL 2
Raja Yoga sau calea cu opt ramificatii (I)
l. YAMA 
2. NIYAMA

CAPITOLUL 3
Raja Yoga sau calea cu opt ramificatii (II) 
1. Asana - Posturile fizice 
2. Pranayama - Controlul si ritmarea suflului 
3. Pratyahara - Retragerea mintii de la simturi
4. Dharana - Concentrarea 
5. Dhyana - Meditatia
6. Samadhi - Extazul final

CAPITOLUL 4
Unele obstacole in practica spirituala
1. Boala 
2. Lenea si inertia fizica 
3. indoiala .
4. Lipsa atentiei si a interesului 
5. Inertia mentala
6. Impulsurile senzoriale

CAPITOLUL 5
Indepartarea obstacolelor de pe calea spiritualitatii

Partea a II-a

PRACTICA IN HATHA YOGA

Introducere
Sfaturi utile in practica hatha yoga 

CAPITOLUL 6
Tehnici de purificare 
Notiuni preliminare 
Cele patru exercitii de purificare matinala 
DANTA DHAUTI (Curatarea dintilor)
VAMANA DHAUTI (Curatirea stomacului) 
BASTI (Curatarea intestinului gros)
SHANK PRAKSHALANA (Purificarea tractului digestiv) 

CAPITOLUL 7
Posturile corporale (ASANA)
Notiuni preliminare 
EXERCITIILE DE INCALZIRE
PADAHAST ASANA
PADANGHUSTHASANA 
TALASANA 
SAHAJ AGNISARA DHAUTI
AGNISARA DHAUTI 
KATICHAKRASANA 
GARUDASANA 
TRIKONASANA 
ARDHA CHANDRASANA 
UTKATASANA 
NAULI 
UTTITHA ARDHA DHANURASANA 
JIVABALASANA 
KHANJANASANA 
SHUTARMURGASANA 
PRASARITA PADATANASANA 
PRARTHANASANA 
BHUJANGASANA 
CHAKRASANA 
BADRASANA 
SUKHASANA 
VATAYAN ASANA 
SHIMHASANA 
KURMASANA 
PASCHIMOTTANASANA
ARDHA MATSYENDRASANA
VIRASANA 
SUPTA VAJRASANA 
MATSYASANA 
VRISHIKASANA
UTTITHA DHANURASANA
BHEKASANA 
SHALABASANA 
YONIASANA 
NABHIASANA 
MAYURASANA 
PRANAVASANA 
MANDUKASANA
HALASANA 
KARNAPIDASANA 
KOKILASANA 
JANUSHIRSHASANA 
DHANURASANA
BRAHMACHARYASANA 
GARBHASANA 
DANDASANA 
SARVANGASANA
SHASHASANA
SETUBANDHASANA 
VAJRASANA
BADDHA PADMASANA 
GOMUKHASANA
ARDHA SHIRSHASANA 
PADMASANA 
SHIRSHASANA 
SIDDHASANA 
SHAVASANA 

CAPITOLUL 8
Tehnici de control a respiratiei (pranayama)
Notiuni preliminare 
RESPIRATIA YOGHINA COMPLETA 
SHITAKARI 
SHITALI
SURYABHEDANA 
SURYA BHEDA KUMBHAKA 
SAMAVRITTI 
ANULOMA VILOMA

CAPITOLUL 9
Contractiile specifice (BANDHA)
Notiuni preliminare 
UDDIYANA BANDHA 
JALANDHARA BANDHA
MULA BANDHA 
BANDHA TRAYAM PRAKRIYA 

CAPITOLUL 10
Gesturile simbolice sincronizatoare (MUDRA) 
Notiuni preliminare
JNANA MUDRA 
UTTARABODHI MUDRA
ASHVINI MUDRA 
YONI MUDRA 
SHAKTICHALANA MUDRA 
SHANMUKHI MUDRA 
YOGA MUDRA 

CAPITOLUL 11
Tehnici si elemente de concentrare (DHARANA) 
Notiuni preliminare 
Tehnica de concentrare asupra ceasului 
TRATAKA 
SHAMBHAVI MUDRA 

CAPITOLUL 12
Exercitii de imbunatatire a vederii si metode de vindecare a unor boli oculare 
Exercitiul 1 - Palmingul 
Exercitiul 2 - Rotatia ochilor 
Exercitiul 3 - Acuitatea vizuala la diferite distante 
Exercitiul 4 - Clipirea constienta
Exercitiul 5 - Actiunea binefacatoare a soarelui 

CAPITOLUL 13
Boli ce pot fi tratate cu succes prin practica hatha yoga 

Capitolul 14
Importanta Ghidului spiritual in practica yoga
Citeste mai mult

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Istoricul tau de navigare

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one
Accessibility Logo