Countdown header img 1

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Autorul lunii decembrie

Andrei Craciun

Carti cu autograf si 20% reducere!

Rasfoieste si cumpara!
Close

A avea sau a fi?

De (autor): Erich Fromm

A avea sau a fi? - Erich Fromm

A avea sau a fi?

De (autor): Erich Fromm

Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate.
 
Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos" si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante.
 
Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala.
 
Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de "a avea", probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. - E. Fromm
 
Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. - E. Fromm
 
Cuprins:
•  Partea intai 
Intelegerea diferentelor dintre a avea si a fi
- O prima privire
- A avea si a fi in experientele cotidiene
- A avea si a fi in Vechiul si Noul Testament si in scrierile lui Meister Eckhart
 Partea a doua
Analiza diferentelor fundamentale dintre cele doua moduri de existenta
- In ce consta modul de existenta bazat pe a avea?
- In ce consta modul de existenta bazat pe a fi?
- Alte aspecte ale modurilor de existenta bazate pe a avea si a fi
 Partea a treia
Omul nou si noua societate
- Religie, caracter si societate
- Conditii pentru schimbarea umana si caracteristicile Omului nou
- Trasaturile noii societati
Citeste mai mult

39.00Lei

Sau 3900 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate.
 
Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos" si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante.
 
Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala.
 
Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de "a avea", probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. - E. Fromm
 
Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. - E. Fromm
 
Cuprins:
•  Partea intai 
Intelegerea diferentelor dintre a avea si a fi
- O prima privire
- A avea si a fi in experientele cotidiene
- A avea si a fi in Vechiul si Noul Testament si in scrierile lui Meister Eckhart
 Partea a doua
Analiza diferentelor fundamentale dintre cele doua moduri de existenta
- In ce consta modul de existenta bazat pe a avea?
- In ce consta modul de existenta bazat pe a fi?
- Alte aspecte ale modurilor de existenta bazate pe a avea si a fi
 Partea a treia
Omul nou si noua societate
- Religie, caracter si societate
- Conditii pentru schimbarea umana si caracteristicile Omului nou
- Trasaturile noii societati
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te si primesti un cupon de 10% pe care să-l folosesti la urmatoarea ta comanda! In plus, vei afla rapid care sunt promotiile zilei, noutatile si recomandarile noastre.

Ma abonez image one
Ma abonez image one