headerdesktop craciuntargtimer16dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile craciuntargtimer16dec25

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

🎄Târgul cadourilor de Crăciun✨

Reduceri de până la -74%!

Răsfoiește & Dăruiește povești>

A avea sau a fi?

A avea sau a fi? - Erich Fromm
Rasfoieste

A avea sau a fi?

Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate.
 
Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos" si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante.
 
Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala.
 
Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de "a avea", probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. - E. Fromm
 
Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. - E. Fromm
 
Cuprins:
•  Partea intai 
Intelegerea diferentelor dintre a avea si a fi
- O prima privire
- A avea si a fi in experientele cotidiene
- A avea si a fi in Vechiul si Noul Testament si in scrierile lui Meister Eckhart
 Partea a doua
Analiza diferentelor fundamentale dintre cele doua moduri de existenta
- In ce consta modul de existenta bazat pe a avea?
- In ce consta modul de existenta bazat pe a fi?
- Alte aspecte ale modurilor de existenta bazate pe a avea si a fi
 Partea a treia
Omul nou si noua societate
- Religie, caracter si societate
- Conditii pentru schimbarea umana si caracteristicile Omului nou
- Trasaturile noii societati
Citește mai mult

51.81Lei

51.81Lei

Primești 51 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

Indisponibil

Plasează rapid comanda

Important icon msg

Poți comanda acest produs introducând numărul tău de telefon. În cel mai scurt timp vei fi apelat de un operator Libris pentru preluarea datelor necesare.

Completează mai jos numărul tău de telefon

Descrierea produsului

Intr-o lume care nu mai crede nici in fericirea prin consum si nici in binefacerile concurentei egoiste si ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o noua ordine psihologica si socio-economica. Fromm urmareste istoria si efectele a doua moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere si agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, daruire si spontaneitate.
 
Solutiile iesirii din starea de depresie si dezumanizare birocratica sunt articulate intr-un program socio-economic temerar, care merge de la initiativele individuale ale „consumului sanatos" si ale intensificarii trairilor spirituale pana la masuri globale in favoarea unei democratii participative, a unui management umanist si a diminuarii inechitatilor flagrante.
 
Punand laolalta argumente psihanalitice si marxiste cu revelatii din mistica medievala si cu subtile analize macroeconomice, si tintind deopotriva excesele capitalismului si socialismului, A avea sau a fi? este o sinteza surprinzator de actuala.
 
Consumatorul este vesnicul sugar ce plange dupa biberonul cu lapte. A consuma reprezinta o forma de "a avea", probabil forma cea mai importanta. Consumul alina nelinistea, intrucat ceea ce ai nu-ti poate fi luat; dar el te indeamna sa consumi si mai mult, pentru ca ceea ce ai consumat anterior nu-ti mai ofera satisfactie. - E. Fromm
 
Consumul sanatos poate avea loc doar daca din ce in ce mai multi oameni doresc sa-si schimbe modelele de consum si stilurile de viata. Oamenii isi vor da seama ca un consum exagerat da nastere la pasivitate; ca nevoia de viteza si noutate reflecta nelinistea interioara, fuga omului de el insusi. - E. Fromm
 
Cuprins:
•  Partea intai 
Intelegerea diferentelor dintre a avea si a fi
- O prima privire
- A avea si a fi in experientele cotidiene
- A avea si a fi in Vechiul si Noul Testament si in scrierile lui Meister Eckhart
 Partea a doua
Analiza diferentelor fundamentale dintre cele doua moduri de existenta
- In ce consta modul de existenta bazat pe a avea?
- In ce consta modul de existenta bazat pe a fi?
- Alte aspecte ale modurilor de existenta bazate pe a avea si a fi
 Partea a treia
Omul nou si noua societate
- Religie, caracter si societate
- Conditii pentru schimbarea umana si caracteristicile Omului nou
- Trasaturile noii societati
Citește mai mult

Detaliile produsului

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Cititorul 125B84 05/12/2024 17:43
green icon awesome check Achiziție verificată
Recomand cu drag.Cartea a ajuns repede și împachetată foarte bine.Multumim Libris
Arată mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tău de navigare

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo

Salut! Te pot ajuta?

X