Sotia tacuta - A.S.A. Harrison

Nici pe departe atât de interesantă sau captivantă pe cât mă așteptam. Se citește ușor, cursul evenimentelor este destul de liniar.

2021-07-30 12:00:01

0

Fecioarele - Alex Michaelides

Fecioarele - Alex Michaelides

M-am bucurat să îl regăsesc pe Alex Michaelides, sau mai bine zis, să îi regăsesc stilul în acest nou roman. Mi-a plăcut foarte mult cartea. Are un ritm alert, o temă foarte interesantă și personaje bine conturate. Și în mod clar, are un final la care nu te aștepți. Autorul prezintă într-un mod fascinant atmosfera din campusul Cambridge-ului și toate personajele care frecventează campusul. De asemenea, paralela pe care acesta o face între personaje, referitor la copilăria acestora, te face să realizezi câtă influență au întâmplările și oamenii cu care ai de-a face în anumite perioade ale dezvoltării fizice și emoționale asupra a ceea ce vei deveni în viitor.
Nu este cu nimic mai prejos față de romanul de debut al autorului, "Pacienta tăcută", chiar dimpotrivă.
Ca un mic bonus, Alicia (eroina din "Pacienta tăcută") este și ea menționată la un moment dat.
Recomand cu căldură!

2021-07-15 10:00:01

0

Papusarii puterii - Alexandru Rusu

Papusarii puterii - Alexandru Rusu

Început promițător, temă interesantă, perfect ancorată în România actuală, însă cu un final prea brusc. Parcă ar avea nevoie de o continuare.
Are ca temă strânsa legătură dintre politică și mass-media, ascunzișurile din spatele campaniilor politice, modalitatea de "negociere" și "alegere" a candidaților pentru președinție. Cine este de partea cui, cine cu cine este aliat, cine este în spatele puterii? Întrebări a căror răspuns îl găsești lecturând paginile cărtii.
"Niciun titlu universitar nu mai poți lua liniștit, din cauza boilor ăstora din așa-zisa presă" - un citat ce reflectă atât de bine realitatea românească.

2021-05-17 09:00:01

0

Gradina uitata - Kate Morton

Gradina uitata - Kate Morton

O carte fascinantă, pe care nu o poți lăsa din mână, care nu vrei să se termine, dar care în același timp te provoacă să citești incă un capitol și încă unul, pentru a ajunge cât mai aproape de adevăr. Acțiunea, în mare, are loc în Anglia și Australia în 1900, 1913, 1975 și 2005. Este fascinantă această trecere de la un plan la altul, de la un personaj la altul și modul în care ne apropiem de adevăr, alternând perioadele temporare și personajele. Aceasta este o caracteristică a autoarei, Kate Morton, regăsind această tehnică în toate romanele ei. Nu se poate să nu menționez simbolurile întâlnite pe parcursul cărții, cum ar fi mărul, care la final va aduce la suprafață o mare "comoară", labirintul, grădina etc. Personajul preferat este Cass, poate și datorită faptului că este "ancorată" în prezent, spre deosebire de Eliza, Rose, Adeline, care s-au comportat și au acționat cel mai probabil specific perioadei în care au trăit. Pe Nell nu am înțeles-o din mai multe puncte de vedere, în special nu am înțeles îndepărtarea ei de familia adevărată, cea care a adoptat-o și crescut-o, în momentul în care a aflat adevărul. În opinia mea, nu ar fi trebuit să se desprindă de ei și nici să nu se considere parte din familie, în special pentru că nimeni nu a făcut-o vreodată să se simtă "în plus". Însă, dacă ea nu ar fi acționat așa, noi nu am fi luat parte la o asemenea poveste. Un mare plus din partea mea și pentru poveștile Autoarei, intercalate atât de frumos în paginile romanului. Recomand cu mare drag lecturarea acestei capodopere.

2021-03-07 09:00:01

0

Labirintul spiritelor - Carlos Ruiz Zafon

Ultimul volum al tetralogiei "Cimitirul cărţilor uitate" reuşeşte să aducă în prim-plan personaje noi, a căror destine se vor împleti cu ale personajelor din celelalte trei volume şi a căror acţiuni vor duce la un final de serie excepţional. Nimic nu este lăsat la întâmplare, toate necunoscutele de până acum îşi găsesc explicaţia în acest volum. Personajul meu preferat rămâne în continuare Fermin, însă nu pot să nu-i includ pe dl Sempere şi pe Isabella în această listă. De remarcat şi evoluţia pe care o are Daniel, de la primul volum până la ultimul. Finalul este magistral. Tot respectul şi toată admiraţia pentru autor, pentru măiestria cu care a putut contura şi da viaţa unor asemenea personaje. A fost o adevărată plăcere să "mă pierd" printre cele aproape 2000 de pagini. Recomand cu drag lecturarea celor patru volume, dar neapărat împreună şi cronologic, în ordinea apariţiei lor. Nu aveţi ce pierde, ci dimpotrivă!

2021-01-11 10:48:53

0

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Cea de-a treia carte, care face parte din tetralogia "Cimitirul cărților uitate", îl are în prim-plan pe Fermin Romero de Torres. Aflăm astfel care este povestea lui și descoperim ce este dincolo de atașamentul și prietenia pe care le are fața de Daniel. De asemenea, prin povestea vieții lui Fermin, autorul face foarte frumos legătura între primele două volume. Multe lucruri și întâmplări din primele volume sunt explicate în acest al treilea. Titlul romanului se referă la David Martin, acesta fiind de fapt "Prizonierul cerului". Modul în care se încheie volumul dă clar de înțeles că urmează un al patrulea, care va elucida tot misterul.

2020-12-16 08:23:50

0

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

O lectură fascinantă. Ca și în "Umbra vântului", toată acțiunea se învârte în jurul cărților, mai exact al modului de scriere a acestora Deși este al doilea volum al tetralogiei "Cimitirul cărților uitate", acțiunea din "Jocul îngerului" se desfășoară înaintea celei din "Umbra vântului", însă regăsim personaje comune și librăria "Sempere și fiii" care are și de această dată un rol principal. Finalul este fabulos și fericit din punctul meu de vedere. De asemenea, în final mi s-au lămurit anumite îndoieli și neconcordanțe pe care le aveam legat de familia Sempere. Abia aștept să văd cu ce o să mă surprindă și ultimele două volume.

2020-12-12 01:39:40

1

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Pur și simplu minunată! O lectură care te fascinează de la început până la final, plină de acțiune și intrigă. Un băiat găsește o carte, iar în urma lecturării acesteia face o obsesie pentru autorul despre care nu se știe aproape nimic și a cărui cărți nu se mai găsesc, fiind mistuite de foc. Astfel, Daniel Sempere pornește într-o fascinantă căutare de informații ce l-ar putea face să afle mai multe despre Julian Carax, autorul cărții. Este minunat modul în care viața lui Daniel începe să semene cu povestea din trecut a lui Julian, însă cu un final fericit. Abia aștept să văd cu ce o să mă surprindă celelalte trei cărți care, împreună cu "Umbra vântului" , formează tetralogia "Cimitirul cărților uitate".

2020-12-01 12:24:10

0

Incaperi ferecate - Care Santos

Incaperi ferecate - Care Santos

In opinia mea, cea mai buna carte a lui Care Santos. A doua citita de mine, dupa "Jumatate de viata" si cea care m-a facut sa le cumpar si lecturez si pe celelalte.
M-a fascinat din primele pagini povestea si nu am putut sa las cartea din mana pana nu am ajuns la final.

2020-10-05 04:00:01

0

Pazitoarea tainei - Kate Morton

Pazitoarea tainei - Kate Morton

Îi ofer 5 steluțe pentru finalul total neașteptat si foarte bine conturat. Începutul nu m-a atras foarte mult, insa cu cat inainta povestea, cu atat am devenit mai captivata si dornica sa descopar adevarul.

2020-10-05 03:24:07

0

Partida neterminata - Keith Devlin

Partida neterminata - Keith Devlin

Cartea abordeaza un subiect foarte interesant, iar toata "actiunea" consta intr-un schimb de corespondenta intre cei doi matematicieni, Blaise Pascal si Pierre de Fermat.

2020-05-16 09:28:11

0

Viata secreta a scriitorilor - Guillaume Musso

Actiunea incepe mai greoi, insa merita citita. Mi-a placut!

2020-05-16 09:28:11

0

Fetele disparute din Paris - Pam Jenoff

Fetele disparute din Paris - Pam Jenoff

Pur si simplu minunata! Cartea aduce in prim-plan implicarea, efortul si importanta femeilor-spion in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Un thriller deosebit.

2020-04-15 10:00:06

0

Tot binele si tot raul - Care Santos

Tot binele si tot raul - Care Santos

Deşi are un început promiţator, lasând impresia ca avem din nou de-a face cu stilul caracteristic al lui Care Santos, de a combina misterele trecutului cu prezentul, acţiunea se petrece în mare parte pe parcursul a 24 de ore şi nu este nici pe departe atât de interesanta pe cât ar parea.

2019-11-19 12:20:52

0

Pacienta tacuta - Alex Michaelides