Mirela Stîngă

Membru din 19/10/2015

2

18

Simon - Narine Abgarian

Simon - Narine Abgarian

„Simon” este o carte în care se recunoaște stilul scriitoarei Narin Abgarian. Așadar, dacă v-a plăcut „Din cer au căzut trei mere”, sigur vă va plăcea și acest al doilea roman scris de Abgarian, tradus în română. Câteva cuvinte despre acțiune, doar pentru a vă stârni intersul. Simon e un mare crai, zidar de meserie. La moartea sa, vin la căpătâi, spre exasperarea soției, Melania, amantele cele mai importante din viața sa. Apoi scriitoarea prezintă povestea fiecăreia dintre ele. Sunt povești de viață, cu „asperități”. Autoarea le prezintă pe aceste femei din viața lui Simon fără a le judeca, cu înțelegere.

2023-05-05 05:45:34

0

Categoria B. Intrebari si teste pentru obtinerea permisului de conducere auto 2024 + Explicatii si comentarii ale raspunsurilor corecte

Este o lucrare foarte utilă pentru toți cei care doresc să-și testeze cunoștințele de legislație, punctual, pentru fiecare capitol în parte. Sunt de fapt două volume: în primul sunt întrebările și testele, iar în cel de-al doilea răspunsurile. Al doilea volum cuprinde, printre altele, și OUG nr. 195/2002 plus Regulamentul pentru aplicare a OUG. Foarte utilă mi se pare și harta detașabilă din interior cu semnele de circulație, pentru a fi ținută la îndemână la nevoie sau pentru testarea cunoștințelor.

2023-05-05 04:38:28

0

Mama fericita, copil fericit - Giovanna Fletcher

Am cumpărat cartea aceasta fără prea multe așteptări. Încă nu am terminat-o, dar nu cred că va mai dura mult, deoarece este genul de carte la care îți rămâne gândul după ce ai lăsat-o din mână, prinsă cu alte treburi. Autoare de cărți pentru copii și vlogger și mamă a doi copii, Giovanna Fletcher împărtășește cu o sinceritate demnă de admirat din experiența sa. Chiar ea scrie despre acest lucru la un moment dat: "nu e o carte cu recomandări, ci doar o poveste sinceră a experienței mele de până acum ca mamă".

2023-04-29 10:44:05

0

Montessori de la nastere la 3 ani - Charlotte Poussin

„Montessori de la naștere la 3 ani”, de Charlotte Poussin, este o carte care ne îndeamnă, conform filosofiei Montessori, să tratăm copii cu respect și să ne implicăm în educația lor cu o atitudine de modestie ajutându-i cu dragoste și răbdare să-și atingă potențialul maxim. Cartea este utilă pentru a descoperi, printre altele, cele trei nevoi fundamentale ale copilului, pentru a învăța spontan și a se construi psihic: nevoia de concentrare, nevoia de liberate și de limite, nevoia de a avea conștiința sinelui ca individ.

2023-04-27 07:51:38

0

Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor ed.5 - Gary Chapman, Ross Campbell

„Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor” este o carte care ne îndeamnă să fim atenți la modul în care cei mici comunică cu noi. Autorii ne învață că mai presus de orice, un copil trebuie să aibă rezervorul emoțional mereu plin cu iubire. Iar grija noastră este tocmai aceasta: să fim atenți la ceea ce ne transmite copilul nostru, pentru a identifica limbajul de iubire care predomină, fără le neglija însă pe celelalte. Pentru că provocarea cea mare a părintelui este aceea de a umple permanent rezervorul de iubire al copilului, deoarece numai prin iubire copilul se poate dezvolta la potențialul său maxim.

2023-04-27 07:33:29

0

Din cer au cazut trei mere - Narine Abgarian

Am citit cu mare bucurie romanul de debut al armencei Narine Abgarian, „Din cer au căzut trei mere”. Pentru a nu deconspira subiectul cărții, mă opresc la prima copertă, o chintesență a întregii povești. Pe lângă rodie, fructul național al Armeniei, păunul alb care apare aici este și el personaj în poveste. O poveste despre oameni, întâmplări învăluite în aură de legendă și speranță.

2023-04-27 07:02:48

0

Trei - Valerie Perrin

Trei - Valerie Perrin

„Trei”, cel de-al treilea roman al scriitoarei Valerie Perrin, prezintă povestea a trei prieteni, inseparabili în copilărie, dar pe care viața de adult, cu alegerile și responsabilitățile ei, îi îndepărtează unul de altul. Însă, într-un final, cei trei se reunesc, iar legăturile vechi se reînnoiesc, chiar dacă pentru scurt timp. Iar modul în care Valerie Perrin își poartă cititorul când în prezent, când în trecut, pentru a-l lăsa pe el să „judece” ceea ce este de judecat, reprezintă o notă definitorie a scriiturii sale.

2023-04-27 06:54:20

0

Duminicile iubirilor pierdute - Valerie Perrin

Citind „Duminicile iubirilor pierdute” am redescoperit stilul original al scriitoarei Valerie Perrin. Și în această carte, la fel ca în romanul său de debut, Perrin reușește să poarte cititorul prin meandrele sufletului uman. Trăirile personajelor sunt intense, dramele pe care le trăiesc le răscolesc viață însă acțiunile lor, uneori reprobabile, ajung să fie înțelese datorită modului în care sunt puse în lumină. Valerie Perrin nu-și judecă personajele, ci le pune într-o lumină care, chiar dacă nu le exonerează de vină, le face să fie demne în fața a ceea ce este implacabil, ca într-o tragedie antică.

2023-04-27 06:44:46

0

Apa proaspata pentru flori - Valerie Perrin

„Apă proaspată pentru flori”, romanul de debut al scriitoarei Velerie Perrin, se remarcă prin scriitura... proaspătă, inedită, prin modul în care prezintă poveștile de viață ale personajelor sale, cu compasiune, fără să le judece acțiunile. Mi-a plăcut modul în care personajul principal, Violette Toussaint, administratoarea unui cimitir, știe cum să-și poarte doliul, neostentativ, ascuns sub haine frumoase, colorate, de vară din respect pentru viață.

2023-04-27 06:33:49

0

Si cu bona cine sta? - Ana Silvia Nicolai

Mie mi-a plăcut mult această carte. Am citit-o în mai puțin de 24 de ore. Mi s-a părut fresh. Scriitura e atractivă și alertă. „Și cu bona cine stă?” este, dincolo de periplul unei familii de a găsi bonă pentru copil, o carte despre încrederea în oameni. Pe parcursul celor aprox, 250 de pagini, cititorii vor găsi tipologii umane diverse.

2023-03-10 06:24:51

0

Dieta cu ciocolata - Diana Artene

Dieta cu ciocolata - Diana Artene

„Dieta cu ciocolată”, scrisă de dr. Diana Artene, este o carte care a avut un impact mare asupra mea. În primul rând, mi-a redeschis apetitul pentru cărțile bune, scrise de specialiști pentru public larg, iar în al doilea rând, m-a ajutat să slăbesc sănătos. Din acest motiv, o consider cea mai bună carte pentru cine dorește să slăbească pe termen lung, fără să renunțati la ciocolată sau la alt dulce favorit. Regulile sunt simple: trebuie să mâncăm doar când ne e foame (când simțit senzația de foame în stomac) și să ne oprim imediat ce simțim senzația de sațietate, tot la nivelul stomacului. Dr. Diana Artene explică totul cu competență și ne dă multe sfaturi utile spulberând o mulțime de mituri. Apropo, știați că la capitolul sănătate, legumele conduc detașat surclasând de departe fructele? Iar fructele trebuie să le consumăm moderat, ca desert!

2023-03-10 05:27:01

0

Creierul adolescentului - Frances E. Jensen, Amy Ellis Nutt

„Creierul adolescentului” este una dintre cărțile de căpătâi pentru oricine este interesat să afle cum se dezvolă creierul uman. Autoarea Frances E. Jensen, de profesie neurolog pediatru, devenită mamă de adolescenți, a aprofundat subiectul dedicându-se creierului adolescentului. Rezultatul este remarcabil. Cartea este despre noi toți, pentru că, nu-i așa, și noi am trecut prin adolescență, o etapă esențială din viața fiecărui om. (Din cartea Annei Machin, „De ce iubim”, am aflat că suntem singura specie „binecuvântată” cu adolescență). Din cartea scrisă de Frances E. Jensen am reținut, printre multe altele, faptul că deși un adolescent arată ca o persoană matură din punct de vedere sexual, nu trebuie tratat ca un adult. Adolescența durează și după absolvirea liceului, până în jurul vârstei de 20 (și ceva) de ani, atunci când creierul se dezvoltă în așa măsură încât adolescentul poate să ia decizii înțelepte, bine cântărite.

2023-03-10 04:44:55

0

Creierul deprimat - Anders Hansen

Creierul deprimat - Anders Hansen

"Creierul deprimat" este o carte excepțională. Titlul spune prea puțin. Este o carte despre noi, despre fiecare dintre noi. Perspectiva pe care o oferă autorul, din punct de vedere al evoluției, îți dă mult de gândit și explică foarte multe dintre trăirile noastre. Este o carte foarte utilă, pentru cei care doresc să afle mai multe despre creierul uman, dar este și o carte frumoasă, deoarece fiecare capitol se deschide cu câte o reproducere a unei picturi, cum ar fi "Țipătul" lui Edvard Munch.

2023-03-10 11:40:55

1

Fructe. Editie bilingva

Fructe. Editie bilingva

Sunt foarte încântată de calitatea acestui produs. Este cartonată, deci rezistă perfect în mânuțele bebelușului. Iar fructele sunt prezentate cât se poate de realist, astfel încât parcă te îmbie să le guști �� Mai mult, uneori apar, pe lângă fructul întreg, felii din fructe sau bucăți, pentru a i se observa structura internă. Așadar, o carte foarte utilă, mai ales că apare și denumirea în engleză a fructelor.

2023-03-10 11:15:20

0

De ce iubim - Anna Machin

De ce iubim - Anna Machin

"De ce iubim", de Anna Machin, este o carte pe care nu ai cum să nu o iubești. De profesie antropolog, autoarea ne oferă o perspectivă pluridisciplinară asupra iubirii. Cartea abundă în informații extrem de interesante, care explică multe dintre comportamentele noastre, din perspectiva evoluției. Cum ar fi, de ce diferă iubirea mamei față de iubirea tatălui. Pentru că diferă. Sau de ce într-un top al iubirii se află, pe primele două locuri, iubirea pentru copil (copii) și iubirea romantică. Cartea este doldora de informații și te invită să o citești și să o recitești. Și, de ce nu, să îți iei notițe.

2023-03-10 11:08:15

0

O sa razi, totul e chimie! - Mai Thi Nguyen-Kim

"O să râzi, totul e chimie" este o carte scrisă într-un stil foarte atractiv. Pentru a ne face să ne îndrăgostim de chimie - misiune pe care și-o propune și o și îndeplinește - ne oferă exemple din viața sa profesională și personală. Este prima carte pe care am cumpărat-o din din seria "Co-lecția de știință" a Editurii Publica. Și mi-a plăcut atât de mult, încât am mai comandat una pe aceeași temă, pe care, recunosc încă nu am citit-o, pentru că nu i-a venit încă rândul: "Este elementar", de Kate Biberdorf.

2023-03-10 10:58:17

0

Viata secreta a copacilor - Peter Wohlleben

"Viața secretă a copacilor" este o carte care te introduce în luna plină de mister a naturii. E o carte în care aflăm mai multe despre copaci, despre modul în care aceștia comunică și multe alte informații prețioase, cum ar fi, de exemplu, de ce pomii fructiferi înfloresc chiar și în ianuarie, dacă e cald și de ce fagii, mai chibzuiți, nu se lasă seduși de căldura zilelor de iarnă. Citind această carte mi-am dat seama că, într-adevăr, în pădure nu prea crește iarba. Autorul ne explică de ce.

2023-03-10 10:43:20

1

Minti imprastiate. Originile si vindecarea tulburarii de deficit de atentie - Gabor Mate

„Minți împrăștiate” este o carte despre noi, oamenii. Pentru a ne înțelege și/ sau pentru a-i înțelege pe care se află printre noi. Este, după cum spune și conf. univ. dr. Diana Lucia Vasile, în cuvântul-înainte, „o carte pentru și despre fiecare dintre noi”. Pentru că, mai spune conf. univ. dr. Diana Lucia Vasile: „Nu cred că există cineva care nu s-a regăsit în situația de a avea, la un moment dat, mintea împrăștiată, cineva care să nu aibă în preajmă copii sau adulți cu dificultăți de concentrare sau de reglare a emoțiilor. Întâlnim la tot pasul persoane cu un stil de viață foarte stresant și părinți care sunt epuizați în eforturile lor de a-și crește și îngriji copiii. Cred că această carte este pentru toți aceștia și chiar și pentru cei care consideră că «sunt bine»!”. Astfel de cărți ne ajută să conștientizăm, să ne informăm, să fim mai buni, să nu ne grăbim să punem etichete. Cunoscând devenim mai toleranți.

2023-03-09 04:50:00

0