Comunicarea Politica Prin Social Media Si Reactiile Publicului Online
Sistemele de comunicare politice au cunoscut o schimbare radicala a mecanismelor de functionare, odata cu dezvoltarea internetului, in general, si a Social Media, in particular. Daca in perioada incipienta a sistemelor clasice de comunicare politica, actantii principali ai diseminarii mesajului politic erau jurnalistii si politicieni, iar publicul nu avea mijloace de interactiune cu acestia, feedback-ul lor fiind intarziat sau chiar inexistent, in perioada Social Media, puterea de influenta a jurnalistilor si politicienilor a scazut considerabil, iar procesul comunicarii este dirijat de utilizatorii retelelor sociale, care personalizeaza mesajul politic, il distribuie si il dezbate, printr-o comunicare interpersonala, in grupurile lor sociale.
Teza de fata isi propune sa prezinte evolutia si caracteristicile celor trei faze de dezvoltare a sistemelor clasice de comunicare politica, pentru a putea identifica principalele caracteristici si noutatile aduse de Social Media, in intreg procesul comunicarii politice si electorale. Totodata ne-am propus sa demonstram ca pagina de Facebook a actorului politic este folosita de catre liderii de opinie mai mult ca sursa de diseminare a mesajului politic catre grupurilor lor sociale si mai putin ca un spatiu de dezbatere a postarilor actorilor politici. In acelasi timp, mesajul actorului politic este dezbatut intr-o mai mare masura in grupurile sociale ale liderilor de opinie decat pe pagina oficiala de Facebook a actorului politic.
Descrierea produsului
Sistemele de comunicare politice au cunoscut o schimbare radicala a mecanismelor de functionare, odata cu dezvoltarea internetului, in general, si a Social Media, in particular. Daca in perioada incipienta a sistemelor clasice de comunicare politica, actantii principali ai diseminarii mesajului politic erau jurnalistii si politicieni, iar publicul nu avea mijloace de interactiune cu acestia, feedback-ul lor fiind intarziat sau chiar inexistent, in perioada Social Media, puterea de influenta a jurnalistilor si politicienilor a scazut considerabil, iar procesul comunicarii este dirijat de utilizatorii retelelor sociale, care personalizeaza mesajul politic, il distribuie si il dezbate, printr-o comunicare interpersonala, in grupurile lor sociale.
Teza de fata isi propune sa prezinte evolutia si caracteristicile celor trei faze de dezvoltare a sistemelor clasice de comunicare politica, pentru a putea identifica principalele caracteristici si noutatile aduse de Social Media, in intreg procesul comunicarii politice si electorale. Totodata ne-am propus sa demonstram ca pagina de Facebook a actorului politic este folosita de catre liderii de opinie mai mult ca sursa de diseminare a mesajului politic catre grupurilor lor sociale si mai putin ca un spatiu de dezbatere a postarilor actorilor politici. In acelasi timp, mesajul actorului politic este dezbatut intr-o mai mare masura in grupurile sociale ale liderilor de opinie decat pe pagina oficiala de Facebook a actorului politic.
Detaliile produsului