Concedierea angajatilor
Intreaga analiza intreprinsa pe parcursul lucrarii Concedierea angajatilor evidentiaza ca intre concedierea salariatilor si eliberarea si destituirea din functie a functionarilor publici exista o serie de asemanari, dar si de diferentieri, la fel cum se poate aprecia ca o multitudine de institutii juridice care vizeaza salariatii si functionarii publici au caracteristici comune si, respectiv, caracteristici distincte.
Pentru ambele categorii analizate, legiuitorul a reglementat, in esenta, aceleasi ipoteze, altfel spus, fiecare caz de concediere detine un corespondent in materia eliberarii si destituirii din functia publica, cu exceptia situatiei arestarii preventive a functionarului public, imprejurare in care raportul de serviciu al acestuia este suspendat de drept. Se adauga, in cazul functionarului public, aparitia unui caz de incompatibilitate legala (care antreneaza destituirea din functie).
Atat in situatia concedierii salariatilor, cat si in situatia eliberarii si destituirii functionarilor publici suntem in prezenta unui cadru legal imperativ si strict reglementat, astfel ca, in afara acestuia, nu se pot opera concedieri ale angajatilor, nici eliberari sau destituiri legale din functia publica.
Spre deosebire de alte state, in Romania concedierea, respectiv eliberarea si destituirea din functie se supun unui regim legal imperativ si strict reglementat. Astfel, suntem in prezenta unui sistem cazuistic, traditional, inca din anul 1950, sistem care a impus respectarea unui anumit regim legal in vederea realizarii unei concedieri prescrise de lege. Pe plan procedural, pot fi stabilite anumite norme pentru concedierea legala, spre exemplu, pe plan disciplinar, pentru necorespundere profesionala. Asadar, aceste reglementari sunt concrete si riguroase, avand in plus un caracter imperativ, in afara acestora neputand opera concedieri, eliberari sau destituiri legale.
Descrierea produsului
Intreaga analiza intreprinsa pe parcursul lucrarii Concedierea angajatilor evidentiaza ca intre concedierea salariatilor si eliberarea si destituirea din functie a functionarilor publici exista o serie de asemanari, dar si de diferentieri, la fel cum se poate aprecia ca o multitudine de institutii juridice care vizeaza salariatii si functionarii publici au caracteristici comune si, respectiv, caracteristici distincte.
Pentru ambele categorii analizate, legiuitorul a reglementat, in esenta, aceleasi ipoteze, altfel spus, fiecare caz de concediere detine un corespondent in materia eliberarii si destituirii din functia publica, cu exceptia situatiei arestarii preventive a functionarului public, imprejurare in care raportul de serviciu al acestuia este suspendat de drept. Se adauga, in cazul functionarului public, aparitia unui caz de incompatibilitate legala (care antreneaza destituirea din functie).
Atat in situatia concedierii salariatilor, cat si in situatia eliberarii si destituirii functionarilor publici suntem in prezenta unui cadru legal imperativ si strict reglementat, astfel ca, in afara acestuia, nu se pot opera concedieri ale angajatilor, nici eliberari sau destituiri legale din functia publica.
Spre deosebire de alte state, in Romania concedierea, respectiv eliberarea si destituirea din functie se supun unui regim legal imperativ si strict reglementat. Astfel, suntem in prezenta unui sistem cazuistic, traditional, inca din anul 1950, sistem care a impus respectarea unui anumit regim legal in vederea realizarii unei concedieri prescrise de lege. Pe plan procedural, pot fi stabilite anumite norme pentru concedierea legala, spre exemplu, pe plan disciplinar, pentru necorespundere profesionala. Asadar, aceste reglementari sunt concrete si riguroase, avand in plus un caracter imperativ, in afara acestora neputand opera concedieri, eliberari sau destituiri legale.
Detaliile produsului
- Categoria: Carte Juridica
- Autor: Olimpia-Monica Matias
- Editura: HAMANGIU
- Format: 210 x 150 mm Afiseaza mai mult