De (autor): Boris Vian

0
Cronici romantate - Boris Vian

Cronici romantate

De (autor): Boris Vian

0

Volumul cuprinde prima piesa a lui Boris Vian tradusa in romaneste, Ecarisajul pentru toti, urmata de seria de Cronici romantate aparuta in volumul de opere complete. Ecarisajul pentru toti este una dintre cele mai cunoscute piese ale lui Vian, in care umorul negru, absurdul si jocurile de cuvinte amintesc teatrul lui Eugene Ionesco. Cat despre Cronicile romantate, acestea fac parte dintr‑o categorie de texte aparte scrise de Vian si aparute initial in publicatii periodice precum saptamanalul La Rue: colorate, incisive, ciudate sau sobre, Cronicile sunt un dublu portret, al epocii lui Vian si al preocuparilor autorului: viata mondena, jazz‑ul, automobilele, literatura, stilul de viata american.

Despre Boris Vian (1920‑1959) s‑au spus tot felul de lucruri: „copil teribil al literaturii franceze“, „autor al celui mai sfasietor roman de dragoste din literatura lumii“ (Raymond Queneau), stea cazatoare in peisajul cultural extrem de animat al Frantei anilor ’40-’50, acest inginer‑scriitor‑muzician‑actor este mai intai de toate cunoscut ca scriitor, in special datorita romanului sau Spuma zilelor. Inzestrat cu o extraordinara imaginatie si cu o usurinta de a scrie remarcabila, Boris Vian a publicat mai multe romane (Spuma zilelor, Iarba rosie, Smulgatorul de inimi, Femeile nu‑si dau seama), nuvele, piese de teatru, poeme.

-5%

PRP: 28.00 Lei

!