headerdesktop hum23sep22

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile hum23sep22

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Culorile si viata lor secreta

De (autor): Kassia St. Clair

5
(2 reviews)
Culorile si viata lor secreta - Kassia St Clair
Rasfoieste

Culorile si viata lor secreta

De (autor): Kassia St. Clair

5
(2 reviews)
    GENIU SI HAZARD, INSPIRATIE SI ALCHIMIE, ARTA, RELIGIE SI LITERATURA, ISTORIE, MODA SI DESIGN, ELITISM DEZINVOLT, ARMONIE, SPLENDOARE SI DESAVARSIRE

    Neobisnuitele povesti ale celor mai seducatoare nuante, ale celor mai fascinanti pigmenti si ale celor mai fragile umbre. De la galbenul-solar imaginat de Van Gogh intr-o simfonie de tente crude sau frante la cel mai stins Veronese pornit spre albastru-regal, de la puritatea morala si spirituala din gandirea lui Le Corbusier la albul-infinit modelat de Rodin, de la carbunele de pe peretii pesterii din Lascaux la perioada albastra a lui Picasso, de la verdele-Kelly la purpura imperiala si rozul-fluorescent al generatiei punk, un foc de artificii, un studiu fara asemanare al civilizatiei umane. Cutreierand rafinat universul politicii si al modei, al artelor si al razboiului, Culorile si viata lor secreta soptesc istoria vie a propriei noastre culturi.

    „O aventura in jurul lumii, fara sa iesi din cutia ta de acuarele.“ - SIMON GARFIELD

Carte recomandata de Lidia Bodea in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

    Fragment din volumul "Culorile si viata lor secreta" de Kassia St Clair:

    “In 1935, cand arhitectul Irving Morrow trebuia sa ia hotararea in ce culoare va fi vopsit podul Golden Gate care leaga San Francisco de Marin County, s-a oprit asupra unei nuante ruginii, numite acum GGB International Orange, deoarece se contopea cu dealurile din fundal, in schimb se distingea fata de mare si cer. Portocaliul iese uneori in prim-plan si in lumea modei. Minunatele ilustratii in stil Art Deco flamboaiant pentru copertele revistei Vogue, facute de Helen Dryden, demonstreaza ca portocaliul a fost o prezenta permanenta in moda anilor 1920, avand momente de revenire si la sfarsitul anilor 1960 si in anii 1970. A profitat in schimb de o situatie prielnica pentru a deveni culoarea definitorie a unuia dintre cele mai cunoscute branduri de lux, Hermes. Inainte de al Doilea Razboi Mondial, ambalajele firmei erau crem; lipsurile provocate de razboi au obligat-o sa treaca la mustar pana cand, in cele din urma, a fost constransa sa apeleze la ultima culoare de carton disponibila: portocaliu.
    Kandinski mai spune despre portocaliu ca este „rosu adus mai aproape de umanitate prin galben". Intr-adevar, pare mereu in primejdie sa alunece intr-o alta categorie de culori: rosu si galben de o parte si alta, brun dedesubt. Ceea ce confirma si tentele prezentate in volumul de fata. Mai multe dintre ele destinate portocaliului — galben-de-crom si ocru, ca sa mentionam doar doua — au ajuns in alta parte, dupa o cercetare mai atenta. Si asta nu in ultimul rand din cauza ca pana relativ recent portocaliul nu a fost considerat o culoare separata, cu drepturile ei proprii si, astfel, chiar si culorile care acum par evident nuante ale portocaliului — miniu [p. 107] fiind un bun exemplu — erau pe vremuri trecute in categoria rosu sau galben.
    Impresionistii sunt cei care au ilustrat convingator forta portocaliului. Pictura care a imprumutat numele ei intregi miscari, „Impresie, rasarit de soare” de Claude Monet, are in centrul ei un soare portocaliu-aprins. Aceasta noua scoala artistica, indemnata de noile teorii ale opticii despre contrastele de culori, a recurs masiv la portocaliu.”
Citeste mai mult

99.90Lei

Sau 9990 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

    GENIU SI HAZARD, INSPIRATIE SI ALCHIMIE, ARTA, RELIGIE SI LITERATURA, ISTORIE, MODA SI DESIGN, ELITISM DEZINVOLT, ARMONIE, SPLENDOARE SI DESAVARSIRE

    Neobisnuitele povesti ale celor mai seducatoare nuante, ale celor mai fascinanti pigmenti si ale celor mai fragile umbre. De la galbenul-solar imaginat de Van Gogh intr-o simfonie de tente crude sau frante la cel mai stins Veronese pornit spre albastru-regal, de la puritatea morala si spirituala din gandirea lui Le Corbusier la albul-infinit modelat de Rodin, de la carbunele de pe peretii pesterii din Lascaux la perioada albastra a lui Picasso, de la verdele-Kelly la purpura imperiala si rozul-fluorescent al generatiei punk, un foc de artificii, un studiu fara asemanare al civilizatiei umane. Cutreierand rafinat universul politicii si al modei, al artelor si al razboiului, Culorile si viata lor secreta soptesc istoria vie a propriei noastre culturi.

    „O aventura in jurul lumii, fara sa iesi din cutia ta de acuarele.“ - SIMON GARFIELD

Carte recomandata de Lidia Bodea in cadrul proiectului Libris, "Oameni si carti".

    Fragment din volumul "Culorile si viata lor secreta" de Kassia St Clair:

    “In 1935, cand arhitectul Irving Morrow trebuia sa ia hotararea in ce culoare va fi vopsit podul Golden Gate care leaga San Francisco de Marin County, s-a oprit asupra unei nuante ruginii, numite acum GGB International Orange, deoarece se contopea cu dealurile din fundal, in schimb se distingea fata de mare si cer. Portocaliul iese uneori in prim-plan si in lumea modei. Minunatele ilustratii in stil Art Deco flamboaiant pentru copertele revistei Vogue, facute de Helen Dryden, demonstreaza ca portocaliul a fost o prezenta permanenta in moda anilor 1920, avand momente de revenire si la sfarsitul anilor 1960 si in anii 1970. A profitat in schimb de o situatie prielnica pentru a deveni culoarea definitorie a unuia dintre cele mai cunoscute branduri de lux, Hermes. Inainte de al Doilea Razboi Mondial, ambalajele firmei erau crem; lipsurile provocate de razboi au obligat-o sa treaca la mustar pana cand, in cele din urma, a fost constransa sa apeleze la ultima culoare de carton disponibila: portocaliu.
    Kandinski mai spune despre portocaliu ca este „rosu adus mai aproape de umanitate prin galben". Intr-adevar, pare mereu in primejdie sa alunece intr-o alta categorie de culori: rosu si galben de o parte si alta, brun dedesubt. Ceea ce confirma si tentele prezentate in volumul de fata. Mai multe dintre ele destinate portocaliului — galben-de-crom si ocru, ca sa mentionam doar doua — au ajuns in alta parte, dupa o cercetare mai atenta. Si asta nu in ultimul rand din cauza ca pana relativ recent portocaliul nu a fost considerat o culoare separata, cu drepturile ei proprii si, astfel, chiar si culorile care acum par evident nuante ale portocaliului — miniu [p. 107] fiind un bun exemplu — erau pe vremuri trecute in categoria rosu sau galben.
    Impresionistii sunt cei care au ilustrat convingator forta portocaliului. Pictura care a imprumutat numele ei intregi miscari, „Impresie, rasarit de soare” de Claude Monet, are in centrul ei un soare portocaliu-aprins. Aceasta noua scoala artistica, indemnata de noile teorii ale opticii despre contrastele de culori, a recurs masiv la portocaliu.”
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

cioc maria alina 15/03/2021 12:00
Fascinanta carte... cine ar fi zis ca o culoare poate avea in spate atata istorie ?!
  • Like review icon 0
  • Add comments
Le vedem pretutindeni. Fiecare lucru care ne înconjoară are o culoare. Natura își desfășoară larg paleta în fața noastră în fiecare zi, iar oamenii au fost mereu preocupați să creeze nuanțe spectaculoase, adevărate obiecte ale dorinței. Acestea fiind spuse, v-ați întrebat vreodată ce mistere ascund culorile?
Aflăm din cartea ”Culorile și viața lor secretă” de Kassia St. Clair că ceea ce vedem atunci când privim spre o mașină roșie, de exemplu, este lumina reflectată de suprafața acelui obiect către ochii noștri. Lucrurile diferite au nuanțe diferite deoarece absorb anumite lungimi de undă din spectrul luminii vizibile, iar altele ricoșează. De postprocesarea imaginilor captate de ochi se ocupă mai apoi creierul nostru, iar asta ne face diferiți, perceperea culorilor devenind astfel foarte subiectivă. Și atunci, cum definim culorile pe care le vedem? Pentru ca lucrurile să devină și mai dificile, intervine în ecuație și factorul lingvistic. Putem distinge o diferență între nuanțe, dar avem în limba pe care o vorbim cuvântul potrivit să o definească?
În carte găsim și poveștile fascinante și adesea inedite din spatele culorilor, dar și influența acestora în artă, politică și viața socială. Spre exemplu, considerat a fi o culoare a păcatului și a răzvrătiri sau dimpotrivă, a martiriului în cazul Bisericii Catolice, stacojiul transmitea un mesaj puternic de fiecare dată. Maria Stuart, regina scoțienilor a fost executată la 8 februarie 1587, după 18 ani de detenție. Înaintea ispășirii pedepsei, aceasta și-a scos primul rând de veșminte de culoare cenușie, scoțând la iveală un combinezon stacojiu aprins. Acest lucru a dus la împărțirea privitorilor în două tabere: o parte o vedeau ca pe o martiră, iar cealaltă parte i-au alăturat imaginea cu cea a femeii desfrânate care șade pe o fiară stacojie, făcând trimitere la Biblie.
Negrul, culoarea modei, dar și a doliului este una dintre cele mai cuprinzătoare. Expresie a absenței luminii, negrul autentic, suprem, reprezintă o adevărată provocare pentru om. Până acum nu a fost creat un negru care să nu reflecte deloc lumina, dar Vantablack, o tehnologie bazată pe un nanotub din carbon concepută în Marea Britanie, captează 99.965% din spectru, fiind cel mai negru obiect din lume. E atât de întunecat încât creierul e păcălit și nu mai poate discerne textura sau profunzimea obiectului.
Culorile vii sunt la fel de fascinante. Așa cum spunea Goethe, popoarele sălbatice, oamenii needucați și copiii au o mare apetență pentru acestea. Din acest motiv, ani de-a rândul, mulți autori clasici și-au arătat disprețul față de culoare, considerând că ar cauza o abatere a atenției de la gloria artei. Despre drumul parcurs de culoare, felul în care sunt obținute nuanțele, dar și influențele pe care acestea le-au avut încă din vechime aflați din cartea Kassiei St. Clair, apărută la una dintre editurile mele favorite, Baroque Books&Arts. Cert este că veți descoperi detalii fascinante care o să vă facă să vedeți cu ochi curioși, ca de copil, lumea din care facem parte.
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one