headerdesktop trgr02dec22

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile cupontrgr06dec22

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Doctrina secreta a Templierilor

De (autor): Jules Loiseleur

5
(1 reviews)
Doctrina secreta a Templierilor - Jules Loiseleur

Doctrina secreta a Templierilor

De (autor): Jules Loiseleur

5
(1 reviews)
Au avut templierii o doctrina secreta, opusa celei oficiale, a Bisericii? Aceasta doctrina era aceeasi pentru intreg Ordinul? Care au fost dogmele acesteia, izvoarele, relatia cu marile erezii ale secolului al XIII-lea? Era aceasta doctrina un pericol social atat de amenintator pentru a justifica masurile prin care Biserica si Regalitatea au distrus Ordinul Templier? Aceste intrebari i-au macinat multa vreme pe istorici. Abatele Vertot vedea aici "enigma cea mai impenetrabila pe care istoria a lasat-o posteritatii sa o descifreze", iar Napoleon nu credea ca va fi descifrata vreodata: " Cum oare", spunea el, " dupa cinci sute de ani ar mai fi posibil ca cineva sa spuna daca templierii erau vinovati sau inocenti, daca pana si contemporanii lor erau impartiti in doua tabere?"

Cartea lui Jules Loiseleur raspunde in parteacestor intrebari, fiind o profunda si convingatoare cercetare a surselor care au influentat Ordinul Templului. Este o incursiune amplu documentata prin istoria religiei crestine si pagane, in cautarea radacinilor secrete ale templarismului, care, in ultima instanta, se dovedeste a fi un rau umflat de multe izvoare doctrinare de diferite proveniente.

Fragment:

" E nedrept ca Lucifer a fost alungat din ceruri; el va reintoarce acolo, intr-o buna zi, impreuna cu ai sai in timp ce Mihael (sa ne reamintim ca, in gandirea bogumila, este un alt nume dat lui Isus) si ingerii sai indura chinuri vesnice; la fel se va intampla si cu oamenii care au refuzat sa-l venereze pe Lucifer. Asa suna unul din preceptele fundamentale ale credintei luciferienilor;de aceea, membrii sectei, atunci cand se intalneau, se salutau cu cuvintele: „Lucifer, care a fost batjocorit, to saluta!"

Un al doilea punct al credintei era exprimat prin urmatoarea dilema: „Daca Maria a ramas fecioara dupa imaculata conceptiune, atunci ea a dat nastere unui inger si nu unui om; daca ea a dat nastere unui om, atunci nu a mai ramas fecioara."

Mesa (liturghia) nu era, in conceptia lor, decat o vanitate, nu era nici utila, nici demna de respect. intalnim aici unul din elementele de credinta ale satanienilor.

Fiind de acord in aceste privinte cu bogumilii si catharii primitivi, acesti eretici negau prezenta reala a lui Isus; ei denumeau ostia un Dumnezeu simulat (Deum fictitium). Ei isi bateau joc de botez si de mirungere, dispretuiau casatoria pe care o denumeau juratum meretricium, iar in ceea ce priveste marturisirea pacatelor, ei o denaturau in mod ciudat, confesandu-se nu preotilor ci unor laici si isi marturiseau pacatele in bloc si nu pe rand, unul cate unul. E aproximativ ce faceau templierii, carora li se acorda o iertare a pacatelor comuna; ba, ei mergeau chiar mai departe decat luciferienii, intrucat, conform colelor 107 si 108 din actul de acuzare, confirmate depozitiile de la Florenta, Marele Maestru, cu toate ca nu era preot, ii primea pe cavaleri la marturisire, si isi aroga dreptul de a le ierta chiar si pacatele neconfesate. In fine,luciferienii isi bateau joc de post, mancau tot timpul carne si lucrau chiar in timpul Pastelui. In ochii lor, Biserica Romana era biserica necredinciosilor, de aceea ei respingeau traditiile si practicile acesteia.

Morala for era in deplin acord cu ideile lor religioase. Dupa ei, nu numai ca Dumnezeu nu pedepseste faptele nelegiuite care se petrec pe pamant, ci le ignora cu desavarsire. „De aceea - spun cei care au scos la lumina aceste objecte teorii - ei isi tineau adunarile in locuri subterane pe care le numeau pesteri ale penitentei, iar aici se dedau la cele mai rusinoase si promiscue acte (...). Se prea poate ca acestia sa fi ajuns la concluzia ca trupul nu poate murdari sufletul si ca, oricat am pacatui, odata ajunsi la libertatea spirituala, pacatul nu-si mai are locul. "
Citeste mai mult

-5%

PRP: 28.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

26.60Lei

26.60Lei

28.00 Lei

In stoc

Descrierea produsului

Au avut templierii o doctrina secreta, opusa celei oficiale, a Bisericii? Aceasta doctrina era aceeasi pentru intreg Ordinul? Care au fost dogmele acesteia, izvoarele, relatia cu marile erezii ale secolului al XIII-lea? Era aceasta doctrina un pericol social atat de amenintator pentru a justifica masurile prin care Biserica si Regalitatea au distrus Ordinul Templier? Aceste intrebari i-au macinat multa vreme pe istorici. Abatele Vertot vedea aici "enigma cea mai impenetrabila pe care istoria a lasat-o posteritatii sa o descifreze", iar Napoleon nu credea ca va fi descifrata vreodata: " Cum oare", spunea el, " dupa cinci sute de ani ar mai fi posibil ca cineva sa spuna daca templierii erau vinovati sau inocenti, daca pana si contemporanii lor erau impartiti in doua tabere?"

Cartea lui Jules Loiseleur raspunde in parteacestor intrebari, fiind o profunda si convingatoare cercetare a surselor care au influentat Ordinul Templului. Este o incursiune amplu documentata prin istoria religiei crestine si pagane, in cautarea radacinilor secrete ale templarismului, care, in ultima instanta, se dovedeste a fi un rau umflat de multe izvoare doctrinare de diferite proveniente.

Fragment:

" E nedrept ca Lucifer a fost alungat din ceruri; el va reintoarce acolo, intr-o buna zi, impreuna cu ai sai in timp ce Mihael (sa ne reamintim ca, in gandirea bogumila, este un alt nume dat lui Isus) si ingerii sai indura chinuri vesnice; la fel se va intampla si cu oamenii care au refuzat sa-l venereze pe Lucifer. Asa suna unul din preceptele fundamentale ale credintei luciferienilor;de aceea, membrii sectei, atunci cand se intalneau, se salutau cu cuvintele: „Lucifer, care a fost batjocorit, to saluta!"

Un al doilea punct al credintei era exprimat prin urmatoarea dilema: „Daca Maria a ramas fecioara dupa imaculata conceptiune, atunci ea a dat nastere unui inger si nu unui om; daca ea a dat nastere unui om, atunci nu a mai ramas fecioara."

Mesa (liturghia) nu era, in conceptia lor, decat o vanitate, nu era nici utila, nici demna de respect. intalnim aici unul din elementele de credinta ale satanienilor.

Fiind de acord in aceste privinte cu bogumilii si catharii primitivi, acesti eretici negau prezenta reala a lui Isus; ei denumeau ostia un Dumnezeu simulat (Deum fictitium). Ei isi bateau joc de botez si de mirungere, dispretuiau casatoria pe care o denumeau juratum meretricium, iar in ceea ce priveste marturisirea pacatelor, ei o denaturau in mod ciudat, confesandu-se nu preotilor ci unor laici si isi marturiseau pacatele in bloc si nu pe rand, unul cate unul. E aproximativ ce faceau templierii, carora li se acorda o iertare a pacatelor comuna; ba, ei mergeau chiar mai departe decat luciferienii, intrucat, conform colelor 107 si 108 din actul de acuzare, confirmate depozitiile de la Florenta, Marele Maestru, cu toate ca nu era preot, ii primea pe cavaleri la marturisire, si isi aroga dreptul de a le ierta chiar si pacatele neconfesate. In fine,luciferienii isi bateau joc de post, mancau tot timpul carne si lucrau chiar in timpul Pastelui. In ochii lor, Biserica Romana era biserica necredinciosilor, de aceea ei respingeau traditiile si practicile acesteia.

Morala for era in deplin acord cu ideile lor religioase. Dupa ei, nu numai ca Dumnezeu nu pedepseste faptele nelegiuite care se petrec pe pamant, ci le ignora cu desavarsire. „De aceea - spun cei care au scos la lumina aceste objecte teorii - ei isi tineau adunarile in locuri subterane pe care le numeau pesteri ale penitentei, iar aici se dedau la cele mai rusinoase si promiscue acte (...). Se prea poate ca acestia sa fi ajuns la concluzia ca trupul nu poate murdari sufletul si ca, oricat am pacatui, odata ajunsi la libertatea spirituala, pacatul nu-si mai are locul. "
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Silvia_C 28/01/2021 16:48
green icon awesome check Achizitie verificata
Scriitorul face o analiză amănunțită, bazată pe documente scrise și artefacte, în încercarea de a contribui la clarificarea doctrinei templierilor. Analiza sa pornește din primele secole ale erei creștine, trecând în revistă doctrina gnostică și diferite alte sisteme religioase, în special cele dualiste despre care se spune că i-ar fi influențat pe templieri. Sunt urmărite în succesiune temporală ideile comune sau divergente ale chatarilor, bogumililor, luciferienilor etc. și influențele diferitelor religii musulmane. Autorul afirmă că templierii aparțin vremii lor – deci au legături de solidaritate cu sectele care înfloreau în secolul al XIII-lea, într-o epocă furtunoasă când întreg edificiul creștinismului părea a se scufunda în cel mai înspăimântător vârtej pe care Biserica l-a cunoscut.
Se susține ideea că templierii sunt dualiști deoarece recunosc existența a două principii opuse: unul creator al spiritului și binelui, al cărui rol se limitează la acela de simbol, și celălalt, autor al materiei și răului, venerat de templieri dat fiind că acesta era responsabil de viața pe pământ. Este de sesizat aici un paradox – cum ajunge Ordinul Templului să nu recunoască existența lui Christos dacă misiunea pentru care a fost creat ordinul (numit și Miliția lui Christos) a fost apărarea Mormântului Sfât? Multe lucruri nu sunt cunoscute cu precizie sau sunt deformate din interesul celor care i-au făcut pe templieri să dispară, ceea ce conduce la mediatizarea unei așa zise doctrine secrete.
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one