headerdesktop corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile corintwktrgr26apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

In salvari si cu islic

In salvari si cu islic - Constanta Ghitulescu
Rasfoieste

In salvari si cu islic

Cartea de fata este o incursiune in lumea romaneasca de altadata. Implicarea bisericii in problemele tinand strict de viata privata ne da nepretuita ocazie de a asista la un spectacol altfel imposibil de recuperat fara ajutorul imaginatiei pure, de care fac uz doar romancierii.

De la constituirea cuplului si pana la esec, veti avea in fata ochilor barbati si femei pornind in viata si incercand sa se apropie, sa se cunoasca, sa se inteleaga. Cand lucrul acesta nu este posibil, divortul ii aduce in fata instantei, oferindu-ne o imagine vie, dramatica, desigur, dar uneori si comica, despre viata de cuplu si problemele ei.

Dincolo de informatia numeroasa si inedita, cartea ofera date si fapte despre un subiect mai putin cunoscut in istoriografia romaneasca: Biserica Ortodoxa si familia, tema cu implicatii asupra vietii si mentalitatilor Romaniei de astazi.


Fragment din volumul "In salvari si cu islic" de Constanta Vintila-Ghitulescu:

“I. Vrajmasia vietii

In fruntea motivelor de divort se afla separarea pentru traiul rau. 209 jalbe invoca acest motiv, din care 168 apartin sotiilor si 41 sotilor. „Traiul rau" imbraca diferite forme, de la violenta verbala si pana la cea fizica, de la amestecul parintilor si pana la tirania soacrei. Este interesant de vazut cum defineste Sfanta Pravila „vrajmasia vietii". Glavele 183, 184, 185, 220 descriu, intr-o serie de articole, traiul rau si maniera in care acesta poate fi invocat ca motiv de separare, atat de catre barbat, cat si de catre femeie. Prima zaceala din glava 183 glasuieste astfel: „Muierea poate sa ceara voe de la judecatoriul besearicii sa se desparta de barbatul ei cand o bate fara de sama si-i face rane cu arme." Mai jos sunt definiti termenii „bataie" si „rani cu arme", intrucat o palma-doua, date din cand in cand, nu pot constitui motive serioase de separare. Din zaceala a doua aflam ca judecatorul considera „bataia adevarata" numai atunci cand femeia „nu poate grai catre judecatoriu, sa nu-s spuna jalba", si „de nu va fi fost bataia asa tare, sa nu se poata desparti". Mai departe, glava 185 recomanda sotului ce tipuri de bataie poate aplica sotiei sale fara a fi pedepsit, pentru ca bataia nu este vazuta ca o umilinta, ci ca o „indreptare". Plecand de la aceasta definitie, barbatul primeste dreptul de a-si pedepsi sotia „cand va fi cu vina"; recomanda totusi bataia „cu masura" si „cu blandete". Aceste recomandari sunt valabile numai atunci cand vina muierii se dovedeste a fi „micsoara"; pe masura ce vina creste, bataia imbraca forme din ce in ce mai dure, iar sotul primeste deplina libertate in aplicarea acesteia fara a fi pedepsit.
Despartirea se acorda numai daca sotia dovedeste cu probe indiscutabile ca „vrajmasia si rautatea" se repeta si sunt cauzatoare de moarte. Cei doi termeni definesc o conduita des intalnita si invocata ca motiv de divort. Ea se atribuie barbatului, atunci cand acesta isi bate sotia des, fara vina, si foloseste ca instrument de aplicare a pedepsei toiagul.”
Citeste mai mult

-5%

PRP: 39.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

37.05Lei

37.05Lei

39.00 Lei

Primesti 37 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Cartea de fata este o incursiune in lumea romaneasca de altadata. Implicarea bisericii in problemele tinand strict de viata privata ne da nepretuita ocazie de a asista la un spectacol altfel imposibil de recuperat fara ajutorul imaginatiei pure, de care fac uz doar romancierii.

De la constituirea cuplului si pana la esec, veti avea in fata ochilor barbati si femei pornind in viata si incercand sa se apropie, sa se cunoasca, sa se inteleaga. Cand lucrul acesta nu este posibil, divortul ii aduce in fata instantei, oferindu-ne o imagine vie, dramatica, desigur, dar uneori si comica, despre viata de cuplu si problemele ei.

Dincolo de informatia numeroasa si inedita, cartea ofera date si fapte despre un subiect mai putin cunoscut in istoriografia romaneasca: Biserica Ortodoxa si familia, tema cu implicatii asupra vietii si mentalitatilor Romaniei de astazi.


Fragment din volumul "In salvari si cu islic" de Constanta Vintila-Ghitulescu:

“I. Vrajmasia vietii

In fruntea motivelor de divort se afla separarea pentru traiul rau. 209 jalbe invoca acest motiv, din care 168 apartin sotiilor si 41 sotilor. „Traiul rau" imbraca diferite forme, de la violenta verbala si pana la cea fizica, de la amestecul parintilor si pana la tirania soacrei. Este interesant de vazut cum defineste Sfanta Pravila „vrajmasia vietii". Glavele 183, 184, 185, 220 descriu, intr-o serie de articole, traiul rau si maniera in care acesta poate fi invocat ca motiv de separare, atat de catre barbat, cat si de catre femeie. Prima zaceala din glava 183 glasuieste astfel: „Muierea poate sa ceara voe de la judecatoriul besearicii sa se desparta de barbatul ei cand o bate fara de sama si-i face rane cu arme." Mai jos sunt definiti termenii „bataie" si „rani cu arme", intrucat o palma-doua, date din cand in cand, nu pot constitui motive serioase de separare. Din zaceala a doua aflam ca judecatorul considera „bataia adevarata" numai atunci cand femeia „nu poate grai catre judecatoriu, sa nu-s spuna jalba", si „de nu va fi fost bataia asa tare, sa nu se poata desparti". Mai departe, glava 185 recomanda sotului ce tipuri de bataie poate aplica sotiei sale fara a fi pedepsit, pentru ca bataia nu este vazuta ca o umilinta, ci ca o „indreptare". Plecand de la aceasta definitie, barbatul primeste dreptul de a-si pedepsi sotia „cand va fi cu vina"; recomanda totusi bataia „cu masura" si „cu blandete". Aceste recomandari sunt valabile numai atunci cand vina muierii se dovedeste a fi „micsoara"; pe masura ce vina creste, bataia imbraca forme din ce in ce mai dure, iar sotul primeste deplina libertate in aplicarea acesteia fara a fi pedepsit.
Despartirea se acorda numai daca sotia dovedeste cu probe indiscutabile ca „vrajmasia si rautatea" se repeta si sunt cauzatoare de moarte. Cei doi termeni definesc o conduita des intalnita si invocata ca motiv de divort. Ea se atribuie barbatului, atunci cand acesta isi bate sotia des, fara vina, si foloseste ca instrument de aplicare a pedepsei toiagul.”
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Trifan Otilia2 30/07/2020 06:27
green icon awesome check Achizitie verificata
Iarasi o lucrare de autor ce reda cu acuratete, amuzament, atentie pentru detaliu istoric, dar si pentru placerea lecturii o bucata relativ recenta a framantarilor si devenirilor societatii contemporane, in variile sale aspecte. Deopotriva un document si o lectura accesibila, placuta.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one