Mai sunt
00
00
00
00
X
Categorii:
inchide meniul
Card Cadou
2+1 GRATIS
L-V 08:00 - 20:00 0371.781.781

Istoria si arta ceaiului - Laura C. Martin

5

39.9  Lei

sau 3990 de puncte. Detalii.

In stoc

Cod: BAR978-606-8977-22-5

An aparitie: 2018

Autor: Laura C. Martin

Categoria: Biografii

Colectie: Savoir-vivre

Editie: Necartonata

Editura: BAROQUE BOOKS & ARTS

Format: 210 x 140 mm

Nr. pagini: 248

Traducator: Ines Hristea



Adauga in wishlist

Trebuie sa fii logat

Transport Gratuit peste 75 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur
 

Laura C. Martin a publicat peste douazeci si cinci de volume din universul peisagisticii, distinse cu nenu­marate premii. De zeci de ani studiaza complexitatea plantelor si participa la emisiuni de televiziune precum Home Matters si Victory Garden. A lucrat ca redactor de specialitate la revistele Atlanta Homes and Lifestyles si Georgia si scrie pentru publicatii diverse, de la American Horticulturist si pana la Better Homes & Gardens.
 
DE LA AMAR LA SUBLIM, ISTORIA OMENIRII INTR-O CEASCA DE CEAI: GUST SI SENZATIE, ELIXIR SI RASFAT, PLACERE, ARMONIE, PURITATE SI LINISTE, FINETE SI MISTER, SPIONAJ, RAZBOAIE SI DOSARE SECRETE, FILOZOFIE, ARTA SI CULTURA SUBTILA A BUNULUI- GUST
 
Verde, negru, alb, rosu, oolong si miere si lapte si frisca, un pachet de dorinte si asteptari implinite intr-un singur cuvant – ceai.
 
Daca ti-e frig, ceaiul o sa te incalzeasca. Daca te-ai incalzit prea tare, ceaiul o sa te racoreasca. Daca esti deprimat, ceaiul o sa te inveseleasca. Daca esti agitat, ceaiul o sa te linisteasca. - William Gladstone (1809-1898), prim-ministru al Marii Britanii

CEAIURI NEGRE
Laptele este o aditie potrivita in cazul unora dintre ceaiurile negre. Luati in considerare notatiile w (cu lapte) sau wo (fara lapte).
  Assam (India). Robust, cu corp plin, folosit in amestecuri, maltuit (w)
  Ceylon (Sri Lanka). Inviorator, corp usor spre mediu, dulce (w sau wo)
  Darjeeling, prima cursa (India). Muscat dulce, inviorator (w sau wo)
  Dian Hong (Yunnan, China). Bogat, condimentat, catifelat (wo)
  Keemun (China). Profund, bogat, cu o tusa de fum (wo)
  Kenilworth (Ceylon). Sprinten, tare (w)
  Lapsang Souchong. Afumat, cu corp plin (w sau wo)
  Nilgiri (India). Catifelat, cu corp plin, o tusa de dulceata, amestecuri (wo)
  Sikkim (la nord de Darjeeling). Fructat, dulce (wo)
 
CEAIURI VERZI
  Bancha (Japonia). Un ceai bun „de fiecare zi“, culoare aurie-deschisa, usor dulce, ierbos
  Dragonwell sau Longjing (China, Japo­nia). De foarte buna calitate, racoritor, sprinten, dulce
  Gunpowder (China, Japonia, Ceylon). Nu­mit astfel din cauza ca e rulat sub forma de bilute; corp puternic, dulce, ierbos
  Genmaicha (Japonia). Amestecat cu orez brun prajit; gust de floricele de porumb 
  Gyokura (Japonia). De foarte buna calitate, culoarea bauturii verde-deschis; dulce, gust de mare
  Hojicha (Japonia). Din frunze prajite, culoarea bauturii chihlimbarie, gust de alune, corp plin
  Hyson (China). Argilos, corp mediu
  Matcha (Japonia). Ceai ceremonial, prelucrat sub forma de pudra; usor, dulce
  Sencha (Japonia). Un ceai „de fiecare zi“ placut, usor astringent, usor dulce
 
CEAIURI OOLONG
  Formosa (Taiwan). Catifelat, corp mediu, fructat
  Imperial (Taiwan). De foarte buna calitate, un gust cu usoara tusa de miere, chihlimbariu, bland
  Ti Kuan-yin sau Iron Goddess of Mercy (Taiwan, China). Bland, bun pentru digestie
  Tung Ting Jade (Taiwan). Catifelat, floral

CEAIURI ALBE
  Silver Needle sau Yin Zhen (Fujian, China). Usor, putin ierbos, exotic si costisitor
  White Peony (China). Usor, bautura limpede, putin ierbos
 
AMESTECURI
  Majoritatea ceaiurilor disponibile azi pe piata sunt amestecuri din diferite tipuri de ceai provenite din diferite regiuni. De exemplu, „English break­fast“ este alcatuit dintr-o combinatie de ceaiuri negre din Nilgiri si din Ceylon. „Irish breakfast“, care e putin mai tare si are o aroma mai indrazneata, e compus din ceaiuri negre din Nilgiri, din China si din Assam. Amestecurile de ceaiuri se realizeaza si apeland la diversi aromatizanti, din categoria fructelor si florilor. „Earl Grey“ este un ceai negru din China aro­mat cu ulei de pergamuta. Aroma­tizantii preferati pe piata sunt iasomia, piersica, portocala, lamaia, hibiscusul, pergamuta, scortisoara, vanilia si migdalele.

Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 75 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...

commentarii
Rating general al produsului
5 (1 review-uri)

Ai cumparat acest produs? Spune-ti parerea!

Acorda o nota produsului

Review-uri
Prim ministrul Marii Britanii între anii 1809-1898, William Gladstone, spunea ”Dacă ți-e frig, ceaiul o să te încălzească. Dacă te-ai încălzit prea tare, ceaiul o să te răcorească. Dacă ești deprimat, ceaiul o să te înveselească. Dacă ești agitat, ceaiul o să te liniștească”. Această băutură are cu siguranță ceva magic și pare că nu ar avea nici început, nici sfârșit. O cunoaștem și o savurăm dintotdeauna.
În România cultul ceaiului este aproape inexistent, dar cu toate acestea, numărul celor care apreciază această licoare atât de iubită, mai ales pe meleagurile asiatice, este în creștere, lucru care nu poate decât să mă bucure. Cei mai mari consumatori de ceai sunt turcii, cu o medie de 2,4 kg pe an, urmați de britanici, cu 2,2 kg anual și de marocani, cu un consum de 1,4 kg. În Antichitate, ceaiul avea în special un rol medicinal. Chinezii fierbeau frunzele de ceai neprelucrate, obținând o băutură cu gust amar, dar proprietăți curative. Aveau să treacă sute de ani până la descoperirea metodelor de procesare care să schimbe gustul ceaiului din amar în delicios.
În cartea ”Istoria și arta ceaiului” a autoarei Laura C. Martin aflăm că în Europa, ceaiul a poposit mai întâi în orașul-port Amsterdam, în primii ani ai secolului al XVII-lea, fiind tratat pe atunci ca o noutate foarte costisitoare. Abia peste o jumătate de secol, ceaiul ajunge și la Londra, unde cucerește inimile englezilor pentru totdeauna, producând importante schimbări în stilul lor de viață.
Istoria ceaiului este însă presărată și cu multe episoade tragice. În aceeași carte menționată mai sus, autoarea explică faptul că, pe măsură cea Anglia a cucerit tot mai multe teritorii, a devenit tot mai dornică de ceai și implicit, mai interesată de profitul adus de comerțul cu această plantă. Britanicii au realizat că era mai convenabil să schimbe cu China și India opiu pentru ceai, iar conducătorii celor două țări au forțat fermierii să planteze ceai în defavoarea alimentelor, lucru care a dus la foamete în rândul populației. Acum, situația este cu mult diferită, numeroși mici producători de pe întreaga planetă sunt sprijiniți în cultivarea ceaiului, iar oameni de pretutindeni se bucură de gustul inconfundabil al acestei băuturi.
Popularitatea ceaiului a avut un impact uriaș asupra industriei de porțelan și de ceramică din epocă. Ritualul pentru prepararea licorii cu gust desăvârșit a devenit tot mai popular în rândul oamenilor, iar pentru a obține cel mai bun rezultat, era de așteptat să fie nevoie și de instrumente specifice. Artiștii vremii se întreceau în a făuri instrumente care mai de care mai sofisticate din aur sau argint, care să bucure ochii privitorului. Inițiativa de a folosi metale prețioase nu a fost încurajată de maeștrii de ceai întrucât aceștia susțineau că metalul strică gustul băuturii și îi diminuează proprietățile curative.
Porțelanul chinezesc este pentru întâia oară pomenit, dincolo de granițele imperiului, de către Soleiman, un călător arab care povestea că ”în China există un lut foarte fin, din care oamenii fac vase la fel de transparente ca sticla, de se poate vedea apa prin ele”. Măiestria în crearea bolurilor de ceai de calitate se demonstra prin clinchetul suav pe care acestea îl scoteau atunci când se atingeau între ele. Poeții din acea vreme le numeau ”discuri din cea mai subțire gheață” sau ”frunze de lotus avântate, plutind pe un râu”.
Laura C. Martin vorbește în cartea sa și despre ceremonia ceaiului în Japonia. Purtând denumirea de ”cha-no-yu”, aceasta s-ar traduce literalmente ”apă pentru ceai”. Ritualul în sine este extrem de simplu, purtând amprenta caracteristică japonezilor, însă este încărcat cu un simbolism aparte. Shuko, un maestru al ceaiului, era de părere că puritatea minții era cel mai important element în ritualul preparării ceaiului, subliniind faptul că tratarea invitaților la ceremonie în mod egal era esențială.
Ceremonia ”cha-no-yu” are drept obiectiv și astăzi separarea individului de ritmul haotic al vieții cotidiene și integrarea acestuia într-un mediu în care fiecare participant poate să rezoneze cu gazda și cu ceilalți invitați, privind obiectele banale folosite la ritual, într-o nouă perspectivă.
”Istoria și arta ceaiului” abundă de detalii și informații interesante, pe care cu drag vă invit să le descoperiți, alături de o ceașcă aburindă de ceai, desigur.

sus
Feedback Wishlist