headerdesktop raowktrgr10mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile raowktrgr10mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

RAO cu -50% -30%

si TRANSPORT GRATUIT

peste 70 lei, oriunde in Romania!

Rasfoieste si comanda.

O lume intreaga din farame Vol.1

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
O lume intreaga din farame Vol.1 - Liana Tugearu
Rasfoieste

O lume intreaga din farame Vol.1

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
    „Intr-o Romanie amnezica si intr-un domeniu artistic supus prin excelenta efemerului, publicarea acestei carti insemna mai mult decat o simpla aparitie editoriala. Este uimitoare constanta si calitatea atentiei cu care autoarea Liana Tugearu a urmarit, timp de 40 de ani, aproape fara exceptie, coregrafi si dansatori, aparitii si evolutii ale companiilor de dans, plasandu-le in contextul vremii si valorizand spectacolul de dans, indiferent de stil, intre celelalte arte. O lume intreaga din farame - cronici de dans 1972-2012 - o culegere de articole publicate in mare majoritate la revista Romania Literara - este echivalentul unui dictionar de arta coregraficã sau unei istorii a dansului a ultimilor patruzeci de ani. Autoarea Liana Tugearu face parte din acea categorie speciala de oameni care misca lumea. Ne ofera tuturor, specialisti sau nu, o carte rara in adevaratul sens al cuvantului: o carte document al carei continut consistent si inedit intregeste peisajul cultural al Romaniei de azi.” - Vava Stefanescu
    Fragment din volum:

    “Experimentalismul in coregrafia romaneasca a anilor '60-'90 in pofida aversiunii regimului comunist, ca a oricarui sistem politic totalitar, fata de experimentul artistic, adica fata de formele inedite de arta care ies de sub tiparele acceptate oficial, imaginea anilor '60-'80 nu a fost monocroma, formele de dans modern si chiar experimentul fiind tolerate in oarecare masura. In toata aceasta perioada nu au existat companii de dans contemporan recunoscute oficial, dar au functionat mici formatiunl de dans, cu aparitii sporadice, gazduite vremelnic pe cate o scena de teatru sau in muzee. In acest context au creat opere coregrafice de valoare Miriam Raducanu, Adina Cezar, Ioan Tugearu, Raluca Ianegic sau Sergiu Anghel. Apoi, in cadrul unor trupe cu profil de gimnastica artistica, coregrafi precum Vera Proca-Ciortea au stiut sa dea spectacolelor create de ei o configuratie cu totul neprevazuta de politica culturala a epocii, modeland elementele esentiale din folclorul romanesc dupa metoda Orff si creand astfel un dans ritmic romanesc.
    Uneori dinamitarea formelor consacrate s-a petrecut chiar in cadru traditionalist al Operei, cum s-a intamplat in cazul spectacolului Ciocanul fara stapan, creat de Stere Popescu in 1965, acceptat de oficialitati pentru export, adica pentru participarea la al 3-lea Festival International de Dans de la Paris. Si tot pentru export a fost acceptat si experimentul aplicarii politempiei la dans, in 1977, inventie a compozitorului si dirijorului Mihai Brediceanu, brevetata la New York si la Bucuresti.
    Remodelarea izvorului folcloric, simbioza dintre teatru si dans sau dintre artele plastice si dans au fost cateva dintre directiile in cadrul carora si-a facut loc experimentul, alaturi de care poate fi evocat si happeningul in cazul Engramelor Ralucai Ianegic, evolutii coregrafice desfasurate in cadrul unor expozitii din galeriile bucurestene de arta.
    Dar o privire de ansamblu asupra coregrafiei din intreaga perioada a anilor '60-'90 trebuie sa evidentieze hotarul, nu numai politic, ci si cultural artistic constituit de momentul „decembrie 1989”."
Citeste mai mult

55.00Lei

55.00Lei

Primesti 55 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

    „Intr-o Romanie amnezica si intr-un domeniu artistic supus prin excelenta efemerului, publicarea acestei carti insemna mai mult decat o simpla aparitie editoriala. Este uimitoare constanta si calitatea atentiei cu care autoarea Liana Tugearu a urmarit, timp de 40 de ani, aproape fara exceptie, coregrafi si dansatori, aparitii si evolutii ale companiilor de dans, plasandu-le in contextul vremii si valorizand spectacolul de dans, indiferent de stil, intre celelalte arte. O lume intreaga din farame - cronici de dans 1972-2012 - o culegere de articole publicate in mare majoritate la revista Romania Literara - este echivalentul unui dictionar de arta coregraficã sau unei istorii a dansului a ultimilor patruzeci de ani. Autoarea Liana Tugearu face parte din acea categorie speciala de oameni care misca lumea. Ne ofera tuturor, specialisti sau nu, o carte rara in adevaratul sens al cuvantului: o carte document al carei continut consistent si inedit intregeste peisajul cultural al Romaniei de azi.” - Vava Stefanescu
    Fragment din volum:

    “Experimentalismul in coregrafia romaneasca a anilor '60-'90 in pofida aversiunii regimului comunist, ca a oricarui sistem politic totalitar, fata de experimentul artistic, adica fata de formele inedite de arta care ies de sub tiparele acceptate oficial, imaginea anilor '60-'80 nu a fost monocroma, formele de dans modern si chiar experimentul fiind tolerate in oarecare masura. In toata aceasta perioada nu au existat companii de dans contemporan recunoscute oficial, dar au functionat mici formatiunl de dans, cu aparitii sporadice, gazduite vremelnic pe cate o scena de teatru sau in muzee. In acest context au creat opere coregrafice de valoare Miriam Raducanu, Adina Cezar, Ioan Tugearu, Raluca Ianegic sau Sergiu Anghel. Apoi, in cadrul unor trupe cu profil de gimnastica artistica, coregrafi precum Vera Proca-Ciortea au stiut sa dea spectacolelor create de ei o configuratie cu totul neprevazuta de politica culturala a epocii, modeland elementele esentiale din folclorul romanesc dupa metoda Orff si creand astfel un dans ritmic romanesc.
    Uneori dinamitarea formelor consacrate s-a petrecut chiar in cadru traditionalist al Operei, cum s-a intamplat in cazul spectacolului Ciocanul fara stapan, creat de Stere Popescu in 1965, acceptat de oficialitati pentru export, adica pentru participarea la al 3-lea Festival International de Dans de la Paris. Si tot pentru export a fost acceptat si experimentul aplicarii politempiei la dans, in 1977, inventie a compozitorului si dirijorului Mihai Brediceanu, brevetata la New York si la Bucuresti.
    Remodelarea izvorului folcloric, simbioza dintre teatru si dans sau dintre artele plastice si dans au fost cateva dintre directiile in cadrul carora si-a facut loc experimentul, alaturi de care poate fi evocat si happeningul in cazul Engramelor Ralucai Ianegic, evolutii coregrafice desfasurate in cadrul unor expozitii din galeriile bucurestene de arta.
    Dar o privire de ansamblu asupra coregrafiei din intreaga perioada a anilor '60-'90 trebuie sa evidentieze hotarul, nu numai politic, ci si cultural artistic constituit de momentul „decembrie 1989”."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one