transport gratuit dec21 mob

Platforma

De (autor): Michel Houellebecq

4.6
(8 reviews)
Platforma - Michel Houellebecq

“Viata amoroasa” este un roman foarte apasator, lipsa liniilor de dialog il face sa curga ca un delir, cu crampeie din trecut amestecate cu prezentul, cu o Yaraah cand copila, cand adult. Zeruya Shalev construieste fraze foarte picturale, din care simti senzatia de sufocare, ca intr-un atac de panica, pe care i-o dau protagonistei toate acele sentimente reprimate care ies la suprafata in momentul in care este dispusaDupa disparitia tatalui sau, viata lui Michel Renault continua, ignorand fatalitatea mortii. Acesta primeste chiar o mostenire si isi ia o vacanta in Thailanda, pe care o plateste din banii parintelui. Cinismul lui Michel Houellebecq in ceea ce priveste ideea de fericire — putem fi fericiti si daca negam autoritatea paterna si daca deconstruim conceptul de Eros — intervine in cadrul unei existente supralicitate si epuizate de consumul tuturor resurselor individuale si globale. sa renunte la tot ce a construit o viata.

Poti citi recenzia romanului "Platforma" a lui Michel Houellebecq, pe blogul Libris:AICI

Platforma

De (autor): Michel Houellebecq

4.6
(8 reviews)
Constient ca, in lumea in care traieste, banul si placerea sexuala sint singurele doua forme incontestabile de bunastare, Michel Renault, mic functionar in Ministerul Culturii, pleaca intr-o calatorie pe tarimul tuturor posibilitatilor, Thailanda, adevarat paradis al turismului sexual. Va gasi, insa, cu totul altceva, adica o fiinta care reuseste sa invinga cinismul sau aparent indestructibil. Iubirea celor doi va fi sortita esecului, la care contribuie decisiv un singeros atentat musulman.

Roman extrem de controversat, Platforma a adus pe prima scena a literaturii universale un nou maestru al pesimismului si a anuntat scenariul post-apocaliptic ce avea sa devina Posibilitatea unei insule.

transport gratuit

-5%

18.95Lei

19.95 Lei

Sau 1895 de puncte

!

6
1
1
0
0

Cuciurean Doru 18/07/2020 10:33
Sincer nu m-a dat pe spate, deși abordarea este interesantă și originală. Merită încercat măcar din perspectiva celebrității autorului (unul la modă, dacă am înțeles bine). Dacă chiar te plictisești ...
Ștefan-Bogdan 16/03/2020 11:00
E un roman complex, al unui autor în vogă, recomandat celor care au trecut prin Henry Miller și prin Charles Bukovsky...
suntmariaaa 14/02/2021 15:00
Scriitorul francez foloseşte profesia personajului principal şi pentru a arunca în derizoriu complet artă modernă şi tendinţele ei postmoderne. În calitatea lui de funcţionar care organiza şi aprobă expoziţii de artă contemporană intră în contact cu această formă de nouă artă care pentru cei mai conservatori poate părea doar o imensă expunere a imbecilităţii umane (o tânăra „artista” care vine la birou pentru a-i propune o expozitie lucra doar pe şi cu corpul sau, mai bine zis îşi mozolea cu acuarele părţile intime pe care le lipea pe cărţi poştale!
Și totuși romanul mi-a plăcut. De ce? Dintr-o pricină foarte simplă. Unele personaje sînt interesante tocmai prin încercarea inadecvată de a deveni vii. Robert, de pildă, e un „mort viu”, un spectru rătăcitor printre turiști. De altfel, cam toate personajele simulează viața, deși nu o trăiesc cu adevărat și nici măcar nu știu asta. Sînt niște paiațe grotești.
trandafirioana 15/12/2020 17:40
Personajul principal, chiar dacă doar funcţionar public, are o gândire revoluţionară pe care o oferă atât prietenei sale, cât şi şefului ei: în fapt, turistul occidental pleacă peste mari şi ţări doar pentru a se descătuşa sexual, pentru a avea alte experienţe. Mi a placut aceasta carte. Iubesc cartile de genul.