Poluare in transporturi
Masurile specifice dezvoltarii unui sistem de transport durabil in marile orase sunt: introducerea unor taxe pe carburanti, parcare, impozite anuale pentru detinerea unor autovehicule etc.; interzicerea traficului auto in anumite zone istorice sau centrale; dezvoltarea unor retele infrastructurale pentru ciclisti si pietoni; incurajarea transportului public (in special a autovehiculelor nepoluante) si delimitarea utilizarii anumitor trasee; constrangerea scoaterii din uz a autovehiculelor vechi; constrangerea intretinerii periodice a vehiculelor; limitarea vitezelor; incurajarea amenajarii unor spatii de parcare (parcaje etajate).
Recent Agentia Europeana pentru Mediu a publicat un raport care incrimineaza transportul rutier (inclusiv autoturismele) drept cel mai important poluator cu compusi daunatori sanatatii dintre toate ramurile economice. Raportul include masuratori efectuate de cele 27 de state membre in intervalul 1990-2013 si consemneaza „imbunatatiri semnificative" in ceea ce priveste nivelul emisiilor aferent autoturismelor, camioanelor, autobuzelor si autocarelor. Totusi, ca pondere in totalul emisiilor, transportul rutier a ramas in fruntea clasamentului la majoritatea categoriilor de compusi daunatori sanatatii. Astfel, autovehiculele sunt sursa dominanta a poluarii cu oxizi de sulf, monoxid de carbon si compusi organici volatili (altii decat metanul).
Pornind de la aceste considerente autorul cartii de fata propune cititorului o metodologie unitara de abordare a economiei de combustibil si de limitare a emisiilor la motoarele pentru autovehicule, a metodelor pasive si active de reducere a emisiilor poluante si o promovare a surselor de propulsie alternative.
Cartea este scrisa intr-un limbaj simplu si intuitiv, pentru a facilita posibilitatea de patrundere asupra ideilor si conceptelor derulate si dezbatute. - Autorul
Descrierea produsului
Masurile specifice dezvoltarii unui sistem de transport durabil in marile orase sunt: introducerea unor taxe pe carburanti, parcare, impozite anuale pentru detinerea unor autovehicule etc.; interzicerea traficului auto in anumite zone istorice sau centrale; dezvoltarea unor retele infrastructurale pentru ciclisti si pietoni; incurajarea transportului public (in special a autovehiculelor nepoluante) si delimitarea utilizarii anumitor trasee; constrangerea scoaterii din uz a autovehiculelor vechi; constrangerea intretinerii periodice a vehiculelor; limitarea vitezelor; incurajarea amenajarii unor spatii de parcare (parcaje etajate).
Recent Agentia Europeana pentru Mediu a publicat un raport care incrimineaza transportul rutier (inclusiv autoturismele) drept cel mai important poluator cu compusi daunatori sanatatii dintre toate ramurile economice. Raportul include masuratori efectuate de cele 27 de state membre in intervalul 1990-2013 si consemneaza „imbunatatiri semnificative" in ceea ce priveste nivelul emisiilor aferent autoturismelor, camioanelor, autobuzelor si autocarelor. Totusi, ca pondere in totalul emisiilor, transportul rutier a ramas in fruntea clasamentului la majoritatea categoriilor de compusi daunatori sanatatii. Astfel, autovehiculele sunt sursa dominanta a poluarii cu oxizi de sulf, monoxid de carbon si compusi organici volatili (altii decat metanul).
Pornind de la aceste considerente autorul cartii de fata propune cititorului o metodologie unitara de abordare a economiei de combustibil si de limitare a emisiilor la motoarele pentru autovehicule, a metodelor pasive si active de reducere a emisiilor poluante si o promovare a surselor de propulsie alternative.
Cartea este scrisa intr-un limbaj simplu si intuitiv, pentru a facilita posibilitatea de patrundere asupra ideilor si conceptelor derulate si dezbatute. - Autorul
Detaliile produsului