Close

Povestea slujitoarei

De (autor): Margaret Atwood

4
(5 reviews)
Povestea slujitoarei - Margaret Atwood

Povestea ni se dezvăluie, pe măsură ce citim, prin fragmente amestecate din trecut și viitor. Cartea este foarte vizuală, autoarea ne ajută să ne imaginăm o lume complet diferită de a noastră folosind comparații cu obiecte sau locuri din trecutul personajului principal, adică așa cum le cunoaștem noi. Femeia care își spune povestea – fără a se adresa cuiva anume, ci mai degrabă speranței că undeva, cineva o va afla – este o persoană care a avut o viață obișnuită, până la un punct. Ea avea un soț și o fiică de 5 ani și trăia cu impresia că este o femeie independentă, care poate realiza orice dorește până să treacă, brusc și brutal, prin experiența de a i se prăbuși toată lumea așa cum o percepea ea și a ajunge într-o realitate în care nu mai are nici cea mai vagă urmă de control asupra vieții și a trupului său.

Poti citi recenzia romanului "Povestea slujitoarei" a lui Margaret Atwood, pe blogul Libris: AICI

Povestea slujitoarei

De (autor): Margaret Atwood

4
(5 reviews)
Premiul Arthur C. Clarke

Un serial-fenomen

Intr-o America dintr-un viitor deloc indepartat, instaurarea violenta a unui regim teocratic crestin si escaladarea abrupta a abuzurilor acestuia ajung sa priveze femeile de toate drepturile si libertatile. Ele sunt impartite in diverse categorii, avand roluri precise si sarcini stricte de indeplinit. Din cauza natalitatii scazute, exista o casta a Slujitoarelor carora le revine rolul de „utere umblatoare”, iar Offred face parte din prima lor generatie. Chinuita de o singuratate dureroasa, Offred se straduieste sa-si reprime fluxul amintirilor care provin de pe vremea cand avea o familie si o viata normala si incearca sa se resemneze pentru a supravietui in ingrozitoarea lume noua. Curand insa, descopera ca regulile sunt facute sa fie incalcate, si chiar de catre cei care le-au instaurat.

Povestea Slujitoarei este o distopie sumbra si un roman rascolitor, considerat de multi capodopera scriitoarei canadiene.

Acest roman vizionar, in care Dumnezeu si Guvernul si-au unit fortele iar America e condusa in chip de Teocratie puritana, poate fi luat drept un volum care-i tine companie romanului lui Orwell 1984 – drept reversul lui, de fapt. Iti da la fel de multi fiori descriind variatele experiente ale unei vieti traite sub o tiranie; evoca aceeasi oroare in timp ce inteligenta lui caustica te face sa zambesti. - E.L. Doctorow

Atwood arunca o privire in unele dintre cele mai intunecate, secrete si, in mod ciudat, erotice colturi ale mintilor noastre – iar rezultatul este un avertisment rascolitor, fascinant si scris cu maiestrie. - Toronto Sun

Un thriller vast, un studiu psihologic, o joaca cu cuvintele. Cartea lui Atwood nu este doar autoironica, dar si ambivalenta – chiar si fata de cele mai oribile personaje ale sale. - The New York Times

Ce s-a intamplat in ultimii ani, povesti de hartuire sexuala, problematica avortului, care e foarte stringenta in anumite tari, in principal catolice, ascensiunea unui personaj cum e Donald Trump, plus, evident, serialul si impactul absolut urias pe care l-a avut... Lucrurile acestea au schimbat perceptia si iata ca avem o situatie absolut paradoxala in care o carte a fost pur si simplu resuscitata si este bestseller in toate topurile la 35 de ani dupa ce a fost scrisa. Mai mult, cu aparitia acestei continuari si Povestea Slujitoarei cunoaste o noua viata. - Laura Albulescu, redactor-sef al Editurii ART

Este cea mai buna dintre vremi, este cea mai napastuita dintre vremi. In mare parte, depinde de tine cum vei trai aceasta perioada. Daca citesti asta, inseamna ca traiesti, sau asa presupun. Daca nu traiesti, ma paste o mare surpriza. - Margaret Atwood

-5%

45.60Lei

48.00 Lei